Când e vorba de schimbare, publicitatea online ar trebui să fie lider, în avangardă, având în vedere că în fiecare an apar platforme noi, rețele noi și mor o parte din cele vechi. Cu toate astea, încă e destul de întâlnită la noi gândirea de tip „pâlnie”, când vine vorba de online. Am întâlnit următoarele două abordări:
- campanie = niște conținut Facebook și o campanie Google Ads, pentru că avem buget mic
- clienții noștri nu sunt online, deci nu prea are rost să facem campanii
Ambele sunt abordări greșite și, dacă ați auzit replicile respective în ultima vreme de la partenerii sau clienții voștri, ar trebui să îi trimiteți la IAB Forum, marți, pe 16 Octombrie, ora 9:00, la Intercontinental, București. Acolo vom povesti/afla mai multe despre alternativele de dezvoltare pe care le are piața de advertising online din România.
S-ar părea că anul ăsta merg foarte bine campaniile ce conțin cauze sociale (deci shareable), respectiv s-a investit mult mai mult în mobile advertising (cel puțin la nivel internațional). S-au mai exploatat sentimente umane, s-a mai întrecut limita, însă văd din ce în ce mai multă lume dispusă să investească mai mult în digital.
Nu pretind că știu încotro se îndreaptă industria, însă cu siguranță s-ar duce într-un loc mai bun dacă ne-am educa partenerii și clienții/colaboratorii/ordonatorii de credite (dacă îmi permit exprimarea) să investească mai bine, cu cap. Putem începe prin a-i invita la evenimente de genul ăsta, chiar dacă noi ne-am cam versat în ale conferințelor, așa cum am mai văzut că se scrie prin blogosferă.