Cât ceri, atâta face – axiomă de business online și offline

Citeam pe la prânz un articol despre cum să faci bani puțini muncind mult în online și nu numai. Problema de bază, pe care mulți o reclamă, însă puțini vorbesc despre ea, este că oamenii aflați la început pot să își ia țeapă dacă nu știu cât să ceară pe servicul pe care îl oferă:

  • articol pe blog
  • design
  • programare
  • consultanță
  • copywriting
  • zugrăvit
  • transport
  • Etc.

Indiferent de ce prestezi, omul din fața ta te va evalua prin prisma sumei pe care ai cerut-o/o accepți. Dacă ești peste piață, te va considera premium apriori înțelegerii și se va purta cu tine în consecință. Dacă ești sub piață, te va considera fie un chilipir și va avea grijă de tine, dacă te vedea cel puțin la nivelul pieții apriori, sau te va considera mediocru sau prost.

Totul ține de încrederea în sine pe care o are prestatorul. Dacă tu crezi că poți să oferi servicii peste piață, cere 50-70-80% peste prețul mediu. Dacă ai în față un căutător de chilipiruri, mai bine se arde cu unul ieftin și apoi vine la tine să strângi cioburile. Strânsul cioburilor se tarifează extra. Până la urmă discursul cu ”mă duc la altul” e doar o tehnică de negociere. Dacă nu e, atunci mai ai de lucrat la produsul/serviciul propriu.

Da, și eu am învățat greu să cer banii pe care îi merit. Am început să lucrez în 2009 pe 10 milioane și făceam freelancing în timpul liber ca să îmi permit să merg la mare și la munte sau să ies în fiecare weekend în oraș.

2 thoughts on “Cât ceri, atâta face – axiomă de business online și offline”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *