Am urmărit ieri cu interes lansarea clipului Byron exclusiv pe bloguri. Chiar inițiatorul zicea pe Twitter că peste 100 de bloguri au publicat ieri, la ora 12, clipul cu pricina, ceea ce nu e deloc de neglijat.
După mai bine de 24 de ore, am capturat numărul de vizualizări pe care le-a făcut clipul într-o zi de prezență pe blogurile mici și mijlocii.
Un calcul simplu spune că, în medie, fiecare blog a generat fix 27,58 vizualizări pentru videoclip, din care mare parte, îmi permit să estimez, au venit de pe Chinezu.eu.
Nu neg că acest gen de campanii ar putea fi relevante și utile pentru blogosfera românească, însă cred că muzica se poate lansa mai cu spor pe site-uri de muzică. Aviz și pentru alți amatori de campanii online – nu vă bazați exclusiv pe bloguri, ci integrați-le într-un mix de comunicare online, împreună cu site-uri de profil, o campanie de display și niscaiva PR.
Pe de altă parte, să atingi un pic sub 1% din numărul total de views pe care îl avea canalul tău de youtube în 24 de ore e ceva pentru trupa Byron.
E extrem de putin… un clip romanesc strange in mod normal pe YouTube in 24 de ore intre 30.000 (in cazul unui artist aflat la inceput) si 130.000 de vizualizari. Indiferent daca are sau nu sustinere pe TV/radio. Iar blogurile si site-urile de nisa aduc putine reactii in general, cele mai multe vizualizari se fac prin canalele oficiale ale artistilor (site-ul trupei, pagina de Facebook etc).
Asta se potriveşte un pic cu proverbul unde-s mulţi, puterea creşte :))
Clipul strânge atât dacă e promovat serios. Dacă dai doar pe bloguri ceva, e puțin probabil să ajungă la o masă critică.
De remarcat ca video-ul nu a fost listat si astfel sunt statistici sincere.
Cu atât mai mult, arată impactul redus al unei campanii DOAR pe bloguri.
Si eu am observat chestia asta aseara. Aveau foarte putine vizualizari. Chestiile astea se fac in timp, nu cred ca e ok ca toata lumea sa scrie articolul in acelasi timp…deja stii despre ce e vorba.
După 48 de ore s-au strâns 3700 de views. Chiar dacă nu scria toată lumea în același timp, nu e suficient să lansezi ceva exlusiv pe bloguri. N-au suficientă vizibilitate.
piesele byron n-au fost niciodata comerciale si tocmai d-aia nu au 30.000 de views in 24 de ore cum spunea pyuric mai devreme.
Daca s-ar fi lansat o piesa “popcorn” sau hip-hop, pe 100 de bloguri, impactul ar fi fost cu totul altul.
Probabil ca daca n-ar fi fost lansat pe 100 de bloguri, ci doar pe pagina formatiei, n-ar fi atins nici macar 1000 de views in 24 de ore.
N-am nimic cu baietii de la byron, ba dimpotriva, chiar imi place muzica lor. Singura problema e ca nu suntem chiar asa multi.
Înțeleg că nu e comercială piesa, dar 27 de views/blog în 24 de ore, respectiv 38 views/blog în 48 de ore, în medie, e foarte foarte puțin. Mai bine îl puneau pe pagina de Facebook a celor de la Control Club(cel mai apropiat ca target).
aici conteaza mult puterea de distibuire a materialului :) pe blog il vezi si daca-l dai mai departe tot pe fb sau twitter il dai, doar ca-i mai putin vizibil ca un link embeduit direct in fb sau twitter care atinge direct userul :) adevarul e ca daca-l puneau pe fb se redistribuia mai usor si aduna mai multe view-uri, doar ca pe bloguri si-a atins targetul, fanii formatiei… cam asta era si ideea cred, sa se lanseze pe bloguri, caci fanii inraiti acolo sunt si era un fel de multumire… pentru toti ceilalti se va lansa maine
@Sorin o parte(dacă nu toți) din bloggeri au promovat articolele și pe Facebook sau Twitter, doar interesul fanilor/followerilor a lipsit.
articolele.. eu tocmai asta zic, ca daca era video-ul sharuit direct, se propaga mai repede, totusi revin si zic ca Byron a lansat pe bloguri de dragul fanilor de pe bloguri.. nu cred ca se astepta nimeni sa sara de suta de mii :)
Măcar la un 5-6000 mă așteptam, sincer