Social Reader – da sau nu?

Dimineață am aflat că Summify(un startup românesc de social summary) a fost cumpărat de Twitter. Evident, au blocat înscrierile la rețea, vor muta programatorii în California. Probabil vor construi un Social Reader branduit de Twitter pe baza softului care e în spatele Summify.

Acum câteva luni i-am contactat pe cei de la Google Plus și le-am ”vândut” următoarea idee:

” Google Plus – return hook for users

Return hook for Facebook – see pictures of friends, see more pictures of friends, see even more pictures of friends, read about their lives

Potential return hook for Google Plus – social news reader

The RSS is obsolete, people are reading more and more what friends recomend, so Google Plus can farm the reading habits of its users. How can this be done? A continuous Twitter-like flow of information comprised of the +1ed articles from the people that they have added in their circles. The information can be filtered so that users can select to view only the articles with +1, +2, +3, +5, +10, +20 etc.

The snowball effect will look like this:

– people click on +1 on websites, their friends see the article in their feed, they read and +1, then their friends see it, website gets more traffic, GPlus gets more traffic, more users click +1, more users use GPlus, you get to run more ads, more targeted ads, maybe increase/add a SEO factor to +1 an turn it into a more powerfull tool than a LIKE.”

N-au făcut nimic în sensul ăsta, așa că Twitter a văzut oportunitatea unui social reader și a făcut deja primii pași vizibili. Avantajele unui reader social, din punctul meu de vedere, sunt:

  • filtrarea informației din imensul nor care ne bombardează zilnic –
  • găsirea prietenilor care sunt purtători de mesaje relevante și urmărirea lor cu prioritate
  • timp mai mult pentru activitățile de bază

Dezavantajul e că poți pierde o știr importantă doar pentru că ea nu a fost încă preluată de prietenii tăi.

Deci da sau ba?

5 thoughts on “Social Reader – da sau nu?”

  1. Cam da, dar n-aș renunța la propriile surse de informații pentru că zonele de interes comune sunt limitate și nu toți prietenii mei se informează din zona de comunicare, de exemplu.

  2. Pe de altă parte, nu te-ar ajuta să filtrezi din noianul de materiale pe care le publică prietenii tăi?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *