Zilele Biz – Cateva impresii si concluzii

Am fost ieri la ultima zi din Zilele Biz, cea de Marketing şi media. De data asta nu am făcut live blogging, ci live Twittering, pe hashtagul #zilelebiz .

Pe hashtag s-au strâns în jur de 400 de tweets legate de conferinţă. Cred că cel mai important lucru reuşit de noi pe Twitter, cu ocazia asta, a fost să ridicăm #zilelebiz la rang de Trending Topic pe Twitter. Trending Topic pe Twitter presupune ca numărul şi frecvenţa tweeturilor care conţin #zilelebiz este relativ mai mare decât toate celelalte hashtag-uri din întreaga lume. Impresionant, nu?

Din păcate, n-am decât un tweet care să demonstreze asta, nu şi un printscreen, pentru că scriam de pe iPhone şi n+am observat la timp. Am văzut abia după şi mi-au zis fetele care au ţinut cronica de conferinţă pe Twitter alături de mine.

@dianastoleru, @OanaBratila, @andreeaparaschi, @simonalascu, @AndraZaharia

2_normal twirus_it Top5 Tag popolari: 1 #FF 2 #calcio 3 #followfriday 4 #jobs 5 #zilelebiz (Nuovo) http://it.twirus.com about 13 hours ago from API

Acum câteva concluzii de la Ziua de Media şi Marketing:


– multă lume tristă în prima sesiune, despre piaţa de publicitate din România, care a avut un 2009 prost, în scădere cu 50% şi va avea un 2010 şi mai prost, cu scăderi de 30%(estimate)
– n-am înţeles ce rost a avut lamentarea asta, când poţi să priveşti toată treaba asta ca pe o provocare şi să încerci tehnici noi de vânzări sau să ajustezi business-ul şi preţurile
– mai aveam puţin şi scoateam lumânările la sesiunea aia, păcat. speram să nu vorbim deloc despre criză
– la prezentarea ţinută de Zoso şi Eliza Rogalski, am aflat câteva idei mişto despre cum au făcut alţii succesuri de virale prin alte ţări – cel mai interesant dintre proiecte mi s-a părut campania pentru un prezervativ japonez, care a şi luat nominalizare la Cannes. Din păcate, clipul nu e publicat pe net, deci nu pot să vi-l arăt. Ideea din spate era ca 2 oameni(băiat şi fată) să stea despărţiţi timp de 40 de zile. Fiecare dintre ei a fost filmatz în tot acest timp, iar cei de acelaşi sex cu ei au putut să îi urmărească, până în momentul în care s-au întâlnit şi site-urile s-au contopit. Prezervativul cică e cel mai subţire din lume – 2mm şi a mers pe ideea că orice barieră conteză între 2 oameni care se iubesc, de aceea trebuie să o facem cât mai mică 🙂
– Eliza a dat 2 cifre interesante: la scoala de bani + 11% din înscrieri au venit de pe bloguri, din cele peste 8000 de echipe(peste 16.000 de oameni). Impresionant.
– la Cyber PR am asistat la un concert de prezentări despre cum se făcea piarul pe vremuri şi cum s+a schimbat lumea aşa de mult în ziua de azi. multe generalităţi, multe lucruri cunoscute de 90% de oamenii din sală. Asta până când am început să punem întrebări spre final şi am cules câteva date interesante despre piar de criză, mai ales pe FMCG(cu cazuri concrete şi nume=.
– au pedalat foarte mult pe Social Media Release, un fel de comunicat de presă HTML, care s-ar vrea să revoluţioneze piarul 🙂 nu pot să exprim cât de puţin de acord sunt cu chestia asta. Tot nepersonalizat e.
– de departe cea mai interesantă sesiune a zilei a fost cea de Social Media, unde în afară de introducerea destul de slabă a Regional Managerului de la Think Digital, prezentările iLeo şi Standout au rulat 🙂

Concluzii generale:
– multă lume a dat cifre de social media neverificate şi vechi
– Facebook e the new black în industrie
– a lipsit accentul pe studii de caz şi conţinutul concret la unele prezentări, deşi au fost ţinute foarte bine, spre deosebire de ultima dată când am criticat modul în care se pregătesc speakerii

Puteţi citi chestii scrise mult mai extensiv de :

Cei de la Trafic.ro pe blog – despre ziua de Marketing şi Media la Zilele Biz
Alex Negrea – despre workshopul lui Zoso şi al Elizei
Andreea Parashchiv – mai multe articole despre Zilele Biz
Simona Lascu – despre ziua de ieri la Zilele Biz

4 thoughts on “Zilele Biz – Cateva impresii si concluzii”

  1. PR-ul e nepersonalizat cand e prost facuta. Dar orice fel de comunicare e nepersonalizata cand e prost facuta. 🙂

    In rest, de acord cu Social Media Release. E doar un instrument. E ca si cand am tine conferinte despre hartia pe care scriem un comunicat de presa.

  2. Thanks de mentiune, ma bucur ca ti-a placut poza. Am vazut ca blogul tau are cam aceeasi tema cu al meu 🙂 Friends advertising, nu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *