Codul QR – dezamăgirea anului 2011

Scriam la începutul anului trecut despre codurile QR. La vremea aceea păreau o mare speranță pentru 2011, părea că vor fi incluse din ce în ce mai mult în campaniile de print, că vor permite măsurarea audienței, ce să mai. Păreau a fi revoluționare.

A trecut 2011, QR code-ul s-a lăsat așteptat, n-a fost băgat în seamă și acum cade în con de umbră. Cred că omul obișnuit nu o să folosească niciodată codul QR pentru că:

– e mai simplu să caute titlul/sloganul pe net
– n-are telefon cu țșpe megapixeli și autofocus pe telefon
– nu stă tot timpul cu telefonul în mână când citește, de exemplu, un panou sau o revistă
– n-are chef să facă upload de poze(pentru că e pe bani)
– nu e tot timpul la lumină perfectă și n-are bliț la telefon
– aplicațiile de citire sunt de la foarte proaste la proaste

La revedere, QR code. Chiar dacă și Google îl testează. La faza asta va rămâne, de test.

10 thoughts on “Codul QR – dezamăgirea anului 2011”

  1. Salut,

    Da-mi voie sa te contrazic putin in cunostinta de cauza.
    De o saptamana am lansat in Sibiu o campanie de fidelizare ce se realizeaza prin scanarea codurilor QR (http:jocpdi.ro). In acest moment clientii a trei locatii pot scana coduri QR si la cel putin 3 vizite pot castiga produse.
    Nu iti trebuie super telefon sa poti instala un program de scanare a codurilor, iti trebuie net pe telefon. Avem o pagina speciala cu aplicatii testate de noi pe care le poti instala cam pe orice telefon cu camera si net.
    Spre surprinderea noastra sunt in medie cam 20 scanari pe zi – deci lumea stie cat de cat despre aceste coduri. E drept, mai avem de educat dar zic ca am facut un prim pas.

  2. 20 de scanări pe zi e lame. Câți oameni trec prin fața panoului zilnic? 1000-2000? Cât costă fiecare scanare?

    Mai bine făceai mobile ads. Ești mai eficient.

  3. E campanie de fidelizare… Adica intri intr-o locatie si vezi un cod pe care il scanezi daca stii cum sau iti instalezi softul si scanezi (toate locatiile au wifi). Ideea e ca trebuie sa revii de cel putin 3 ori in zile diferite pentru a fi recompensat (fidelizarea). Deci nu avem treaba cu MobileAds.
    Vrem sa educam oamenii in legatura cu codurile QR si cred ca reusim, chiar daca in numar mic, ei cresc.

    Eu vroiam sa atrag atentia mai mult la ce ai spus despre telefoane ca tre’ sa fie super tari… nu e adevarat. Ai nevoie de o camera de minim 1.2M fara autofocus si fara blitz.
    Exista mai multe aplicatii bune care fac treaba corect, am facut o lista cu cele verificate si testate. Am testat pe telefoane Nokia Seria E, SonyE, IPhone, BlackBerry, HTC etc…

    Tu ce aplicatie ai pe telefon de da rateuri?

  4. Cu iPhone 3G, spre exemplu nu am reușit să scanez mai nimic. Cu Nexus S mergea cam în cam 6-7/10 cazuri.

    Depinde mult și de lumină.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *