Ne pierdem de multe ori în discuții și dezbateri locale și un pic de privire de ansamblu trebuie dată în piață de o entitate. EUPRERA (European Public Relations Education and Research Association), EACD (European Association of Communication Directors) și Communication Director magazine, sponsorizați de Ketchum Pleon, au realizat un studiu european cu participarea a 2.200 de specialiști în comunicare din 42 de țări. Majoritatea celor care au răspuns sunt fie șefi de agenție, fie directori de comunicare. Din păcate, doar 10,7% din răspunsuri au fost din Europa de Est(deci și din România).
Key takeaways:
- Europa de Est s-a confruntat cu cele mai multe probleme de etică, rezultat al faptului că nu există organisme de reglementare și sancționare a contravenienților. Nu există un cod de etică general valabil pentru industrie
- Problema principală, identificată de mai mult de 84% din respondenți, este înțelegerea scăzută a practicilor de comunicare în rândul managerilor de top
- Jumătate din cei care au răspuns spun că există o nevoie de training-uri de comunicare aduse la zi(a se citi de online/social media) în piață
- Cele mai mari provocări pentru comunicatorii europeni este adaptarea la noile tehnologii/canale de comunicare și îmbinarea comunicării cu strategia de business
- Principalele 3 canale pe care le folosim: Rețele de socializare, Canale video, Microbloguri. Cel mai mare gap între importanța canalului și gradul de implementare este în domeniul Mobile
- Blogurile sunt folosite doar de una din cinci din organizații
- Trei din zece profesioniști în comunicare câștigă peste 90.000 Euro/an, cele mai mari salarii fiind în multinaționalele din vestul Europei
Mi-a plăcut modul în care au prezentat rezultatele, printr-un video cu principalele cifre și concluzii, nu doar printr-un powerpoint clasic.
Întreg studiul îl poți citi mai jos:
Iar site-ul studiului cuprinde toate datele și detaliile studiului, precum și studiile din anii trecuți.