Webinarii de educatie financiara (V)

Ideea de care vorbesc aici a plecat de la o discuție pe Twitter cu Robert, de la propunerea lui pentru BCR, de a face educație financiară. Dacă te uiți puțin la trecutul publicitar al băncii, o să vezi că ei au început deja să intre în segmentul de educație financiară cu ajutorul Școlii de Bani. Ce-i drept, școala de bani a fost axată mai mult pe economisire și depozite.

De data asta vorbim de consum, de credite, de atenuarea presiunii financiare din fiecare lună – practic e vorba de produsul de refinanțare, care te scoate din rutina ”muncesc ca să plătesc ratele”.

Webinariile de educație financiară

Webinariile sunt cursuri online interactive, la care participă un număr fix de utilizatori de internet, unul sau mai mulți traineri/facilitatori. Participanții pot, timp de 30-60 minute, să treacă prin lecție împreună cu tutorele, să pună întrebări și să facă aplicații practice. Oportunitatea pe care o are BCR este să devină prima instituție financiară care își pregătește clienții pentru mari decizii, cum ar fi schimbarea unui credit sau refinanțarea.

Programa pe care o presupune acest tip de seminarii online vine în completarea Școlii de bani și poate să aibă următoarea structură:

  1. Rate prea multe și prea mari – cum faci evaluarea? – introducere despre rate, dobânzi, sume de rambursat, perioade
  2. Ce-ți poate aduce o refinanțare – bani mai mulți, rate mai mici
  3. Vrei să vinzi casa și ai ipotecă, o refinanțare poate să te ajute
  4. Ți s-a modificat salariul sau vrei să iei alt credit și nu te mai poți îndatora? – discuție despre cum o refinanțare îți poate da acces la un alt credit sau îți poți modifica ratele/condițiile creditului, dacă ți-a crescut/scăzut salariul/venitul
  5. Ratele pe înțelesul tuturor – din ce sunt compuse, ce e rata fixă, ce e rata variabilă, în ce monedă e cel mai potrivit, cum fluctuează pe parcursul creditului, cât poate fiecare duce(realist) – X% din venit
  6. Dobânzi pe înțelesul tuturor – DAE, EURIBOR, ROBOR, ce cifre contează cu adevărat și de ce
  7. Comisioane pe înțelesul tuturor – mic ghid de legislație, pe înțelesul oamenilor, asupra tipurilor de comisioane pentru credite, de ce ele contează la suma finală de rambursat și în ce măsură, cum scapi de ele, dacă refinanțezi, la ce trebuie să fii atent în contractele de credit
  8. Cu cine trebuie să discuți când iei decizia de refinanțare? – ce motive/explicații poți să dai, ca să convingi mai ușor partenerul/partenera de viață că aveți nevoie de așa ceva, ce argumente ai pentru tine, pentru liniștea ta și a familiei tale

În mod optim, o campanie de webinarii ar trebui să dureze 8 săptămâni, cu câte un webinar pe săptămână, în weekend, sâmbătă, în jurul ore 11-12. În plus față de webinar, fiecare din cele 8 teme va genera un clip scurt cu cele mai importante idei – clipul trebuie să aibă 3-4 minute și să spună 3 dintre ideile cele mai dezbătute în cadrul webinarului.

Cum se găzduiește un webinar?

În primul rând, să organizezi și să promovezi un webinar e mult mai ușor și mai ieftin decât să faci caravane prin țară, unde ai nevoie de săli, de logistică, de branding. La un seminar online ai nevoie de un sistem bun, testat, și de promovare(despre care vorbesc mai jos).

Unul din sistemele populare, care nu necesită găzduire din parte ta, este GotoWebinar, care oferă, pe lângă video și chat, acces prin telefon, platformă de întrebări și sondaje, înregistrarea seminarului, rapoarte despre participanți și, nu în ultimul rând, poate susține până la 1000 de participanți.

Cum se aduc participanții la un webinar?

În mod evident, prin promovare cu cel puțin 2 săptămâni înainte de fiecare webinar. Alex știe mai bine, el a și ținut(independent de BCR) două webinarii despre paginile de Facebook.

Minimul de promovare pe care trebuie să îl faci este:

– să creezi un landing unde participanții să se înscrie

– să folosești canalele online(social media, bloguri, website-uri de calculare a ratelor, website-uri de părinți etc.) pentru promovarea webinarului

– să folosești bazele de date(clienți cu rate) pe care le ai la dispoziție ca să promovezi webinarul

și, opțional, ca să crești rata de participare și să stimulezi utilizatorii:

– să faci reclamă la webinarii în sucursalele BCR, atât cu bannere fixe, cât și cu fluturași de dat acasă, mai ales pentru clienții care vin să achite ratele la credit

– să faci reclamă în stațiile de autobuz/panourile publicitare din fața băncilor concurente

– să creezi un sistem de evaluare a participanților – un set de 3-4 întrebări după fiecare webinar, iar cel mai silitor/isteț/rapid participant să fie premiat cu un credit de refinanțare achitat de BCR în valoare de X mii de euro.

Odată ce ai educat, să zicem, 100 de oameni, ai mult mai mari șanse să îi transformi în clienți. Și partea frumoasă e că, pe lângă costuri reduse, un webinar e și ușor de ținut(vezi aici cum), deci poți să îți pregătești angajații pentru experiența asta.

p.s. Beneficiile refinanțării de la BCR sunt:

–       costuri de transfer zero (taxe notariale suportate de banca)

–       comision analiza zero-       asigurarea imobilului gratuit, in functie de tipul creditului

–       posibilitatea de a mandata banca sa efectueze o serie de operatiunide preluare a creditului de la banca finantatoare in numele clientului

–       acord de grevare cu alte sarcini.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *