Orange – love stuff
Vodafone – banii conteaza
Cosmote – prietenii – cei 6 milioane
Daca tot e criza, am observat ca si camapaniile companiilor de telecomunicatii mobile se adapteaza si se pozitioneaza in directii semnificativ diferite.
Daca in trecut vedeam campanii similare, mai ales intre Orange si Vodafone, menite sa capteze tinerii prin mesaje de comunitate si prietenie, acum cei trei grei de pe telecom au decis sa isi imparta USPs(unique selling points) in urmatoarele:
Vodafone – stii exact cat cheltui – mai ales ca omul din criza se uita mult si des la buzunar.
Orange – iubire, tipul care agata tipa in metrou – empatie pentru cei care circula cu metroul, ca deh e criza.
si Cosmote – care a dat-o destul de curajos, aratand marimea retelei de 6 mil de utilizatori, impreunata cu un mesaj de multumire pentru cei existenti si de imbiere a celor viitori – mizeaza pe efectul de turma- daca-s multi e de bine.
Au riscat cei de la Cosmote, pentru ca si Orange si Vodafone puteau sa intre in jocul lor si sa isi publice milioanele lor de utilizatori(10-11 milioane) si sa ridiculizeze concurenta.
Times change, comunicarea telecomurilor se schimba si ea cu ele, desi nu atat de radical pe cat ar putea. Oricum, cresterea nr. de abonati s-a temperat, oamenii nu mai au nevoie de inca o factura lunara.
In schimb, ei(cei 3) mizeaza pe cartele prepay, fiecare cu sute de minute pentru doar 4 – 5 euro pe luna(tot un miniabonament). Se bat la mica piscotareala, unii cu 425m altii cu 400 sau 600, nelimitat cu tinerii, etc. Ne scufindam in oferte si avem sperante de imbunatatire, poate poate ajungem si noi ca in UE – 1000-2000 min cu 5 euro pe luna.