De dimineata am citit un post, venit pe un tweet de la @clickio despre inovatiile in materie de search engine ale Microsoft si Yahoo.
La momentul acesta , cele doua mari corporatii detin cam 28% din piata de search mondiala, Google surclasandu-le cu peste 64%.
Solutia gandita de cei doi mari jucatori e bazata pe redefinirea modului in care cautam. Ei se bazeaza pe un insight de consumator ce face apel la nevoia unei structurari si contextualizari mai bune a cautarilor.
Practic, Microsoft prin Kumo(inca nelansat), si Yahoo, prin SearchMonkey(deja lansat), vor sa “re-revolutioneze” cautarile pe internet, anticipand inteligent conexiunile dintre produse. Mai mult, ei vor ca utilizatorul sa poata naviga cu usurinta in categorii de content – video, audio, forum, content website, downloads, etc.
Edit: de exemplu – caut un mp3 player de vanzare. Prin noua tehnologie ar trebui sa primesc: user ratings, forumuri de discutii, magazine online, magazine de muzica pentru dupa ce il cumpar, service-uri langa mine, poze si video-uri cu aparatul.
Tehnologia se bazeaza pe conceptul de “cloud” si proximitati de informatie, adunand in acelasi nor informatiile interconectate util si comasand mai multi nori cand exista mai multe cautari succesive. Interesanta ideea.
Momentan SearchMonkey a inceput sa aiba succes la Yahoo, insa e inca mic in comparatie cu efectul Google, mai ales pentru ca nu e atat de usor de folosit precum giganticul competitor. Ramane de vazut ce ne pregateste si Microsoft prin Kumo.
Stay tooned aici, aici, aici si aici
Solutia e sa fie usor de folosit. Va deveni obicei.