McKinsey – două idei despre capital digital

Întâmplarea face ca săptămâna asta să mă documentez pentru cursul de economie de la Executive MBA-ul din Londra pe care îl urmez de 1 an și ceva și să dau peste mai multe informații foarte interesante despre evoluția și trendurile în business ce afectează mediul digital.

De data asta am intrat adânc în rapoartele McKinsey și am punctat următoarele:

  • a crescut interacțiunea cu clienții via mediul digital (împreună cu mediul digital, aș zice, pentru că rata de utilizare crește de la un an la altul), însă nu și interacțiunea cu alți stakeholderi (în special interni) via online
  • companiile folosesc mai multe aplicații pentru gestiunea Big Data. Aș adăuga aici că au nevoie și de executivi buni care să înțeleagă, interpreteze și utilizeze concluziile extrase din big data în business.
  • 30% din companiile participante la studiul McKinsey au integrat un Chief Digital Officer în structura lor. Good to know!
  • Europa e la coadă când e vorba de ponderea investițiilor în inițiativele de business centrate pe digital.

Concluzia raportului pune accentul pe resursa umană, care, așa cum ziceam și în articolul de ieri, e extrem de importantă pentru creșterea impactului pozitiv pe care integrarea digitală o poate aduce. Se caută liderii talentați care știu să gestioneze așteptările.

chief_digital_officer_cool_600

Al doilea material pune problema un pic mai contabilicește – cum se reflectă capitalul digital în valoarea companiei. Dincolo de aspectele ce țin de valoarea companiei și perspectivele unei achiziții, respectiv de partea tradițională a capitalului digital (servere, infrastructură etc.), companiile trebuie să măsoare și să investească în capacitățile intangibile ce țin de partea digitală a business-ului.

Concret, vorbesc despre:

  • the unique designs that engage large numbers of users and improve their digital experiences;
  • the digital capture of user behavior, contributions, and social profiles;
  • the environments that encourage consumers to access products and services;
  • and the intense big-data and analytics capabilities that can guide operations and business growth.
  • new business models for monetizing digital activity, such as patents and processes that can be licensed for royalty income, and the brand equity created through digital engagement.

Challenge-ul aici e pentru CDO sau pentru digital manager să cuantifice toate elementele de mai sus și să le includă împreună cu CFO-ul în activele companiei. Discuția se duce în funcție de impactul de profit and loss al fiecărui punct, precum și costul de oportunitate al neinvestirii într-un canal sau o tehnologie (despre asta o să scriu altă dată).

Canalele se schimbă, internetul rămâne.

(sursa foto)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *