Despre marketing, numai de bine!

Acest articol e scris de Andra Suciu, de la Butterfly Media Group, care a fost în locul meu la Leaders in Marketing, pentru că nu am reușit încă să mă clonez :). Îi mulțumesc ei pentru textul de mai jos și organizatorilor pentru invitație.

Ca o paranteză înainte de a intra în articol, se confirmă tendința de anul ăsta, transferată și în anul următor, de a miza pe outrageous, pe concepte la limită, pe curaj. Așa-i în criză, trebuie să încerc lucruri noi. 

Ieri am fost Leaders in Marketing, unde au fost prezentate tendintele in  marketing, media si branding. Dintre speakeri, ii amintesc pe Michael Ruckman (Senteo), Mohamad Mourad (Google) Kate Hamilton (Myriad Group AG), Daniel Queva (Microsoft), Ana Matos (The Garrison Group).

Gazda evenimentului a fost Paul Renaud (cel care a facut din Inna un brand global), « crazy », asa cum s-a descris, plin de energie si de un entuziasm molipsitor.

Am notat cateva idei care merita retinute :

–         Daca inca nu ai pagina de Google+, creeaza-ti una! Verific-o, optimizeaza cautarea Ad-urilor cu Social extensions si adauga Badge contului, pentru a-ti creste numarul de followers;

–         77% din continutul unui brand este creat de clienti si 71% din utilizatori sunt influentati de parerile prietenilor/familiei cand iau o decizie (cu referire la comentariile si postarile de pe retelele sociale : am mers undeva, mi-a placut, cometez à prietenii mei sigur vor tine cont de parerea mea si vor merge, la randul lor, la locul recomandat de mine) ;

–         Youtube – nu e prima conferinta la care ni se spune ca viitorul apartine continutului video, asa ca un cont pe Youtube este un must ! Aici este recomandat « the inverted marketing funnel » : atrage cei mai valorosi oameni, cunoaste-ti audienta si construieste o strategie care i se potriveste;

–         Marketingul este cel care pastreaza brandul « in a good shape »;

–         Ce este brandul, in viziunea lui Peter A. Blackwell (Managing Director 4 Thought) : brandul nu este ceea ce spui tu despre tine, ci ceea ce consumatorii spun altora despre tine (bun/rau, mic/mare, pozitiv/negativ). Toate acestea creeaza reputatia branului.

–         In marketing, fiecare mic detaliu conteaza: mi-a placut analogia cu tabloul lui Georges Seurat – daca punctele din care tabloul a fost facut ar avea alte culori sau ar fi puse altfel, totul ar deveni de neinteles. Fix asa e si in marketing!

–         Intregul business trebuie sa fie aliniat brandului, iar acesta trebuie sa aiba un scop clar. Fiecare actiune pe care o faci, ca si companie, conteaza, fiecare impresie a consumatorilor e importanta. La fel si atitudinea angajatilor, care trebuie sa se simta implicati in business, sa nu spuna niciodata « this is not my job ! ». Bad a, brandul tine si de ei!

–         De gandit la: Ce este de neinlocuit la produsul tau? Daca maine ai disparea de pe piata, ti-ar simti cineva lipsa ? Ce anume ghideaza si inspira fiecare parte din afacerea ta ?

–         Lansarea de noi produse este esentiala, altfel market share-ul va scadea drastic ( de exemplu, daca Samsung nu lanseaza un produs noi timp de doi-trei ani, afacerea va avea foarte mult de suferit) ;

–         Incearca sa creezi emotional engagement in randul consumatorilor tai (ti s-a intamplat sa mergi intr-un oras si sa platesti 10 euro pe o cafea, in cea mai renumita piata din acel oras ? Mie da ! Ei bine, fix despre asta e vorba !) Experientele sunt cele care schimba o persoana. Dupa ce cumpara un produs, este important ceea ce clientul simte si devine odata ce consuma produsul tau.

–         Nu este prima oara cand se da ca exemplu Harley-Davidson. Acesta nu mai este un simplu brand, ci un mod de viata ! Ca sa intelegi mai bine despre ce e vorba, iti pun o intrebare : cati oameni ai vazut ca si-au tatuat pe corp logo-ul CitiBank ? Acum gandeste-te cati au facut treaba asta cu Harley-Davidson.  Sunt multi, crede-ma !

Update:

–        Aici gasesti doua carti: Going for growth, Generating Top Line Revenues with Marketing de Paul J.R Renaud si The 5th Way, Enabling Top Line Revenues Through Integrated Customer Segmentation de Paul Garrison. In plus, in curand vor aparea pe site si prezentarile de la eveniment, asa ca mai arunca un ochi acolo, din cand in cand.

Despre campania Toyota (The Sienna Family) din 2010 iti mai aduci aminte ?

In final, te las cu clipul de mai jos, ca sa iti dea de gandit :