A publicat Costin, pe Refresh, datele statistice și demografice pentru cititorii de bloguri din România. Dincolo de scăderea de la 3,2 milioane la 2,99 milioane de cititori, cifra cu adevărat importantă este cea de cititori fideli de bloguri, adică cei 796.000.
De ce spun asta?
Pentru că din cititorii frecvenți se formează comunitatea, pe cititorii frecvenți îi influențează un blogger, pe cititorii frecvenți îi poți implica în campanii, deci ei sunt relevanți pentru companiile care vor, la un moment dat, să deruleze campanii pe bloguri. Ceilalți vor da, cel mult, un click pe banner sau o citire scurtă a unui articol(dacă articolul din campanie e scris bine).
Mai mult, dacă ne uităm și la venituri, din cei 800.000 de cititori fideli, există 240.000 de utilizatori de internet care câștigă peste 1500 lei pe lună și s-ar încadra în cele mai multe dintre targeturile unei campanii de FMCG, telecom sau banking, spre exemplu.
Direcția e bună, însă mai avem de crescut piața. Pasul următor este atingerea cifrei de 1.000.000 citiori fideli de bloguri.
Later edit:
Românii citesc bloguri, nu bloggeri, așa că am modificat și titlul. Mai greșește omul din când în când.
Later edit 2:
Un indicator interesant al numărului de cititori de bloguri ar fi să vedem și din ce țări sunt ei. Îmi spunea cineva de dimineață cum că ar bănui încă măcar câteva zeci de mii de români care citesc bloguri din diaspora. Pentru ei, evident, e altă abordare, alt target de produse, alt stil de comunicare.
Mi se pare o cifră chiar bună. Aș putea spune mii de mulțumiri celor care ne citesc.
Sute de mii de mulțumiri, chiar 🙂
E un inceput deci cifrele sunt in crestere.Sa vedem anul urmator daca reusim sa trecem de 1 milion si ceva de cititori fideli 🙂
Salutari!
Bine, cifrele cresc de prin 2007, cand inca nu erau masurate datele. Acum stim sigur ce si cum. Ca sa trecem de 1 milion, eu zic ca blogosfera mai are de trecut printr-un proces de maturizare.
Imbucuratoare cifra.
Asta inseamna ca ne intereseaza,totusi, de parerea altora despre diverse lucruri …
Încă de dinainte de internet ne-a interesat. Așa a apărut presa de opinie.