Cine face campanii pe bloguri in Romania?

Urmărind ieri campania de lansare pe Twitter, Bloguri și Facebook a agenției de blogvertising a lui Andrei Roșca, m-am hotărât să fac lista agențiilor și a consultanților care au derulat și/sau derulează campanii pe bloguri.

Lista e oricând deschisă, dacă am uitat pe cineva sau dacă am pus pe cineva pe nedrept aici.

Agenții:

STANDOUT este o agentie de comunicare pe bloguri si retele sociale cu 4 ani de experienta. STANDOUT deruleaza permanent campanii pe cele mai vizitate bloguri si retele sociale din Romania, gestionand o retea de peste 200 de bloguri romanesti selectate dupa criterii cantitative si calitative.

STANDOUT a implementat in 2010 campanii pentru branduri ca Orange,Rompetrol, Sony, Gealan, BCR, Coca-Cola, Toshiba, Dove, Rexona, HP, Beck’s, UPC, Santal, Jacobs, KLM, Titan, Praktiker, Dacia, Beko, Signal, Rama.

Metromind Media este o agenţie digitală înfiinţată în 2004. Printre campaniile realizate de agenţie se număra cele pentru clienţi precum: Garnier România, Kaspersky Lab România, FHM, Tornado, Vichy, Oltchim, Magazinul de Case şi Esquire.

Spada Digital Media – agentie specializata in campanii de promovare pe bloguri si retele sociale.

Avem o experienta de 5 ani in vanzarea si executia de campanii de promovare pe bloguri, pornim cu o echipa de 7 oameni, peste 70 de bloguri pe care vom desfasura campanii si cu cativa clienti mari pe care ii vom anunta in curand.

Kinecto este o agentie full-service de relationship marketing. De 5 ani sprjinim eforturile de marketing a zeci de firme din toate industriile (de la consultanta si training la telecom si retail) si de toate marimile (de la start-up-uri la multinationale).
Din portofoliul Kinecto: UPC Romania, Bancpost, Piraeus Bank, Bucharest School of Management, Pepsico-Lipton Red Tea, Bayer – Supradyn, L’Oreal Paris, Gett’s Hair Studio, TinaR, Tiffosi, Lotto Sport.

Webstyler – agenția deceniului(Internetics 2010)

PlayTheBalls – Suntem diferiţi în multe moduri cum ar fi vârsta, temperamentul sau preferinţele culinare. Sunt însă multe lucruri comune care ne fac o echipă, iar primul dintre ele este pasiunea pentru online. Abordăm fiecare proiect cu aşteptări mari, pentru a-l duce cât mai aproape de potenţialul maxim. Pe termen mediu suntem motivaţi de un obiectiv ambiţios: să schimbăm în bine mersul industriei căreia îi dedicăm atâta energie.

Apropo Media – cu monden.info(thx Pyuric)

Selenis – Suntem o agentie de consultanta in comunicare specializata in folosirea mediului online. Serviciile noastre ii ajuta pe specialistii in relatii publice din mari companii sa-si imbunatateasca relatia cu publicurile tinta

THE PRACTICE este una dintre firmele de PR cu cea mai bogată experiență în comunicarea pe domeniul imobiliar, lucrând de-a lungul timpului cu companii precum Plaza Centers, Regatta, Westhouse Group, IIG sau Benevo. Agenția este multipremiată în țară și în străinătate pentru creativitatea și eficiența campaniilor de PR pe care le realizează.

2activePR ofera servicii complete de consultanta in comunicare corporate si de marketing, management de criza, campanii de informare si educare, platforme si proiecte CSR, servicii de event management si marketing, servicii de audit online, campanii de social media. Din portofoliul digital al agentiei fac parte Lenovo Romania, Coty Cosmetics (Rimmel, Astor), Ingrid Vlasov, URSUS Breweries (URSUS, Timisoreana), P&G (P&G Beauty, Braun), Anchor Grup (Plaza Mall, Bucuresti Mall).
In 2009, 2activePR a devenit, oficial, partenerul afiliat al retelei internationale Fleishman-Hillard in Romania.

Wunderman – agentie de digital, anul trecut am fost implicat si eu in campania pentru Nokia, Goana dupa Blogger. Nu-mi vine să cred că am uitat de ei.

MRM Worldwide, mecanismul de interactive al grupului McCann:  creatori de Vanda dupa chipul si asemanarea lor, headhunteri de missez si misteri Koyosi, lideri de sindicat la uzina “Cuptorul” By Burn, deschizatori de America pentru batoane de ciocolata cu rom.  Din cand in cand arhivam totul aici, loc de aruncat cu ochiul: www.mrmworldwide.ro/blog/

Rogalski Grigoriu Public Relations este agenţia din cadrul Tempo Creative Group care asigura managementul reputaţiei organizaţiilor şi brandurilor, avand experienţa a zece ani de specializare în domeniul Relaţiilor Publice – dezvoltată anterior ca divizie în cadrul agenţiei de publicitate TEMPO – şi validarea a sute de proiecte de referinţă în România şi la nivel regional. Rogalski Grigoriu este singura agentie din Romania detinatoare a 4 trofee IPRA (International Public Relations Association) – doua pentru PR digital (2009 si 2010), unul pentru cea mai buna lansare de produs din lume (2007) si unul pentru creativitate in PR (2009) şi a castigat trei Golden Awards SABRE pentru excelenţă în managementul comunicarii de criza (2007), educatie publica (2008) si servicii financiare (2010).

BORTUN•OLTEANU are 12 angajati si un portofoliu de clienti activi care cuprinde Mercedes-Benz (Corporate, Cars, Vans, Tucks, smart, Chrysler, Jeep, Dodge), P&G (Corporate projects, Gillette), Samsung (Corporate, Mobiles, Home Appliance, Consumer Electronics, IT), Brands International (DuPont, Nesspresso, Habanos), buybooks.ro, Delaco, ECCO, EuroMiniStorage, Senior Interactive, SoNoRo si Ursus Breweries (Stejar, Azuga, Ciucas). Agentia ofera o gama completa de servicii de relatii publice, pentru branduri sau corporatii.

Amprenta Advertising – agentie de publicitate si outdoor cluj. Fiindca a deveni o agentie de publicitate full service din Cluj, sau de oriunde, inseamna a-ti insusi un extrem de complex know-how in mai multe domenii care includ: productie publicitara in Cluj, media in Cluj sau la nivel national, PR si BTL in Cluj sau la nivel national, proiecte speciale, evenimente in Cluj sau in tara, creatie, design sau branding. Inseamna a deveni un reper,

Consultanți și bloggeri care au derulat campanii:

(edit – care au derulat cel puțin o campanie pe blogul lor și pe cel puțin un alt blog, deținut de o altă persoană, ca să fie mai clar de ce unii sunt în listă și alții nu)

Vali Petcu
Bobby Voicu
Doru Panaitescu
Victor Kapra
Alexandru Negrea
Cristian Manafu
Cristi China Birta
Dan Dragomir

și, cu voia dvs, eu.

Am uitat pe cineva?

p.s. descrierile agențiilor sunt din comunicatele lor de presa, de pe site-urile lor, către care am dat, desigur, link

48 thoughts on “Cine face campanii pe bloguri in Romania?”

  1. Excelenta idee,
    Presupun ca multi au de uz intern dar poate ajungem sa avem un fel de ”Mersul trenurilor” o platforma de Whoțs who sau director.
    Cu intrebari esentiale de genu. Cine este implicat sau deruleaza? cine a fost? cine va fi? poate si cine ar vrea ?

  2. L-am trecut pe Cristi Manafu, theConnector nu mi-e foarte clar cât de mult se axează pe bloguri

  3. mergeau zise doua vorbe si despre MRM. macar pentru tema de arhiblog ramasa si acum dupa 2-3 ani 🙂

    mai nou a rulat miss si mister koyos pe facebook, zilele astea te poti face cu un trip la Innsbruck cu Burn iar Vanda inca mai da accept la prietenii.

  4. Merci, Doru, să vedem cine se vrea listat aici. Văd că ni se intersectează listele. Pe lista ta sunt câteva de care, sincer, nu am auzit niciodată. De cercetat.

  5. iar arhi clar nu a derulat nici o campanie:))) vezi, cu gogori’e de astea pierzi credibilitate, omitand pe cei care chiar au derulat 12 luni din 12 campanii, asa cum ai facut si cu zoso.

  6. Cred ca nici tu, nici Zoso n-ati inteles, m-am referit la cei care au facut management de campanii pe bloguri. Daca tu ai facut, de exemplu, o campanie pe arhiblog si pe cel putin alte 1-2 bloguri cu client adus de tine, atunci te trec.

  7. inseamna ca exprimarea nu e foarte fericita, sau eu sunt mai greu de cap. oricum, nu e nevoie sa ma treci niciunde, doar subliniam o situatie de fapt:)

  8. e ca la wikipedia: acest articol este un ciot.

    indexarea nu e decat un copy-paste facut dupa bunul plac si care nu ajuta deloc, pe nimeni.

    multe dintre agentiile de advertising colaboreaza cu bloggeri fara sa apeleze la consulanti.

    majoritatea agentiilor interactive care in descriere au trecut “full service” colaboreaza cu bloggeri.

    sa faci o lista cu toata lumea care face chestia asta e inutil pentru ca sunt foarte mulţi. Miruna (SiBlondelGandesc) e un exemplu care imi vine pe moment si pe care nu l-ai trecut in listutza asta. asa cum n-ai trecut nici Bortun Olteanu, care lucreaza cu Samsung – al doilea producator de telefoane mobile din lume.

    Ah, si cu voia dumneavoastra, eu. 🙂

  9. @arhi am completat exprimarea, comentariul tău m-a ajutat să îmi dau seama că se poate interpreta ușor.

    @hoinaru nici nu mă așteptam să apreciezi demersul. Să știi că poți să abordezi constructiv o idee fără să îți pierzi brandul de troll. Încearcă.

    Faptul că am avut multe reacții la articolul ăsta îi confirmă utilitatea. O să trec agențiile pe măsură ce primesc request-uri. De exemplu, MRM mi-a trimis descrierea cu tot cu linkuri, la fel și 2activePR.

    Miruna nu știu să fi făcut campanii pe bloguri inițiate de ea, poate îmi spui despre ce campanie e vorba.

  10. am abordat cat se poate de constructiv problema 🙂 puteam mai mult de-atat.

    felicitari pentru cele 2 agentii care ti-au dat mail (din 100)

    iar faptul ca tu nu stii ce campanii a facut miruna, confirma faptul ca nu esti in masura sa scrii un post de genul asta. sau poate tie iti trebuie posturi de tipul “am facut o campanie la brandul X” ca sa te prinzi

  11. mă scuzi că nu sunt așa de informat ca tine. 🙂 o să o întreb direct pe Miruna, dar nu despre asta e vorba. Nu toată lumea știe de campaniile astea, așa că hai să vorbim despre ele. Facem un bine și bloggerilor și agențiilor.

    Data viitoare, ține-ți răutățile pentru tine, că te editez

  12. hoinaru, nici eu nu stiu ce campanii a facut miruna si totusi sunt destul de implicat in zona. la urma urmei, e o tipa din sibiu oarecum noname. probabil ca mai sunt bloggeri care conduc campanii, inclusiv blogaru, asta nu inseamna ca trebuie notat oricine

  13. @arhi nu îmi pun cenușă în cap că l-am scăpat pe blogatu din ecuație, pentru că un concurs nu înseamnă o campanie pe bloguri.

  14. Unii astronauți sunt și electricieni, la bază, însă electricienii nu pot ajunge(așa de ușor) astronauți.

  15. excelent. mă bucur că ai înţeles că, daca ai lucrat la o companie care face campanii pe bloguri nu înseamnă că şi tu ai făcut campanii pe bloguri.

  16. @arhi corect, insa tu nu ai facut o lista cu oameni care ofera consultanta pentru campanii 🙂

    dar daca aplicam acest filtru, sunt si cateva agentii de pe lista prezenta care sunt “oarecum noname” sau care aproape au murit.

    daca titus s-a trecut pe lista, de ce sa nu o trecem si pe miruna? sau conteaza cine a lucrat la standout? si atunci o punem si pe Ligia individual.

  17. Hoinaru, Ligia a lucrat la Standout acum 2 ani si da, a fost mai buna decat titus (din 2 puncte de vedere :)))))) ). dar titus a coordonat cam toate campaniile din 2010 si nu au fost putine. a pune semnul egal intre miruna si titus e oarecum overrated. dar la fel de overrated ar fi sa spunem ca titus ar fi putut face ceva daca nu era clickio, care oricum supervizeaza absolut tot ce se intampla in coordonarea campaniilor. in rest, dont care.

  18. Doar dacă au fost gândite să promoveze ceva idee.

    Lepșele despre iubire, 10 lucruri despre tine, culoarea preferată, pisica sau ce vrei să fii când vei fi mare nu sunt campanii per se.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *