Cum calculezi pretul unui articol pe blog?

Una din întrebările pe care și le pune orice blogger la un moment dat(ăia care vor să facă bani cu blogul lor) este:

”Cât să cer pe un articol la mine pe blog?”

Eu calculez așa: Nr. ore de lucru pentru articol X salariu / Nr. ore lucrate la job X multiplicator timp liber

Explicație: Fiecare articol pe care îl scriu trebuie să valoreze cel puțin de câteva ori mai mult decât echivalentul în ore lucrate(și plătite de angajator), pentru că îmi iau, nu-i așa, din timpul meu liber sau de somn, ca să scriu despre un brand sau despre un produs.

Exemplu: 2 ore de lucru x 1200 lei / 160 x 5(să zicem) = 60 lei pentru articol, deci 15 euro.

Voi cum ați calcula prețul de articol?

41 thoughts on “Cum calculezi pretul unui articol pe blog?”

  1. Nu calculezi corect. Gandeste-te ca nu e vorba doar de timp, ci de faptul ca tu prezinti un produs cititorilor tai, te foloseşti de reputaţia ta pentru a face recomandari etc. Cu alte cuvinte, e vorba şi de brandul tău personal pe care îl foloseşti pentru a promova acel produs sau serviciu.

  2. Ok, atunci care ar fi ingredientul lipsă și cum se integrează în ecuație? Să fim constructivi. Eu am dat o variantă. O dezvoltăm.

  3. Clar, in functie de ce iPhone se lanseaza in perioada urmatoare. Credeam ca toata lumea isi calculeaza salariul in functie de noile lansari Apple.

  4. acuma aici e intrebarea cu factura sau fara? la mine merge numai cu tva pentru outinmures.ro. in jur de 100 de lei + tva oricum daca e in target tineri pana in 35 de ani are deja reclama etc. daca trebuie sa contruim ceva de la 0 pentru un produs care vrea sa se extinda in aceasta zona mai punem si creatia si campania in timp. deci se poate ajunge la sute de euro.
    dar depinde daca sunt chestii faine si as scrie oricum despre ele fac gratis… asa ca depinde…

  5. Eu propun așa: Tangentă la nr de ore de lucru x cosinus din nr de ore de documentare + coeficientul de reprezentativitate la cub + radical de ordin 2 din traficul real. Sub 1.000 de euro nu are cum să-ți iasă.

  6. @matei nu fii Troll.

    @mihai bun, bine de știut. Le dai factură. Pentru drepturi de autor/convenție civilă negociezi suma în mână, după care o lucrezi pe hârtie.

    @patrick ai uitat să faci integrala și să ridici la putere. Așa ajungi la 5000 Euro(cât cere un blogger cu adevărat tupeist).

  7. Bine, bine, sa fim seriosi pentru o clipa. Nu cred ca poti sa ai o formula fixa pentru asa ceva.

    Banii ii cer in functie de impactul pe care stiu ca pot sa-l am (relativ, I know, dar tot are o valoare) + orele de lucru. Spre exemplu, daca cineva ma pune sa “vand” sampon de par, stiu ca nu am o influenta majora. Daca altcineva ma pune sa “vand” un telefon mobil, o carte, o excursie in Brazilia, am sanse mai mari. Se presepune ca-mi cunosc cititorii si stiu ce ii intereseaza.

    Eu in functie de asta mi-as calcula banii. Cu cat mai targetat, cu atat mai scump, ca d-aia sunt influent/priceput intr-un anumit domeniu (un “eu” ipotetic, evident). Gresesc?

    Conteaza, de asemenea, cum vor sa lucram. Daca e un brief in care imi zic “scrie ceva original si de impact despre produsul X”, sa nu se mire daca-i taxez mai mult. :D

    Tulai, cat am scris. Repede tu, “nu fii troll”. Garantez ca aia cu iPhone-ul e valabila!

  8. Bun raționament. Ăsta e genul de răspuns pe care îl așteptam, nu iPhone shit.

    A, și brieful ”scrie ceva original si de impact despre produsul X” e de la sine înțeles. Dacă articolul nu e original și nici interesant, nu își merită banii.

  9. Eu nu vând articole pentru că prefer să+mi ţin blogul cât mai curat posibil. Prefer campaniile în care este loc mai mult de discutat şi negociat. Dar, dacă cineva ar fi interesat în mod special, preţul ar pleca de la 50 euro. În sus!

  10. @waven dacă vinzi un articol, nu înseamnă că murdărești blogul, că doar nu îi dai acces să scrie orice.

  11. Pana in momentul de fata (fiind inca la inceput) nu am vandut nici un articol, insa daca mi s-ar pune o intrebare, as tine cont de: timpul care mi-ar lua pentru a scrie, munca depusa pentru a ma documenta asa cum se cuvine pentru a scoate un articol cat mai bun legat de produsul/brand-ul respectiv.
    Probabil mai sunt si alti factori de care as tine cont, dar asta ar fi baza de la care as porni.

  12. @waven in care sens

    @kriogen cred ca un factor important ar fi controversa/disputa din jurul subiectului si,deci, riscul la care ma expun. Vezi fillr 🙂

  13. Ma gandesc ca firma care vrea un articol despre produsul sau nu prea e interesata de cat timp pierd eu cu postul, asa ca ma ghidez dupa vizite si PR.

  14. @zoly trebuie să te intereseze pe tine, nu pe ei. Normal că nu le vinzi cu formula asta – e un indice prin care îți stabilești un minim sub care nu merită să lucrezi

  15. Până acum n-am văzut să menționeze careva de bugetul produsului/serviciului căruia îi este destinat articolul.

    În mod normal poți negocia cu „clientul”, iar pentru a propune un preț corect (alături de evaluările pe care le-ați găsit mai sus) poți cere mai multe detalii legate de bugetul de promovare pentru bloguri (asta dacă nu este confidențial). Așa poți să îți faci și tu un raport fair…

    Personal nu am ținut niciodată să câștig sume exorbitante din blog. Dacă o campanie e mișto și merită, ajut cum pot :)

  16. Eu vorbesc aici de costul intern. Evident, pentru costul extern, iei în calcul și numărul de unici. Dar suma de aici te ajută să decizi dacă merită să faci o campanie sau nu.

  17. Sa pun o alta intrebare interesanta: Pentru cati bani ati “crede intr-un produs” si ati scrie despre el?
    Eu ma gandesc ca n-as scrie despre un produs despre care sunt convins ca nu e ok. Da, toti avem un pret, dar in cazul asta pt mine ar fi destul de mare incat sa intre in zona fabulatiei.(nu la asta ma refer)
    Rationamentul e astfel: sunt la inceput, ma bucur sa iau bani daca scriu despre orice rahat, si apoi vine alta porcarie si scriu si despre aia… in felul asta unde ajungi intr-un an sau 2? Te mai crede cineva? Mai merita banii aia? Se alege praful de brandul tau personal si banii ti s-au scurs printre degete.
    Sa nu uitam ca unul din motivele pentru care clientii aleg campanii pe bloguri este ca “blogerii scriu pe bune” si au un grad mare de credibilitate in fata cititorilor.

    Revenind si la intrebarea ta, fac un execriciu de imaginatie si zic ca as lua in calculul pretului urmatorii factori:
    – nr. de unici
    – gradul de influentare/targetare
    – pozitia si dimensiunea clientului/campaniei
    – tangenta, experienta, personala cu produsul.
    – timpul meu alocat.
    – Fiind eu insumi un client de brand, subiectivismul si-ar pune si el amprenta. Sunt branduri cu care pur si simplu nu rezonez, chiar daca serviciile oferite au fost ok.
    Si poate ar mai fi si altele pe care nu le vad din lipsa de imaginatie! :)

  18. @pinguinule Dacă nu crezi într-un produs, mai bine refuzi banii, pentru că te faci de toată minunea în fața cititorilor.

    motivul pentru care clientul alege bloggerul și nu jurnalistul este că el poate să se ralieze sau nu și poate să supună la o dezbatere orientată câteva caracteristici, înțelegi unde bat?

  19. Chiar ma bucur ca am dat de acest post(sau ce o fi)…Sunt curios cat de eficiente sunt aceste campanii…prin bloggeri?..
    De ex. am(nu le detin :P ) niste firme de utilaje agricole spaniole si trebuie sa le bag cat mai bine si eficient pe piata din Romania….are rost sa ma adresez unor bloggeri pt a le promova?(bineinteles ca nu am la dispozitie fonduri necesare pt a plati oameni pretentiosi ca si PAH-Patrick)
    M-am apucat si eu sa creez un blog strict in ideea aceasta…daca aveti timp sa aruncati o privire si poate sa imi dati niste sfaturi as fi tare recunoscator :)

    http://blogulagricultorului.wordpress.com

    Multumesc

  20. @Raul nu cred că poți să vinzi utilaje agricole pe bloguri. Totuși, poți să încerci și să mă contrazici după aia 🙂

    Serios vorbind, blogurile merg pentru retail, servicii, promoții, treburi pe care și le permite ”the average user”. Mai sunt și campanii de nișă, însă acolo trebuie să fii foarte atent cu cine lucrezi, ca să aibă ceva efect.

  21. Mda….trebuie sa recunosc ca blogul acela l-am creat mai mult ca o unealta pentru strategia web (ca sa fac niste legaturi intre pagina web, blog, retele sociale, etc.)…
    La inceput nici nu credeam ca voi ajunge sa postez atatea articole, dar mi-am dat seama ca este ca si un drog – vezi ca ai avut cativa vizitatori dupa care incepi sa iti pui obiective tot mai mari in ceea ce priveste nr de vizitatori zilnici si tot asa :P ….
    Pana acu ceva vreme nu prea intelegeam pe deplin bloggerii…acum am inceput sa ii inteleg:P (pe langa motivul reprezentat de veniturile financiare) – la mine e mai greu, nu prea am treaba cu domeniul agricol…asta face sa fie o munca destul de grea pt mine…spre deosebire de voi care scrieti din placere :)
    …Poate o sa ma apuc sa scriu si eu ce imi place intr-o zi…:P

    Salutari si numai bine…sper sa mai auzim unii de altii ;) bafta

  22. Sa ne dai link camd te apuci de blogul de pasiune. Bafta si te mai astept pe la mine!

  23. mai, la mine e ceva de genu ≥ 1 h lucrata la birou. si bineteles ca e plus tva, pentru ca eu nu lucrez fara sa facturez … e un principiu’ de’al meu!

  24. @ciulea măcar un contract de prestări servicii, dacă nu poți da fakturen. Bun etalon și ăsta cu ora lucrată, mai simplu de aplicat.

  25. Formula e buna, si evident poate fi imbunatatita schimband valorile de acolo si adaugand alte variabile pe care ai sa le descoperi in timp.
    cam tot asa calculez si eu salariile pentru angajatii mei.
    Oricum strict legat de blog cred ca 1200 lei ca valoare salar pe luna este MICA. Gandeste ca un muncitor necalificat poate lua atat in constructii. Unul calificat se duce si in 2000- 2500 lei.

  26. Am facut comentariul anterior la acest articol (tot cu Dan Alex la nume) si am o surpriza !
    Se pare ca sunt catalogat ca spammer la tine pe site. ( Banui ca ai akismet instalat)
    Se poate sa ma marchezi ca nonspam. Multumesc.
    Dan.

  27. @DanAlex cred că ai intrat automat în spam din cauza linkului de pe numele tău. Salariul a fost dat doar cu scop de exemplu, ca să exemplific formula.

  28. Multumesc pentru atentie. Atat timp cat si altii au link la semnatura si au aparut banui ca e o problema cu linkul meu. E banat. “Super” “Mor” cu spamul de gat.

    Legat de salar. am inteles. As cota un salar de blogger ( pe luna ) la app. salarul unui designer mediu. App 2500 Cu cat iti creste notorietatea si PR sitului mai marim salarul.

    Pierzi PR si oferi PR celor 3 linkuri din footerul temei tale. cu acai Berry. Sa stii ca tema de WP pe care o ai am mai vazut-o si pe alte situri furnizoare de teme. E o metoda f buna de a face linkuri pentru asa zisii creatori de templateuri WP. Ca sa spun drept si eu am ” creat” teme WP si le-am distribuit. A creea = ( A se citi) = aplasa linkuri in tema free in footer Si a solicita sa ramana acolo.

  29. E dificil de promovat anumite nise pe bloguri. Trebuie targetare f buna si sunt produse cu un asa specific incat nu se poate face o promovare eficienta. Asta pentru ca ori produsul este prea tehnic de “explicat” ori blogul cu greu are traficul neceasar in nisa respectiva.
    DE exemplu la mine produsele medicale cu anumit profil sunt aproape imposibil de promovat prin articole sau pe bloguri. Cum ati promova o moxa? sau un tub de dren?

  30. @Anda primul lucru pe care trebuie să faci ca să promovezi o moxă sau un tub de dren este să vezi comportamentul de consum al celor care o să cumpere produsul(cei care fac achiziții la clinici/spitale). Apoi poți să îi targhetezi cu mesaje și să construiești un centru de încredere în brandul tău, să dai clipuri cu mod de folosire, clienți mulțumiți etc. Nu contează așa de mult traficul, cât cine intră și cumpără. Dacă acei responsabili de achiziții citesc niște bloguri, atunci poți să promovezi și genul ăsta de produse

  31. Iti dai un exemplu si as fi recunoscator daca ti-ai da cu parerea :) . Eu sunt designer 3D, scriitor de articole si economist.In timpul liber uneori mai scriu si articole foarte mari (tutoriale) . Unele au peste 3000 de cuvinte. Acum vreau sa imi fac pe site un mic shop de tutoriale pentru webmasteri, sa vand tutoriale sau sa fac pe comanda. Pentru un articol de 4000-5000 de cuvinte si 100-200 de imagini, ai idee cam cat as putea cere ? Orele de munca sunt foarte multe, poate chiar peste 100. M-am gandit sa fac ebbok-uri , dar nu cred ca se merita pentru ca acelea imediat ajung pe warez si nu rezolv nimic, il vand 1-2 ori si ajunge pe site-uri de piraterie si daca il vand ca ebook nu mai are aceasi valoare ca si un articol pentru un website, ci una mai mica. Astept o parere :)

  32. @Andrei Părerea mea e că ar trebui să faci o carte în engleză cu tutorialele astea și să o vinzi pe Amazon, iBooks și alte rețele de publishing. Scoți mai mulți bani așa.

  33. da, dar cartea odata cumparata, poate sa apara pe warez dupa care toata lumea o va lua gratis de acolo. Cartea as putea sa o vand la 80$ sa zicem, pentru ca un ebook cam atata e, si ce de la cgtuts platesc pana in 250$. Si aici nu stiu ce sa fac. Sa dau articolele cu 200-300 de dolari unei singure persoane, fara nici un risc, sau sa risc si sa pun cartea pe amazon ?

  34. @Andrei eu zic că mai bine prinzi 50-100 de cumpărători pe amazon, cu câte 80-100$ decât să o dai pe 200-300$ one time, până la urmă te decizi. De ajuns tot ajunge pe warez. Important e, cred, să o legi de niște servicii plătite, ca să fie doar o linguriță pentru cititor, după care să vrea mai mult și să plătească.

  35. Problema este ca au aparut tot felul de copii care se bucura la 10, 20 de lei/articol si care strica toata piata… si alta problema esta ca dobitocul de cumparator nu intelege ce inseaman un blog de calitate sau un blog de kkt, si uite asa acesti copii au clienti!

  36. @Razvan, cine crede ca poate sa aiba impact cu articole de 10-20 lei, pe bloguri mici, face, cel mult, SEO si nu ar da mai mult pentru o campanie propriu-zisa, deci nu pierde nimeni nimic.

  37. Xanax How Long Does It Take To Work Even Xanax For Dizziness Inner Ear . Xanax Nicotine Grapefruit Juice Xanax Medicine For Panic Disorder Xanax And Prednisone Depression Xanax Stress Anti Anxiety Xanax Cr Drug How Long Van Xanax Be Detected . How Long Do Effects Of Xanax Take To Work Xanax Habitat Timed Release Xanax Withdrawal Symptoms order xanax no rx. Xanax Snort Chemical Snort Propranolol Xanax Define The Benefits Of Xanax Equivalent Valium Mg Of Xanax .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *