Facebook influenteaza indirect rezultatele Google

Atât Facebook, cât și alte rețele sociale neindexabile, pot să influențeze indirect rezultatele din Google și/sau din alte motoare de căutare(că doar Google nu e singurul). Cred că, dincolo de raportul SEOmoz, pe care l-am agățat de pe blogul lui Alex Negrea, e important de reținut următorul efect:

– dai ceva pe Facebook(sau pe rețeaua socială X)

– urmăritorul/prietenul tău(să îi zicem Y) dă SHARE/Like sau un echivalent, iar informația circulă

– unul din prietenii/urmăritorii lui Y(să îi zicem Z) are un blog și i se pare utilă/interesantă informația dată de tine, deci scrie și, dacă e de bun simț, dă și link spre sursă

– unul din cititorii lui Z are și el blog, preia mai departe mesajul, dă link spre Y, care are link spre tine, deci automat primești și tu niște elixir Google(a se citi punctaj SEO)

Ăsta e motivul pentru care merită să promovezi și în rețelele sociale neindexabile linkurile pentru care vrei să faci SEO. Ele pot să ajungă din gură în gură sau din user în user până într-un mediu în care sunt indexate.

Toate astea se întâmplă dacă producătorii de conțiunt știu să dea sursa, pentru ca puterea linkurilor adunate să te ridice în motoarele de căutare.

13 thoughts on “Facebook influenteaza indirect rezultatele Google”

  1. Foarte corect. Mai mult, share-urile pe Facebook sunt considerate mai importante dpdv SEO decat like-urile (ajuta la raspandirea informatiei, deci link-ul este considerat de calitate).

    Twitter este iarasi un factor de ranking, desi are nofollow sau redirect pe URL-urile postate, insa majoritatea informatiilor sunt imediat indexate (exceptand conturile protejate).

  2. la Twitter mai ai marele avantaj că bloggeri, jurnaliști, influenceri pot să îți preia mesajul, dincolo de indexare rapidă. Rezultă și mai mult search engine juice.

  3. Pai influenteaza si direct, din ce-au spus cei de la google si bing. Danny Sullivan le-a luat un interviu pe undeva prin decembrie anul trecut si cei de la google au spus ca iau in considerare numarul de share-uri pe FB ale unui link.

    Asta-i articolul original:

    http://searchengineland.com/what-social-signals-do-google-bing-really-count-55389

    Link-urile scurtate transmit toate beneficiile SEO, pt ca fac toate redirect permanent 301… cel putin bit.ly, t.co, wp.me, toate astea folosesc 301… dar cred ca orice url shortner care se respecta face la fel

  4. Cu toate astea, pana nu o sa vad Facebook, Twitter si orice alta retea sociala ca link direct, nu pot sa ii dau verdictul de influenta directa

  5. @titus

    Nu o sa vezi niciodata facebook/twitter/retele sociale cu link direct (as in “dofollow”). Ar deschide larg usa pentru spam.

    Insa cu toate acestea, Google are acces, spre exemplu, la informatia distribuita pe twitter prin asa numitul “firehose”. Adica acces prin API la informatia distribuita in retea pentru care *platesc* si pe care o folosesc in real-time results si social circle results (pentru utilizatorii logati). Mai mult, unele cercetari au aratat ca aceste date colectate de google prin API influenteaza chiar rezultatele organice pure de pe google.com. Iar in articolul citat de Iulian Lita atat google cat si bing recunosc ca se folosesc de numarul de tweet-uri si de numarul de share-uri pe care un link le primeste atunci cand compileaza rezultatele organice sau rezultatele pt news. Si introduc un concept nou si controversat: “author quality” (de aici si deschiderea afisata de google zilele trecute fata de rel=author).

    De aceea iti spuneam ieri (pe twitter) ca modul in care se distribuie un link pe twitter.com sau facebook.com influenteaza in mod *direct* rezultatele cautarii pe google. Chiar daca noi, utilizatorii de rand, avem acces doar la front-end, unde link-urile sunt “nofollow”.

  6. @bogdan pentru Twitter am înțeles cum funcționează – prin API. Însă pentru Google, Facebook încă e un black hole. Nici măcar paginile oficiale de Facebook ale brandurilor nu sunt high ranked, chiar daca au X mii fani/mii shares.

    Google News nu e folosit în România mai deloc.

    De author quality n-am auzit încă.

  7. facebook e intradevar o necunoscuta pt robotii google – e de ajuns sa verificam facebook.com/robots.txt ca sa ne dam seama de asta.

    Insa, nu trebuie uitat ca Google a recunoscut in interviul citat ca sunt capabili sa culeaga datele publice share-uite in retea (status-uri si linkuri share-uite de pe profiluri publice si pagini publice). In ceea ce priveste paginile oficiale de facebook ale brandurilor mari (si mici), trebuie sa te contrazic. Cauta dupa “starbucks” pe google.com si vei gasi pagina de facebook pe prima pagina.

    Author quality va deveni extrem de important in viitor daca ne gandim la felul in care google se zbate sa aiba succes in social si cum se chinuie sa popularizeze profilurile google si sa le integreze in search. Pe baza unui atribut de genul rel=author s-ar putea ca in viitor google sa creeze un profil social indexabil atasat profilului google (profiles.google.com/xulescu) al autorului respectiv. E o speculatie, dar nu e imposibil.

    Gandeste-te, spre exmplu si prin absurd, ca CTP se decide sa plece de la gandul.info la adevarul.ro si toate atributele si calitatile sale de autor dobandite in timp la o publicatie distribuita exclusiv pe web (author quality) se vor transfera de pe http://www.gandul.info/cristian-tudor-popescu.html pe http://www.adevarul.ro/arhiva/stiri/autor/Cristiantudorpopescu (spre exmplu). E ca un transfer de PageRank, daca vrei…

  8. @Titus: In promovarea Pay Per Action pe care o utilizam pe zibo.ro, una din actiunile cu eficienta mare este click pe unul din butoanele sociale. Rezultatele obtinute sunt interesante: http://ziborianul.wordpress.com/2011/05/13/click-pe-like-si-ajungi-pe-primele-pozitii-google/.
    Sau studiul de caz pe care ti l-am trimis si pe email: http://ziborianul.wordpress.com/2011/06/07/studiu-de-caz-despre-promovarea-eficienta-a-produselor-si-serviciilor-pentru-copii/.
    Relevanta este pozitia ocupata de pagina: http://www.zibo.ro/planeta-concurs/sponsor/EUROHOLIDAY-vacante-in-familie-198. Aproape fara continut, doar pe baza partajarii pe FB si TW apare pe Google la cautare dupa “vacante in familie” pe primele pozitii. Q.E.D.
    @Cristina Andrei: de cand Like a preluat valoarea de Share, cred ca un Like este mult mai important.

  9. @zibo știu ambele exemple, cu toate astea nu pot să generalizez pe baza lor.

    @bogdan CTP se mută cu tot cu conținut de la o publicație la alta?

  10. interesată idee – sunt curios cum o vor pune în practică și cum va fi speculată mișcarea de ”experții” SEO.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *