Am dat ieri, din întâmplare, peste un studiu care schimbă total percepția asupra performance marketing-ului și asupra reclamelor Pay-Per-Click, cele livrate în fluxurile de căutări prin Google, Bing sau Yahoo!
Studiul e recent (6 Martie anul curent) și e semnat de Thomas Blake, Chris Nosko și Steven Tadelis, cercetători la eBay și Universitățile Chicago și Berkley. Concluziile cele mai interesante pe care le trag ei sunt:
- Reclamele pe brand, pentru cei care dețin primul loc în căutări: apple, ebay, amazon etc., capturează din traficul organic pe care brandul oricum l-ar primi. Au demonstrat asta oprind ad-urile. Traficul s-a mutat de pe paid pe organic, cu pierderi nesemnificative. Rezultă bani economisiți.
- Pentru reclamele non-brand (ebay a administrat reclame pentru 170 milioane de cuvinte cheie), impactul asupra vânzărilor a fost negativ, per ansamblu, clickurile venind de la consumatorii recurenți și nu de la noi lead-uri. Pe un calcul de cost-beneficiu, alte canale s-au dovedit mult mai performante, Search Engine Marketing-ul pe aceste cuvinte cheie fiind statistic irelevant
- Cu toate că traficul pe site a scăzut, nu au observat scăderi în vânzări, împreună cu oprirea campaniilor de PPC pe search.
Deci atenție mare la sfaturil pe care le primiți de la specialiștii în PPC, că ar trebui să băgați mai mulți bani în Search Engine Marketing, că asta convertește, vinde, rupe. S-ar putea să fie mai simplu să construiți un sistem de management al comunicării cu clienții fideli (da, se poate folosi și social media pentru asta, respectiv email marketing) și să obțineți rezultate mult mai bune cu costuri mult mai mici.
Singura treaba e ca Ebay e cunoscut la plan mondial. Daca cineva, mai ales din state, cauta o chitara “Les Paul” isi gandeste optiunile “Ebay” sau ii caut pe forumuri si alte site-uri pe care care vand? Daca a deci ca nu vrea Ebay, foloseste search-ul si pentru el sunt irelevante rezultatele de la Ebay pentru ca el cauta altceva.
Ceea ce vreau sa spun este ca oamenii intra organic pe Ebay pentru ca vor sa cumpere si probabil, ce le vedenea din search erau oameni care cautau produsul la alti comercianti, sau informatii despre el, fara sa vrea sa-l cumpere.
Și ăsta e motivul pentru care eBay ar trebui să investească în alte tipuri de comunicare, nu în SEM.
n-au existat studii publice pana acum sau relevante dar de ceva vreme oamenii din domeniu si-au cam dat seama ca PPC-ul adwords sau servicii similare sunt oarecum degeaba.
Pot sa zic ca stiu din inside ca adwords nu aduce niciun beneficiu unei afaceri.
e, fiecare dupa cum il duce capul.
Cum isi faceau astia de la Ebay campaniile de SEM:
http://www.bryaneisenberg.com/how-can-you-evaluate-this-kind-of-performance/
Enough said. :)
@Dan nu cred că keywordurile astea dinamice au o pondere prea mare în bugetul lor, dar asta e o presupunere, la fel ca a autorului articolului pe care l-ai dat ca referință. Mă pregătisem pentru un set de exemple/contra-exemple.
I just wanted to thank you a lot more for this aazming site you have designed here. It’s full of ideas for those who are really interested in this specific subject, specifically this very post. You’re really all actually sweet plus thoughtful of others as well as reading your website posts is a superb delight to me. And thats a generous gift! Tom and I will certainly have enjoyment making use of your guidelines in what we have to do next week. Our collection of ideas is a distance long and tips will be put to beneficial use.VA:F [1.9.17_1161]please wait…