Văzând titlul ăsta, sperați să vă dau niște idei/sfaturi bazate pe jobul meu curent.
Nu o să fac asta. Nu e momentul. Totuși, sunt câteva lecții pe care le-am învățat încă de pe vreme când eram ONG-ist, plus câteva idei venite de prin alte părți.
Discuția pornește de la faptul că Bogdana a aruncat pe blog o undiță – cum gestionezi un brand cu risc mare în social media. Nu mi-e clar dacă pregătește o campanie sau doar a început să citească și despre tipul ăsta de prezențe online controversate. Ar fi interesant să ne zică mai multe.
Până una alta, cred că orice brand cu risc mare de controversă trebuie să fie prezent în social media cu forțe proprii, pentru că altfel el va fi oricum prezent, doar că prin ”bunăvoința” celor care luptă împotriva lui. Așa că nu se pune problema DACĂ trebuie să fie prezent în social media, ci CUM să își construiască o prezență CONSECVENTĂ, CONSISTENTĂ și COERENTĂ în social media.
Puncte de luat în seamă
- nu începe să construiești prezența online a brandului cu risc fără să faci o analiză a istoricului online și a prezenței spontane(generate de clienți, parteneri, opozanți, hateri, trolli etc.)
- limba de lemn corporatistă/piaristică nu prea merge, trebuie să te umanizezi un pic
- nu vorbi doar despre tine, asociază-te cu valori pozitive(aici depinde de brand ce și cum)
- participă la discuții, arată deschidere, unde e cazul, ignoră unde nu e
- susține-ți afirmațiile cu dovezi/argumente
- încurajează participarea pozitivă în social media(susține cauze, acțiuni sociale, idei, inovații etc.)