Conferinta Olimpiadele Comunicarii (I)


Luni, 27 Aprilie, Ziua 1 – Conferintele Olimpiadele Comunicarii

Reporter : Titus

(edit)Loc de desfasurare : Casa Poporului – sala Nicolae Iorga

Prima parte a zile, de la ora 12:00, in cadrul laboratorului de disectie – Advertising social vs. comercial.

Rand pe rand, au prezentat Razvan Matasel – campania ”Accidentele se pot intampla oricui”, cea cu vedetele in scaune cu rotile

Costin Uzun – Gillette – ”Descopera invingatorii de maine” – campania in care Gillette a cautat si selectionat tineri talentati la fotbal.

Detalii aici

Camelia Levintza – Radio Zu – ”Let’s do the ZU” – campanie de lansare a Radio ZU – criticata de cei din sala ca ar fi inspirata de la cei de la Mountain Dew de acum cativa ani(cand au intrat in Romania). Ce ziceti?

VS

Cireasa de pe tort, cea mai tare prezentare, a fost a celor de la Graffiti BBDO, prin Sorin Psatta si Dan Sendroiu – “O sansa pentru viata” – cea mai eficienta campanie sociala, ce a convins romanul natural egoist si nepasator sa doneze sange printr-un mecanism foarte simplu. Cei de la Graffiti au apelat la “maica, ce fac, daca mi se intampla mie sau familiei mele?”, un mod excelent de a semana frica printre clientii fideli ai spitalelor sau rudele lor.

Spot TV O șansă pentru viață
Vezi mai multe video din TV »

Despre a doua sesiune, CSR in crize(criza??), nu o sa vorbesc mai deloc pentru ca majoritatea lucrurilor stiute despre CSR s-au spus si aici, aceleasi campanii de plantare de copaci, strategii ce fac parte din politica de business a companiei si urmaresc profitul ulterior prin awareness. No comment aici. In CSR e vorba despre altceva, despre cum companiile se simpt responsabile fata de cei din jur si dau inpaoi societatii fara asteptarea unui beneficiu direct.

Cea ma interesanta sesiune a zilei a fost, fara indoiala, New Media, mai ales datorita vorbitorilor, care ne-au prezentat rand pe rand:

  • radiografia unei campanii ce ia serios in considerare si executa profesionist new media
  • comapratii
  • cum sa utilizezi new media in cadrul promovarii si sa o faci eficient
  • cum sa vorbesti cu oamenii carora vrei sa le vinzi ceva vs. sa le comunici papagalic tuturor acelasi mesaj
  • definitii ale PR in media din zilele noastre
  • The new Brief – brieful construit pe new media – bazat pe diferentiri intre targeturi si medii de promovare in care sunt prezente core target grupurile
  • Sorin Tudor a ridiculizat din nou ceea ce se preda la Universitate si SNSPA despre comunicare, reliefand din nou redundanta definitiilor vechi si lungi din manualele de 30 de ani
  • Am trecut prin campaniile lui Obama, a Elenei Basescu, prin Twitter Revolutia din Moldova – toate bazate pe bombardarea utilizatorilor cu mesaje, mai ales spam, si nu pe o cumunicare corecta, constanta si coerenta
  • New Media= folosirea eficienta si eficace a tehnologiilor existente
  • s-a vorbit despre primarea relatiilor in fata canalelor si despre constructia strategiilor focusate pe fiecare canal in parte+estimarea timpului de implementare

Totul a fost foarte bine, mai putin Diana Dragomir, care a parut destul de slab pregatita, cu un PPT lung si plin de text, explicatii destul de slab organizate si emotii vizibile de la al 10-lea rand. A intrat destul de timida in scena si s-a chinuit sa para amuzanta folosind cateva englezisme si cuvinte inexistente in limba romana.

Una peste alta a fost o zi interesanta. Maine voi merge din nou si va scriu pe seara

4 thoughts on “Conferinta Olimpiadele Comunicarii (I)”

  1. Pînă acum, ăsta e primul articol despre conferinţe care arată bine la nivel grafic – imagini, clipuri, evidenţieri prin liste etc. Bravo pentru asta! Abandonează cuvîntul “locaţie” dacă vrei să spui “loc”, totuşi. “Locaţie” înseamnă altceva în română decît “location” în engleză.

  2. Am corectat, multumesc frumos. defect de rongleza si la mine din pacate acolo.

    Sper sa nu mai repet.

    Multumesc si de aprecierile facute legate de articol!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *