Unii ar zice că Alex a fost cel mai bun, însă eu știu ce mi-a zis Titi Aur, după ce am coborât din Volvo S60, după o tură de circuit: ”Ai fost cel mai bun de până acum. Ai mers greșit, totuși, dar ai fost mai bun”.
Bine, poate nu ăsta a fost citatul exact, dar înțelegeți voi ideea.
Dar să contextualizăm puțin: ieri, 28 Iunie 2011, a fost ziua în care am concurat în prima mea cursă de karting. Mă mai dădusem până atunci o singură dată cu mașinuțele, dar nu în stilul ăsta.
Am fost 40 de bloggeri(aprox. – poze aici și aici), împărțiți în grupe de câte 10, și ne-am bătut să avem cel mai bun timp pe tură, ca la calificări, în Formula 1.
Din 40, 10 am ajuns în finală. Dar înainte să vă povestesc despre finală, trebuie să revin un pic la Titi Aur și la Volvo S60, pe care am avut ocazia să îl conduc din nou, după ce mă mai dădusem cu unul, prin iarnă. Ne-am înscris pe o listă ca să ne putem bucura de un test ride cu mașina și unul din cei mai mari piloți de raliu de la noi. Interesul a crescut când am aflat că pot conduce mașina, cu Titi în dreapta mea, dându-mi indicații.
După ce s-au dat câțiva dintre bloggerii înscriși înaintea mea, m-am urcat la volanul S60-ului și am zburat pe circuit. Mașina se ține excelent cu 80-90 km/h în curbe și frânează remarcabil. Dacă ai supravirat, te scot sistemele de siguranță din bucluc. Nu degeaba costă cât costă mașina. Când m-am dat jos și s-a urcat Titi la volan, am aflat ce greșeam – în curbe(ca în viață), intri încet, ușor și ieși cu viteză mare, altfel pierzi timp și viteză.
Am mai învățat că există două tipuri de abodare a curbei – cea instinctuală și cea corectă. Cea corectă spune să folosești tot asfaltul și să intri scurt, în frânare, apoi să accelerezi, iar cealaltă spune că trebuie să intri ascuțit în curbă, să stai departe de margine.
Lecțiile au fost excelente pentru finală, unde am reușit să concurez cu 4 secunde mai rapid decât în calificări 🙂
Cu toate astea, am luat doar locul 9, dar a fost una din cele mai faine experiențe pe care le-am avut ca blogger. Rivalizează cu săritul cu parașuta(UTV) și cu petrecerea Puma de anul trecut.
Toată nebunia s-a petrecut în ciruitul din Pipera-Tunari, la AMCKart. Cu siguranță o să revin și la ei.
Mulțumesc Rogalski Grigoriu (și anume Mirelei Podea, pentru invitație), Top Gear și Mașini 2 (în România prinForum Film), film la care mă duc săptămâna viitoare, cel mai probabil luni.
Vă las cu trailerul:
Nu e trailerul bun:)
hehe, am schimbat, mersi!
Salut,as avea cateva intrebari:
Am participat de doua ori pe amckart,la cele de 6.5 cai, prima oara intr-o sambata caniculara doar 3 piloti pe circuit am scos 1:26:4 vit max 53, a doua oara pe nocturna,umezeala vreme ca atunci cand sta sa ploua,pe ACELASI KART am scos 1:38…Ce-i drept eram 9 pe circuit dar am tras de el si trebuia macar sa fiu in marja de eroare de 3 sec maxim.Ce s-a intamplat?
E bun 1:26 cu cel de 6,5?Cu cel de 13 cam care e un timp bun?
E foarte bun timpul de 1:26. Trebuie să mă mai duc să încerc și kartul de 13. M-am dat doar cu cel de 6,5, dar sunt mai greu și n-am prins mai mult de 48km/h