Prima campanie romaneasca pe Google Plus

Dimineață am citit un articol pe thenextweb.com despre virale pe Google+, mai precis, despre prima campanie pe Google+, realizată de o agenție mică din Israel.

Ei au exploatat o scăpare a Google+, prin care poți să trimiți invitații cu ajutorul Tag-urilor de fotografii. Nu mi se pare nici o bună practică, nici demn de laudă să te apuci să faci exploituri pe Google+ cu practici de campanii pe Facebook(spam cu Tag-uri), chiar dacă oamenii tag-uiți au trimis adresele și au vrut invitațiile respective.

Mecanisme ce pot fi folosite pe Google+

Menționarea cu +1, respectiv Reshare – tipul ăsta de înlănțuire poate să facă mesajul tău să ajungă la mult mai multe cercuri, prin faptul că trece de la un utilizator la altul. Știm deja cum se folosește Share de pe Facebook. Avantajul aici este că îi vezi pe toți care au dat share.

Hangout – Ei, aici poți să faci ceva mai îndrăzneț – un fel de leapșa în grup, de filmulețe create ad-hoc, pentru o cauză/un brand. Minim 2 oameni, maxim 10. Se punctează creativitatea și numărul de participanți. Se poate combina cu primele două mecanisme. Nu știu ce posibilitate are Google + pentru înregistrarea Hangout-urilor. Dacă nu are, ar trebui să își facă.

Fotografii/Updates – conversații în jurul lor. E clasic, nu mai explic.

Cine e acum pe Google+

Baza de utilizatori, pe care nu pot încă să o estimez ca număr, este formată din oameni foarte activi în social media – bloggeri, utilizatori de Twitter, utilizatori foarte populari pe Facebook și care vor să poarte conversații.

Acum caut o cauză/un brand care vrea să deruleze, experimental, prima campanie românească pe Google+. Mecanismul propus este lanțul cel mai lung de +uri(metoda Google Plus de menționare a cuiva în comentariu). Construim cel mai lung lanț de Google Plus, iar fiecare membru al lanțului ia câte un mic premiu.

Ce ziceți? Vă interesează? Știți pe cineva care ar fi interesat?

18 thoughts on “Prima campanie romaneasca pe Google Plus”

  1. Pentru cine vrea sa testeze paginile Google+ pentru companii, Google a pus la dispozitie un formular aici -> http://goo.gl/z0Eqj

    In teorie, pentru a avea un cont de google+, deocamdata trebuie sa fii o persoana individuala, cu nume, zi de nastere, ocupatie, etc.

  2. In practica, poti deja sa faci campanii pe Google Plus, daca intri cu 10-20 de utilizatori mai introdusi in cercuri. Nu-i neaparat nevoie de cont de brand.

    Sau poti sa folosesti un reprezentant al brandului(care lucreaz la X) ca motor de campanie.

  3. @bloghita Da, insa nu e tocmai conform ToS. Si poate sa fie cam spammy. Totusi, pentru inceput, se poate si asa.

  4. Eu unul m-as baga la o astfel de campanie. Deocamdata inca testez serviciul si vad ce se mai poate intampla pe aici.

    @Matei: Daca Google face profile business asa cum scrie in articolul ala s-ar putea ca facebook pages sa ajunga pe planul doi.

  5. Suna interesant, sa discut cu sefu’. Totusi cred ca ar merge mai bine cu un brand din FMGC, la IT costurile se cam ridica..

  6. Poate merge pe ceva accesorii/vouchere în categoria IT. La FMGC e chiar simplu – mai ales pentru ciocolată, bere, suc, înghețată.

  7. @ciprian discutăm împreună despre asta. Eu vin cu ideile de concept. Dacă ești interesat, hai sa povestim live/pe privat săptămâna viitoare.

  8. nu inteleg bine ce face acest Google+, dar spun yes–pt o campanie test folosing toolurile Google+. ce inputuri ai nevoie de la noi ca si societate participanta??? in cazul in care pornim acest proiect cu ce infos trebuie sa te alimentam noi. produsul nostru este unul cu o “imagine high-end”

  9. @rebecca Am nevoie de un obiectiv, de un brief și de un buget. Atât. Și de niște așteptări. Scrie-mi pe titus.capilnean(at)gmail.com

  10. @Ciprian – conecteaza-te cu mine pe Google+ – acolo o sa dau drumul campaniei, undeva pe finalul saptamanii viitoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *