Vă semnalez și eu că se poate să faci bani pe blog și fără să fii invitat de agenții în mediaplanuri de online.
Chinezu a lansat săptămânile trecute Blogal Initiative, o platformă de concurso-campanii pe bloguri, prin care bloggerii pot să pitchuiască articolele, comentariile, like-urile și RT-urile pentru campaniile de la parteneri. Nu, nu e o altă agenție care face campanii pe bloguri.
Ideea e bună pentru că, pe de-o parte, acoperă nișa de bloggeri mici/medii, care nu prind campanii niciodată, iar de cealaltă parte, face rost de expunere multă, pozitivă și gratuită la prețuri mici. Bine, mici în comparație cu o campanie de dimensiunile similare, pe 5-6 bloguri mari.
Costuri pentru BCR, respectiv premii pentru cei mai buni bloggeri:
– Premiul 1: 1500 de euro
– Premiul 2: 2 iPad de 16 G
– Premiul 3: 8 smartphones HTC
Mie, unul, nu mi-ar strica nici cei 1500 euro, nici iPad-ul, așa că o să scriu un articol pentru campania asta. Nu îți ia mare lucru, la nivel de timp și te înscrie în cursa pentru niște bani din blog, poate pentru primii.
Revenind la idee, face bine și la SEO, face bine și la nivel de recenzii pentru produsele clientului, e un fel de win-win.
Și mai e ceva, bloggerul mai mic se va agita mult mai tare cu promovarea articolului, dat fiind faptul că doar primele 3 articole iau banii/produsele puse în joc.
Campania se desfășoară în perioada 6 iunie – 4 iulie. Fiecare blogger care vrea să participe la campanie va primi un brief despre produsul de refinanțare al BCR și obiectivele pe care le urmărim cu această campanie. Dacă se decide să participe, va trebui să scrie pe blog părerea sa despre produsul BCR și despre modul în care crede că acest produs ar putea fi promovat (urmărim și creativitatea participanților).
Criteriile după care se face punctarea participanților sunt atât cantitative (număr de postări, de comentarii la postările de pe blog, de menționari pe twitter, de postări pe facebook etc.), dar și de ordin calitativ, în care urmărim creativitatea bloggerului și cautăm să vedem spiritul său antreprenorial în acțiune. Juriul este format dintr-un reprezentant al Blogal Initiative, un reprezentant al Revistei Biz, partener oficial al proiectului și un reprezentant al BCR.
Rămâne de văzut totuși cum va măsura eficiența campaniei, care vor fi rezultatele la nivel de articole/comentarii, ponderea de reacții pozitive și negative, modul în care bloggerii gestionează conversațiile pe mediile în care își promovează articolele.
Ups, uite că am dat și un mic tool de evaluare, cu ocazia asta. Chinezule, faci o bere.
p.s. Beneficiile refinanțării de la BCR sunt:
– costuri de transfer zero (taxe notariale suportate de banca)– comision analiza zero– asigurarea imobilului gratuit, in functie de tipul creditului– posibilitatea de a mandata banca sa efectueze o serie de operatiunide preluare a creditului de la banca finantatoare in numele clientului:acord de grevare cu alte sarcini.