General Motors a anunțat tăierea reclamelor pe Facebook în timpul IPO-ului

Acum 3 zile, General Motors anunța că renunță la reclamele pe Facebook, motivând că nu sunt relevante pentru business-ul lor(nu aduc vânzările scontate). (detalii aici)

Anunțul venea cu câteva zile înainte de încheierea IPO-ului pentru Facebook. Partea interesantă e că General Motors deține locul 2 cu IPO-ul din Noiembrie 2010, când a reușit să strângă 18,1 miliarde de dolari de pe bursă. Facebook a strâns doar 16 miliarde, clasându-se pe locul….3. (detalii aici)

Dacă la început mișcarea mi se părea una normală, după o evaluare a relației cost-beneficiu pentru Facebook ads, acum arată a o mișcare de PR care să țină GM pe locul 2 în topul IPO-urilor americane. Rămâne de văzut care vor fi cifrele finale ale ofertei publice și daca întradevăr PR stunt-ul General Motors a funcționat.

Faptul că au reușit să inflameze experții social media și agențiile e doar un efect secundar/colateral al știrii de pe 15 mai.

Dezbaterea rămâne deschisă.

Update: prețul la bursă a scăzut sub prețul de listare. A închis pe 21 Mai la nivelul de 34 $ și există motive să cred că o să mai scadă.

Update 2: a mai scăzut, e sub 30 de dolari deja. Așa cum anticipau și alții(o analiză)

4 thoughts on “General Motors a anunțat tăierea reclamelor pe Facebook în timpul IPO-ului”

  1. Nu, declinul începe după ce o să vadă două trimestre de scăderi ale profiturilor.

  2. Facebook nu o sa cada pentru ca se va implementa o taxa pentru cei ce folosesc facebook si vor avea profit nemaipomenit tinand cont ca sunt foarte multe persoane dependente de facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *