Continuăm seria articolelor despre refinanțare. Cum nu mă pricep așa de bine la sisteme bancare, o să povestesc pe blog câteva din ideile mele de campanie pentru produsul BCR(și, pe de altă parte, pentru orice alt produs bancar similar). Prima dintre ele mi-a venit după prima săptămână de campanie – desfășurată în mare măsură pe Twitter și bloguri, mai puțin masiv pe Facebook.
Consultantul de refinanțare – prezent online
Una din componentele strategice din spatele campaniei derulate de Blogal Initiative(respectiv de Chinezu) ar trebui să fie dezvoltarea de conversații pozitive sau neutru-informative cu și despre produsul de refinanțare al BCR-ului, respectiv despre beneficiile pe care le are sau de problemele pe care le ridică.
Bazându-mă pe direcția asta strategică, una din tacticile propuse ar fi includerea în discuții a unui consultant expert în produse de refinanțare, care să acționeze ca un fel de ”brand/product champion” și care să vorbească într-un mod calificat despre produsul ăsta, în cazul în care bloggerii ridică întrebări sau apar discuții în comentarii.
Cum se poate implementa?
Ai două variante pentru implementarea consultantului de refinanțare:
1. Pui agenția de PR care îți ține conturile de Social Media, respectiv Social Media Managerul, cum e în cazu BCR, să strângă toate întrebările și problemele ridicate, să vorbească intern cu experții în produs și apoi să iasă cu răspunsurile – treaba asta durează minim 24 de ore și nu e foarte social media – ish
2. Îți pregătești din timp un angajat din departamentul de care ține produsul de refinanțare, ca el să poată răspunde la orice întrebare despre produs și bancă. Durează 1-2 zile, însă timpul de reacție în campanie poate fi aproape în timp real.
Eu recomand varianta 2, cu mențiunea că Social Media Managerul oricum poate să îl sfătuiască din mers pe angajatul – consultant expert. Zilele următoare mai vin cu o idee de campanie.
În plus, ideea asta se poate aplica pentru orice produs care are un grad mai mare de complexitate și pentru care consumatorul are nevoie de o decizie informată – case, mașini, produse financiare, telecom, majoritatea segmentelor unde bugetele de promovare sunt foarte mari și deschiderea spre bloguri încă mică. Piață este, hai să o și educăm un pic.
p.s. Beneficiile refinanțării de la BCR sunt:
– costuri de transfer zero (taxe notariale suportate de banca)– comision analiza zero– asigurarea imobilului gratuit, in functie de tipul creditului– posibilitatea de a mandata banca sa efectueze o serie de operatiunide preluare a creditului de la banca finantatoare in numele clientului:acord de grevare cu alte sarcini.