Ghid de live tweeting

live-tweeting

Ideea acestui articol a pornit de la un tweet primit de la @Minxieee:

Apropo, in ultimele 2 ore s-au scris 3 updateuri pe twitter ce contin “Adrev”. Iar sala e plina! Si exista si 2 laptopuri puse la dispozitie

Despre AdRev
Evenimentul s-a născut acum 5 ani, din nevoia de a revoluţiona ceva în modul formal în care studenţii pasionaţi de publicitate învaţă despre acest domeniu. Pentru că fiecare revoluţie are spiritul ei, de anul acesta AdRevolution s-a transformat în AdRev, un format mult mai concentrat şi un nume mult mai rezonant în minţile studenţilor pasionaţi de advertising. În perioada 1-5 martie 2010, AdRev te aduce faţă în faţă cu peste 25 de speakeri, profesionişti în domeniul comunicării, de la care poţi afla direct « secretele meseriei ».

În mare cam astea sunt lucrurile importante despre ADRev, un loc de unde ar trebui să curgă cu tweeturi(sunt studenți interesați de marketing, publicitate, comunicare). Și totuși nu s-a întâmplat, chiar dacă erau toate condițiile îndeplinite:

  • eveniment cu conținut suficient de tweetworthy(are prezentări din care ai ce să extragi, din punct de vedere al conținutului)
  • oamenii din sală sunt competenți în a scrie tweet-uri memorabile(sau ar trebui să își ia adio de la jobul de copy sau PR)
  • au tehnologia necesară – telefoane cu net, laptopuri, etc.
  • au Twitter 🙂

Vreau să cred că motivul pentru care nu s-a mișcat nimic din punctul ăsta de vedere este pentru că nu știe nimeni cum se face exact și atunci, de frică să nu greșească sau din lipsa de cunoștiințe, nu o fac. De asta m-am apucat să scriu ghidul ăsta de live tweets. Am trecut prin cel puțin 7-8 evenimente de la care am scris live pe Twitter(TEDxBucharest, RoNewMedia 2 editii, Webstock, GPEC, Biz Days, etc.) de unde am scris live, pe Twitter sau pe blog, depinde de cadrul în care eram(baterie la laptop/iPhone 🙂 ).

De-a lungul timpului am început să îmi stabilesc niște reguli pentru un live tweet/blog de calitate:

  1. Stabilește cadrul – fie printr-un hashtag(vezi #digitalforum, #tedxbucharest, #gpec, #webstock), fie pe blog, printr-un articol în care scrii câteva detalii despre eveniment – ce, când, cine, cum, unde, de ce, cine mai e acolo
  2. Înainte de fiecare calup de prezentări, asigură-te că ai comunicat cine vorbește și despre ce, ca să înțeleagă lumea care te urmărește contextul în care trimiți mesajele ulterior.
  3. Extrage și sumarizează ideile principale. Nu transmite doar citate, trage și câteva concluzii personale – cei care te urmăresc sunt interesați și de feedback-ul participanților, venit prin prisma ta. Nu ești acolo doar să înregistrezi, ci și să procesezi informațiile
  4. Interacționează – vezi că mai există oameni care dau mesaje pe Twitter despre conferința/evenimentul la care te afli? Intră în vorbă cu ei pe Twitter – provoacă-i la dialog virtual pe tema discursurilor – se pot naște întrebări interesante(cum am făcut la Zilele Biz, în camera de Cyber PR – am blocat API-ul de Twitter cu prea multe mesaje pe minut 🙂 )
  5. Nu scrie detalii irelevante – nu interesează pe nimeni ce bună e piarița din față sau ce mâncare e ân pauze – astea sunt pentru bârfele de după, nu din timpul evenimentului
  6. Fii consecvent – dacă ai început live tweet-ul, du-l până la capăt. Nu lăsa în aer la jumătatea evenimentului, pe motiv că nu mai ai chef. O să pari neserios și nu te va mai urmări lumea. Dacă totuși nu prea ai ce să dai pe Twitter din speechul unuia dintre invitați, explică asta și stârnește o discuție(vezi punctul 4)
  7. Fă follow-up – scrie un articol pe blog după eveniment(sau după fiecare zi a evenimentului, chiar mai indicat) în care povestești modul în care a decurs ziua, ideile principale, tweet-urile cele mai importante, pentru oamenii care nu au reușit să urmărească live evenimentul.

Dacă o să urmărești aceste 7 sfaturi, ai foarte mari șanse să reușești să relatezi complet un eveniment, cu ajutorul Twitter și cu un pic de contribuție pe blog(fie cel propriu, fie cel al evenimentului).

Cu cât devii mai bun la asta, cu atât vei avea șansa să participi la mai multe eveniment, de unde să scrii live ce se întâmplă.

P.S.: Live tweet-urile/live blogging-ul făcut de mine până acum:

Webstock – Concluzii și cuprins, Live Blog, Webstock 2009 pe Twitter

Promotiile acum – Cum se castiga un Effie, Do-s and Don-ts, Weiden+Kennedy si Ursus

RoNewMedia – jurnalism vs blogging, vazut printr-un hashtag(fara sa fiu acolo)

Zilele Biz – Concluzii, Live pe Twitter

TEDxBucharest – live tweet și follow-up

Orange Meetup – live tweeting

și prima conferință la care am făcut asta – Marketing Innovation Conference, unde am câștigat un iPod Shuffle

2 thoughts on “Ghid de live tweeting”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *