Tom Ollerton

Micul dejun cu social media si un invitat londonez

La invitația și inițiativa STANDOUT, respectiv găzduiți de Cantina Sport Bar(cafea bună, fresh de portocale proaspete și bruschete delicioase:) ), ne-am adunat în dimineața asta să povestim de-ale online-ului în oglindă.

Cum se face online în România zicem noi, iar cum se face în UK, una din cele mari mari piețe de profil din Europa, ne povestește oaspetele nostru: Tom Ollerton (Associate Director, Skive London)

Mai jos am pus ideile principale:

– omul e în vacanță, dar tot a venit să vorbească de social media cu noi
– deci povestim de diferențe – Twitter e jucărie de industrie la noi, cred cea mai mare diferență față de UK, dincolo de rata de penetrarea internetului

– Tom se ocupă de vânzările de la agenție
– ei construiesc o campanie pe o serie de briefuri,după ce fac analiza cerinței clientului, după care ajung la canale și tehnologie
– în UK tehnologia vine după idei, după alegerea canalelor
– Și străinii fac concursuri de likeuri, ei au făcut-o pentru o campanie de contry branding pentru Norvegia – fiecare concurent trebuia să strângă tweeturi și likeuri
– În UK, până și tweeturile plătite se marchează cu #ad, iar totul trebuie să fie transparent, cel puțin așa recomandă IAB-ul lor, iar toată lumea respectă chestia asta ca să nu fie puși la zid pentru manipularea consumatorului
– Tom a dat exemplu de outreach – Party pe Twitter – hashtag #supergoodness – mamele au dat pe twitter timp de o oră mesaje despre cât de bune sunt niște pâini negre care arată ca niște pâini albe(pentru copii)
– Ionuț i-a povestit de #tweetIE8, campania despre începuturile internetului

Cum targetează ei copiii?
– 79% din băieții de 16 ani din UK nu vor să se implice în campanii ale brandurilor. Excepția e dacă primesc ceva gratis sau îi face să arate cool.
– ideea e că înainte de oricecampanie fac un studiu, ceea ce în România e SF

– practic, ca să ai impact trebuie să creezi ceva interesant în viața oamenilor care te urmăresc

Cel mai mare dezastru de social media/PR a fost bashingul KitKatîn Europa, când Greenpeace i-a pus la colț pentru pădurile tropicale. Vânzările au crescut într-un mod ciudat în perioada respectvă.

Câteva cuvinte despre Shell – în UK nu poți face mai mult de PR, să reacționezi la comentarii negative.

Care e ROI-ul mamei tale? Cumva asta e cea mai bună analogie pe care trebuie să i-o pui în față omului de marketing care vrea să vândă rapid și mult în social media.

Am mai discutat de viitorul social media, cum se vor comporta utilizatorii peste 20 de ani(tineți imnte, acum 20 de ani iPhone era în filmele SF). Și like-ul/plus-ul în SEO a apărut în conversație.

În UK, la anul internetul mobil o să fie pe tehnologie 4G, așa că desktop-urile și laptopurile o să fie înlocuite de mobil.

Cam astea au fost ideile principale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *