Romanii sunt destepti, au talent, dar nu masoara

Am dat din întâmplare peste campania Rom Tricolor – Românii sunt deștepți, prin care își propun(curajos, zic eu) să schimbe rezultatele predictive ale lui Google în marile limbi de circulație internațională, pentru că în momentul ăsta nu ne avantajază deloc:

Toate bune și frumoase, se înscrie în direcția de comunicare a ROM, însă am o întrebare pentru agenția care a făcut campania: Cum o să măsoare impactul căutărilor pe care le fac oamenii pe Google?

O soluție ar fi sa facă un hitcounter pentru cei care caută și să îi pună pe oameni să ponteze de fiecare dată când caută, pentru fiecare limbă în parte. Fără treaba asta, nu stimulează spiritul competițional, nu arată progresul campaniei(poate ar fi util și un live search Google embedded, să vezi schimbările cum se întâmplă în timp real, în cazul în care campania are impact).

12 thoughts on “Romanii sunt destepti, au talent, dar nu masoara”

  1. Banuiesc ca masoara la finalul campaniei, prin sugestiile pe care le va da google pe aceeasi cautare.

    Nu va fi o masurare cu numar de hit-uri, ci o masurare de tipul “am reusit sau nu am reusit”.

  2. Totusi, trebuie un benchmark, o limita de cautari care influenteaza Google(si alte motoare de cautare). Altfel nu stii de cate cautari ai nevoie ca sa faci o schimbare.

  3. Titus, cred ca tu deja stii, dar exista niste tooluri oferite de google prin care se poate arata nivelul de cautari daca atinge un anumit prag. Nu stiu daca chiar ajuta, dar e un inceput. hint: undeva prin google trends.

  4. Noi cautam, toate bune si frumoase, dar strainii sunt mai multi ca nou, deci sanse minie. Dar eu le urez succes.

  5. Cum o să măsoare agenţia … sau e vreo traducere din engleză? Mi se pare că titlul sună foarte aiurea. Ne-ROMânesc, dacă vrei.

  6. @Titus – nu stiu cum vor masura ei, insa eu as face asa: Un calculator, clear cache, search pe google dupa “romanii sunt ” si facut printscreen la autocomplete. Peste 1 luna (sau cat dureaza campania), acelasi IP, clear cache (nelogat, etc), cautare dupa “romanii sunt ” si un nou printscreen.

    Referitor la benchmark – uneori nu prea poti sa ai. E ca la testul psihologic – admis sau respins. Nu iti face benchmark cu altii care au dat testul :) .

  7. @Denisa chiar aseară vorbeam despre piața noastră mică, de 2 euro/user de internet, față de alții care trec de 100 euro/user(investment în piața de comunicare online). Dacă nu măsori, n-ai cum să crești, pentru că nu știi de unde ai pornit și unde ai ajuns(sau nu)

  8. Fac benchmark doar la click-urile de cautare date de la ei de pe site. Cand dai click pe una din cautari si revii pe pagina iti afiseaza “Cautari: 134XX”

  9. Dupa ce apesi butonul de cautare la fiecare limba in parte, iti arata cate cautari au fost pana acum. Spre exemplu, in romana sunt deja peste 14.500 de cautari, in engleza peste 12.200, in germana vreo 4.800, s.a.m.d.

    Iar succesul final al campaniei cred ca se va masura de fapt pe 1 decembrie, cand vom afla daca “romanii sunt destepti” e pe numarul 1 la cautari.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *