Coperta DFB

Digital Factbook 2012 și ce mi-ar plăcea să văd în 2013

N-am scris despre DFB 2011(găsiți aici, aici, aici și aici trei păreri și mănunchiuri de feedback de la oameni din piață). Mi s-au părut cuprinzătoare.

Anul acesta am fost ”prin reprezentant” la lansarea Digital Factbook pe anul 2012.

S-a schimbat abordarea față de anul trecut, nu mai pare scris în stil all-knowing, vorbește despre faptul că agențiile trebuie să muncească, nu să deseneze trenduri, respectiv despre faptul că s-a maturizat consumatorul de online și în România.

N-am verificat toate datele din factbook, las pe colegii internauți mai riguroși să facă asta. Dincolo de caracterul subiectiv pe care îl are orice produs de agenție, mi-aș dori, ca lucrător în domeniu, să văd următoarele elemente luate în considerare pentru ediția viitoare:

  • sursele pentru datele prezentate în Factbook să fie mult mai bine evidențiate (nu-i nicio rușine să folosești sistemele de citare academice Oxford sau Harvard)
  • ipotezele de creștere să fie mult mai bine argumentate – de ce o să crească cu 50%, pe ce ne bazăm(dincolo de datele din anii anteriori), ținând cont că 2012 e în alt context economic față de 2010 sau 2011
  • mi-ar place să văd o secțiune de Online PR în Factbook pentru 2013
  • nici secțiunea de blogging nu ar strica, având în vedere caracterul atipic pe care în are piața din .ro(mult mai mare și mai evidențiată decât oricare alta din Europa)
  • o secțiune de Branded Content și una de Advertising Games

Altfel un raport bun de comparat cu Mediascope și cu RoAds, ultimul mult mai puțin optimist decât Digital Factbook (de descărcat de aici).

Update: de comparat și cu datele oferite de Google despre România

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *