Ocazional, mai primesc internauți în vizită pe blog. De data asta, găzduiesc un articol scris de Andra Suciu despre experiența de la Internet & Mobile World pe care au avut-o cei de la agenția Butterfly Media Group. Articolul este o completare la ideea de „experiență contra text” pe care am promovat-o aici. Vă las să lecturați.
În urmă cu două săptămâni, noi, cei de la Butterfly Media Group, am primit invitaţii de la Titus, la Internet& Mobile World 2012, ținut la Romexpo între 19 şi 21 septembrie.
Butterfy Media Group este o agenţie tânără, dar lucrăm cu entuziasm la campaniile clienţilor noştri. Suntem foarte atenţi cu piaţa de internet, dar mai ales cu cea de mobil, care este în plină expansiune, așa că m-am bucurat tare când am primit invitaţia şi am putut participa la seminariile de la conferinţă.
Aşa am ajuns eu şi colegii mei la Internet & Mobile World 2012, unde ne-am întâlnit cu alţi aproximativ 2700 de oameni interesați de online. Au fost niște zile de discuţii intense, dezbateri şi networking.
În toate cele trei zile, mi s-au părut mai interesante și demne de lăsat în scris următoarele idei:
- Reset your mindset: este momentul să trecem de la advertising, la participare! Brandingul în digital nu mai ţine de advertising, ci de participare.
- “The social honeymoon is over”, a subliniat Dick Buschman, de la Achtung! Ai cinci minute pentru a impresiona utilizatorul care vine pe pagina brandului tău: dacă nu îi place ceea ce vede, pleacă şi îl vei pierde. Ţine minte trei concepte: emoţia, estetica şi engaged fans. “Think small”, a îndemnat Dick. Este foarte important să targetezi publicului, să nu te mai adresezi unui număr extrem de mare de persoane, ci acelor oameni interesaţi de brandul tău.
- Mixul de comunicare este cheia succesului, când vine vorba de promovarea unui brand: TV, digital şi word of mouth.
- Înţelegerea utilizatorului este esenţială în social media. Dacă, în trecut, brandurile comunicau unidirecţional, acum, brandul trebuie să creeze o conexiune cu utilizatorul şi să identifice persoanele importante care interacţionează cu brandul, pe care să le transforme în ambasadori ai brandului. Ei vor transmite mai departe mesajele către mase. S-a vorbit şi despre the Milleniais (consumatorii moderni, hiperactivi, interesaţi de activităţile celorlalţi) şi despre Facebook-izarea brandurilor, adică promovarea acestora pe Facebook.
- Clientul devine prietenul unui brand, el deţine controlul, iar brandul trebuie să devină uman, empatic, să fie onest, deştept şi prost în acelaşi timp, să aibă abilitatea de a vorbi cu oamenii.
- De reţinut că brandurile nu au fost create pentru a fi pe Facebook, aşa că este nevoie de o strategie pentru a le face compatibile cu această platformă socială. Ele trebuie să fie prietene cu utilizatorii, nicidecum autoritare, iar apropierea trebuie să se facă din punct de vedere social, nu prin advertising. “People love brads. Bring something worthy”, a spus Dick Buschman, de la Achtung!.
- 50% dintre consumatori se aşteaptă ca brandul să folosească Social Media, aşa că nu le înşela aşteptările! Facebook, Pinterest, Chirpify, Sellfy, Foursquare – sunt câteva dintre platformele care pot fi utilizate, aşa că, profită de ele! Atenţie, însă, mesajul trebuie să fie adaptat fiecărui mediu.
În loc de concluzie, închei cu un citat al lui Kevin Reilly: “The future isn’t either traditional or digital; it’a a feedback loop between the two!”. Şi, desigur, aştept participarea la urmatoarele ediţii și am sa scriu mai des şi alături de colegii mei, pe blogul Butterfly Media Group.
foarte tare frate… (sintem aici la busteni si ne simtim minunat mincarea e buna camerele au calorifere si stam de vorba cu totii impreuna si povestim seriale pina noaptea tirziu)
“Aşa am ajuns eu şi colegii mei la Internet & Mobile World 2012, unde ne-am întâlnit cu alţi aproximativ 2700 de oameni, care au venit la evenimentul. Au fost trei zile de discuţii intense, dezbateri şi networking.
În toate cele trei zile, mi s-au părut mai interesante și demne de lăsat în scris următoarele idei:”
Mici erori de editare. Am remediat.