Ce-mi doresc de la online-ul romanesc (in 2016)


Nu, nu e ”Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie”.

M-am gândit să îi răspund lui Dragoș cu niște idei pe termen mediu/lung pe care le tot vehiculez de ceva vreme în mintea mea. Leapșa primită de la el sună exact ca titlul articolului, însă adaptată pe piața de online din România, în care o să mai activez încă cel puțin 2-3 ani(da, nu scăpați de mine așa de repede).

5 despre online-ul românesc în 2016

Dacă tot am vorbit la Marketing 360 despre starea mondială în 2016, am zis că e interesant să facem un exercițiu de grup și să ne zicem dorințele față de online-ul românesc în 2016. Lista e deschisă și o să o actualizez cu cele mai bune comentarii, așa că hai să vedem cum desenăm povestea următorilor 5 ani pe bloguri.

Dorințele mele sună în felul următor:

1. Să dispară concursurile de like-uri – mai trebuie să facem multe conferințe și articole în care să spunem că nu sunt bune. Nu sunt. Get over it! Strategia de comunicare în social media înseamnă mai mult de atât.

2. Să dispară spam-ul – ofertele de baze de date, phishing sau mizerii asemănătoare. Dacă ele există, înseamnă că există piață pentru ele.

3. Vreau bloguri scrise de oameni cu experiență puternică – bloguri de schimbare, de atitudine, de valori – cele de acum acoperă segmentul mainstream. Lipseste segmentul quality. Lipsește un blogging care să educe oamenii, să creeze valori, să promoveze principii sănătoase și românii au nevoie de așa ceva – bine, au nevoie de un demers autentic și mobilizator, nu de diletanți.

4. Să avem doar agenții deștepte și clienți educați – de aici o să rezulte dispariția overlayerelor, peel-urilor fără X, preroll-uri enervante etc. Și o să mai rezulte site-uri de calitate, clienți fericiți, bugete mărite, creștere generală.

5. Să nu ne mai punem bazele în trafic și afișări, ci în conversii și influențe realizate – pentru asta e nevoie de un sistem de tracking mult mai bun, dincolo de marketingul afiliat, care să monitorizeze și ce conversații duce apoi consumatorul despre brandul care a demarat campania, însă și pe alte canale decât cele achiziționate. Rezultă aceleași benefici ca mai sus.

Acum eu mi-am spus părerea și, mai mult, o să lucrez la proiecte pentru ca punctele astea să și fie atinse până în 2016. Cu siguranță nu pot să fac treaba asta singur, așa că o să am nevoie de ajutor.

Tu ce-ți dorești pentru online-ul românesc?

9 thoughts on “Ce-mi doresc de la online-ul romanesc (in 2016)”

  1. N-am zis că e ușor, aia e și ideea, să facem ceva până atunci, că de capul lui online-ul nu crește

  2. Nici nu mi-au trecut prin cap asa ceva. Mi-as fi dorit poate altceva dar ce iti doresti tu chiar are sens.

    Din pacate (dupa parearea mea) on-line-ul in R) e o bula in acest moment, o bula in care se intampla 10000 de lucruri din care mai bine 70% sunt lucruri fara sens sau fara finalitate (spam, concursuri, multe bloguri pline de porcarii) etc.

    Dezamagirea mea cea mai mare este fb, retea in care eu imi pusesem mari sperante dar care cel putin in RO a luat-o pe un drum gresit.

    Asa ca am decis sa fac pasul inapoi (delete fb, inchis blog) si sa stau sa invat si apoi sa incerc sa imi aduc contribuia

  3. De ce te-a dezamăgit facebook? Nu cred să fie ceva care să te enerveze chiar așa de tare încât să îți ștergi contul și blogul.

    Nu poți să înveți din afara sistemului, dacă pe el vrei să îl schimbi.

  4. la blog am renuntat de muulta vreme pentru ca nu mai aveam timp.

    Iar facebook m-a dezamagit deoarece aparuse ca o alternativa la hi5, la mizeriile care erau acolo.

    Acum au migrat aici. Am ajuns sa nu mai pot da reject pentru ca erau persoane pe care le cunoasteam. In plus era groaznic ca eram tag-uit in toate locatiile pe unde mergeam (de altii) la fel se intampla si cu poze si filme. Nu mai aveam control asupra ce vreau sa apara si ce nu.

    Poate nu am stiut eu cum sa il folosesc mai eficient.

  5. cu blogul înțeleg parțial.

    Facebook are o chestie cu setări de privacy – foarte ușor de pus oamenii în grupuri și ascuns informații. În plus, poți să blochezi și setarea de TAG, deci nu mai poți apărea pe poze și clipuri. Apropo, pozele și clipurile tot vor apărea pe Facebook, însă nu o să le mai vezi tu, o să le vadă doar alții. Nu e o soluție să ștergi contul. my2c

  6. Sincer am incercat dar nu prea m-am descurcat si iar am ajuns la problema timpului. Am decis ca e mai usor sa nu exit pe fb, cel putin pentru o perioada

  7. Ca utilizator de internet, imi doresc enorm sa ti se indeplineasca dorinta de la punctul patru.

    Bine ar mai fi si sa ne educam clientii sa nu mai vrea site-uri care pornesc cu muzica. Stiu ca e greu, am avut si eu asa clienti, dar pana la urma i-am convins macar ca muzica sa nu porneasca decat daca vizitatorul alege.

    Frumos ar fi si ca, in momentul in care se citeaza un alt site, sa se dea si link catre el. Observ in online-ul romanesc o frica de link-uri care nu sunt reclame, ceva de speriat.

  8. Doar trusturile de presă se tem de linkuri. Așa i-au învățat experții SEO și project managerii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *