Ziua 1 la Golden Drum 2010 – wrap up

Acum multe ore s-a terminat prima zi din Golden Drum 2010, pe care am început-o încă de dimineață, de la prima oră, când ne-am prezentat conștiincioși la check-in. Nu s-a trezit prea multă lume la 9, așa că a mers repede.

Prima parte a zilei, adică de la 9 la 13, am participat la jurizarea în direct a competiției de Advertising. De menționat e că, deși nu am văzut nicio campanie românească în finala asta, din juriu a făcut parte Lucian Georgescu(manager GAV).

Mi-am ales câteva campanii pe care le-am considerat că merită să le prezint mai în detaliu pe blog. Restul nu s-au ridicat la un nivel extraordinar de mare fie prin idee, fie prin execuție.

În deschidere, în afara competiției, mi-au atras atenția:

Lotus – Umbrella bag


Golden Drum

Campania s-a derulat în China, unde oamenii puteau să își scuture umbrelele în niște saci speciali. În momentul în care sacul se umplea, mesajul campaniei apărea pe suport, atenționând trecătorii despre lipsa apei potabile din multe regiuni din lume.

Go vote! – Ungaria 2010

Campania s-a derulat in Ungaria, unde mai nimeni nu vroia sa voteze, cam la fel ca in Romania. Mesajul principal a fost ca oamenii să nu lase pe alții să decidă pentru ei.

Rezultat: coada la votare

Land of talking – Orange – Leo Burnett

Cred că e cea mai prăjită campanie pe care am văzut-o la festival în prima zi. Execuția însă e mișto, melodia obsesivă și animalele simpatice. Oricum sunt mai simpatice decât fluturele, porumbelul și delfinul sau pantera pe care le au la abonamente.

Hunger Strike Against Hunger – Serbia(2010)

În Serbia sunt peste 500.000 oameni care suferă de foame. Nu, nu sunt boschetari sau nomazi, ci oameni normali, care trăiesc sub nivelul de subzistență.

Campania a fost derulată de Food for everyone și a implicat 650.000 de oameni care au făcut greva foamei în 16 Octombrie 2009 în semn de protest împotriva lipsei de acțiune din partea guvernului.

Artiști, actori, muncitori, restaurante și întregi emisiuni TV au participat la una din cele mai de succes campanii sociale de anul trecut, în Serbia.

Rezultat: 2000 tone de mâncare pentru centrele umanitare.

SkunkGirl Anti-Smoking – Finlanda 2009

Idee simplă – să transforme fumatul într-o activitate not cool pentru fetele între 12 și 19 ani

Buget zero.

Au rezultat o linie de haine și una de machiaj care s-au vândut în cozi la lansare și au fost epuizate stocurile în primele săptămâni de vânzări.

Toate produsele au fost finanțate de magazine și de sponsorii campaniei.

Rezultat: finantare pentru urmatorul an de la Guvern pentru Cancer Society

Pe lângă campaniile de mai sus, te mai invit să vizitezi și următoarele linkuri care au făcut parte din campaniile prezentate:

doyouchat.com
being-homeless.com
ivysays.com
jetueunami.com
check-you-lovelife.cz

O campanie foarte tare antisida, din Israel, care a început cu un clip care a ajuns hit înainte de revealul campaniei. Un viral autentic:

Și un un clip cu cel mai interesant om din lume, cică:

un fel de Chuck Norris, nu?

Închei lista de campanii cu Fertility test-ul de la Renault Megane.

Premisele pentru test:

– cine are multe Megane-uri face multi copii
– fertilitatea e semn de fericire (venit de la oamenii obisnuiti din experiment)
– reclama filmata cu UK people si un francez care promoveaza Megane-ul

Francezul le-a propus copiilor să readucă adulților placerea de a trai, pentru că ei și-au pierdut-o. S-au adresat copiilor pentru idei.

Au facut un festival in Gisburn, Festival de Jois – ca sa ii bucure pe adulti. Prin festival au reușit să promoveze Renault și Franța în UK, către un public inițial foarte reticent.

La prânz s-au încheiat prezentările campaniilor din concurs și am mers spre ideea culinară a zilei, despre care am aflat că e masa, evident.

Partea cea mai interesantă a primei zile, totuși, a venit după 15:30, când au început sesiunile Creative Academy
.

Michael Conrad a vorbit despre standarde în comunicare și a început cu un print neverosimil: 75(+15 initiale) de secunde a petrecut un tanar pe print, in avion, la o reclama pentru aplicatii de iPhone.

Dupa ce au aterizat, s-a dovedit ca tanarul avea Blackberry. Chiar daca nu avea iPhone, a stat 90 de secunde, in total, pe o reclama de print.

Reconstructia

Dincolo de idea geniala, e important sa te concentrezi pe lucruri care functioneaza, care produc rezultat.

Calitate – Strategie – Leadership

Conrad reia o idee de care am vorbit si la Webstock, faptul ca un brand trebuie sa isi inspire fanii, daca isi doreste sa creeze o comunitate in jurul lui. Si ca sa construiasca o comunitate, trebuie sa stie ce gandeste publicul lui.

Exemplu:

Despre șoferul BMW sș Audi – nu poate să stea in spatele unei alte masini, trebuie sa depaseasca

Dupa ce se nasta primul copil, depasitorul notoriu incepe sa isi doreasca un Volvo.

In momentul in care identifici un tip de consumator si construiesti un pachet perfect adaptat lui, atunci iti cresti consumul din partea tipului acesta de oameni.

Nimeni nu se trezeste ca fiind consumator. Oamenii au dorinte, vise, vor sa se distreze, nu vor sa te vada, ca advertiser, ca le vrei doar portofelul.

Michael a vorbit din nou despre scara standardelor in advertising, training la care am participat în 2009, cu Grădinița Cannes.

Ce nu trebuie sa uite publicitarul e ca atunci cand sta in interiorul normelor, nu are cum sa depaseasca nivelul 5(vezi topul din articolul de mai sus). Daca vrei sa creezi ceva nou si inovativ, trebuie sa provoci clientul sa te lase sa iesi din tipare.

Mathew Bull, de la Lowe Worldwide n-a povestit lucruri prea demne de pus pe blog.

Previzibilitatea e moartea publicitatii, clientul vrea mereu varianta safe, care te tine pe loc – cam în jurul acestei idei s-a învârtit prezentare.

Am aflat totuși o chestie interesantă: La Cannes, Bud au adus un desfăcător de bere care făcea Waaaazaaaappp, de fiecare dată când îl foloseai.

Concluzia zilei – e criză și campaniile sociale au abundat pe tot parcursul zilei, mai ales în prima parte, la competiția de advertising. N-am insight-uri noi chiar din prima zi, dar festivalul abia a început.

Să vedem de mâine încolo ce mai aflăm. Întrebări?

2 thoughts on “Ziua 1 la Golden Drum 2010 – wrap up”

  1. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Ziua 1 la Golden Drum 2010 – wrap up -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *