Discutam ieri cu o colegă la metrou despre campania Orange Explorer, cea cu expoziția de graffiti. Ea este, fără îndoială, un PR Stunt mișto, care a fost susținut de o activare BTL în ziua lansării, de bloggeri și jurnaliști de tehnologie și a generat cât de cât buzz. Nu contest treaba asta.
Problema e că panourile respective au rămas la metrou, în marile stații, promovând utilizarea de smartphone-uri și de internet pe mobil. Paradoxul lor este că trebuie să ai un smartphone ca să te bucuri de graffiti-uri, altfel te lasă indiferent, prea puțin curios, neînțelegând conceptul de augmented reality sau de coduri QR. Deci dacă n-ai smartphone, n-ai motiv să cumperi.
Dacă ai smartphone și poți să vezi graffiti-urile, atunci înseamnă că ai deja unul cât de cât nou și nu vrei să îl schimbi, ai un abonament pe 2 ani la unul din provideri și nu intri în targetul vizat. Poți, cel mult, să participi la campania de pe site (de care nu afli de pe panouri, culmea).
Întrebarea pentru Orange ar fi – de ce să plătești toate acele panouri mai mult de o zi(cea a lansării), care se adresează unui target îngust și care nu va cumpăra imediat, în loc să folosești spațiile respective pentru un alt tip de campanie de display sau să muți bugetele pe online?