Tot la Golden Drum 2010 am văzut-o. Campania a pornit ca un set de viraluri pe Youtube, în care erau descoperite așa zise clipuri cu Bruce Lee. Clipurile au avut foarte mare succes(ăsta de mai sus are peste 2,2 milioane de vizionări) și Nokia N96 Special Edition a fost lansat până la urmă internațional, deși inițial era programat să fie distribuit doar în Asia de Est.
Results:
What started as a China-only promotion spread the globe like wildfire. It’s a breakthrough at Nokia and sits proudly atop Nokia’s marketing activation excellence hall of fame. Results: – 16+ million views globally exceeding target by 16x – 1.2+ million unique visitors to campaign site v target of 10,000 – Click-through rate of 7.5% v target 1% – 10,000s of comments, links, forwards… – All online stock ordered in LESS THAN 5 DAYS – Estimated value in ‘earned media’ more than US$3 million (multiplying cost of buying a 90sec spot by views using ad rates of sites YouTube, Youku, etc.
Campania a fost făcută în 2008, când nu erau așa de mulți utilizatori pe Facebook/Twitter/Youtube.
Tare, nu?
One thought on “Una pe zi – Viral cu Bruce Lee”