ROI-ul excursiilor cu bloggeri

Dragă client de servicii de comunicare online/social media,

Nu știu dacă agenția sau consultantul tău ți-a spus asta, dar fiecare campanie online pe care o faci trebuie să aibă o contribuție la Return On Investment-ul rezultat din eforturile și bugetele de comunicare alocate de către firma ta.

Mai mult, el/ea trebuie să îți spună cum se cuantifică această investiție, cum se măsoară, atât prin instrumente interne, cât și prin cele externe. Dacă nu ai mecanisme interne de măsurare, trebuie să te ajute să le implementezi (extra cost, evident, dar necesar și util pe viitor – do it once, use it forever).

După ce a făcut toate astea, trebuie să te ajute să maximizezi investiția pe care ai făcut-o în acea activitate. O să iau drept exemplu o excursie cu bloggeri, așa cum am scris și în titlu, fiind cel mai hulit exemplu în diverse cercuri non-blogosferice.

Exemplu: Se dă o excursie cu bloggeri – la munte, la mare, în Austria, unde o fi. Practic compania/companiile organizatoare plătesc cazare, transport, masă, minibar + cel puțin o experiență mișto acolo unde îi duc și primesc cel puțin X articole de la bloggerii respectivi.

Probabil că majoritatea campaniilor se opresc aici. Eu sunt de părere că nu ar trebui să fie așa.

Ce mi se pare că lipsește:

1. O legătură directă cu business-ul omului care a dat banii. De exemplu:

Câți clienți au venit la hotelul X ca urmare a campaniei?

Câți au venit în magazin pentru că au auzit de produsul Y de la bloggerii din excursie?

Câți au intrat în showroom-ul brandului Z de mașini ca urmare a campaniei respective?

2. O utilizare creativă a materialelor rezultate din excursia cu bloggeri. De exemplu:

Ce a făcut agenția/clientul cu pozele și filmările?

Care a fost ROI-ul acestor activități?

Știu, sunt un scâțar, n-am mai fost invitat în excursii, mă pierd în detalii. Totuși, la final de an, când se trag liniile în companiile X, Y și Z, s-ar putea să nu mai bage bani niciodată în bloguri, dacă nu le este evident ce beneficiu (de business, nu reach/articole sau mai știu eu ce) au avut ca urmare a investițiilor.

Pentru detalii, folosiți cu încredere pagina de Contact, ofer consultanță pe tema asta.

 

3 thoughts on “ROI-ul excursiilor cu bloggeri”

  1. daca organizatorilor de astfel de campanii le-ar da cineva peste cap cu sensul acestor campanii ar fi ceva… dar nimanui nu pare sa-i pese pentru ca sunt chletuieli mici sau cineva are interes sa minta ca astfel de campanii au rost.
    Daca ai schimba perspectiva si beneficiarul unor astfel de evenimente ar fi sa zicem destinatarul(cabana, hotelul, spa-ul, mijlocul de transport pana la si de la, providerul de entertainment si cel de mancare-suc-cafea toti ar fi mai constiinciosi in a-si monitoriza roiul. Dar providerul de entertainment inseamna cel care-l presteaza nu care-l achita :D

  2. Cheltuieli mici? Într-o piață de sub 1 milion de euro/an, o campanie de peste 5000 euro e un buget mic? N-aș zice.

    Cât despre beneficiar, unde ai campanii organizate de X și susținute de Hotel Y, mașina Z, Pensiunea Q și firma de aventura J, acolo vorbim de beneficii și pentru ei, nu?

  3. :)) in valori absolute e mare dar avand in vedere ca majoritatea sponsorizarilor nu sunt in cash efectiv ci in servicii cu produse existente valoarea reala e mult mult mai mica.

    mie imi place cluj brands tour care are un scop foarte bine definit…. promovarea business-urilor locale. si se vede si ca impact si rezultate si calitate :D .
    ca se poate imbunatati … e adevarat. dar e cel mai bun exemplu de pe la noi :D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *