Online Meetup, organizat de Orange, la care vor participa speakeri foarte interesanti: Gokhan Sahn – EMEA Top Accounts Associate Google, Julien Ducarroz – Chief Commercial Officer Business to Consumer Orange Romania, Dimitris Zogopoulos – marketing manager Nestle, Monika Lasota - International Business Development Manager Gemius Research. Plus un speaker neinteresant: subsemnatul
via Dragoș Stanca
Vă avertizez din start că articolul ăsta e neconvențional.
Am fost azi la Orange Online Meetup-ul de pe luna Octombrie(ca și celălalt Online Meetup din Septembrie), unde am discutat despre un concept de marketing online foarte puțin folosit pe la noi. Eu personal nu auzisem de el deloc până la întâlnirea asta și am rămas impresionat de versatilitatea lui.
Conceptul se numește ROPO = Research Online Purchase Offline. Fenomenul este foarte întâlnit pe toate piețele cu acces la internet și cu produse expuse online cu prețuri și sepcificații. Din păcate, nu este foarte urmărit, deși influențează în mare măsură decizia de cumpărare finală la consumator.
Am aflat că aproximativ 80% din consumatori se uită pe site-uri înainte de a merge la magazin să cumpere ceva. Avantajul pe net este clar – ai mai multe informații la dispoziție în mult mai puțin tim – tradus în exemplu: Tanti Lela nu mai trebuie să alerge de colo colo să vadă unde e mai ieftin să cumpere sau unde sunt oferte speciale pentru produsele care o interesează.
La eveniment am făcut live tweeting, pe hashtagul #orangemeetup, cumva puțin și ca antrenament pentru TEDxBucharest, unde o să fac live tweetering de dimineață.
Vă las mai jos să citiți tweet-urile de la Orange Online Meetup:
titus_k:
Tweets de la #orangemeetup vorbim azi despre research online, purchase offline, pe scurt ROPO
titus_k:
#orangemeetup deci internetul are impact mare si in offline – aici trebuie lucrat la affliate mkt
titus_k:
#orangemeetup comportamentul consumatorilor de pe net-cauta preturi si specificatii, good to know:)
titus_k:
50% din oamenii care folosesc netul au cumparat cel putin o data online in romania #orangemeetup
titus_k:
Diferenta dintre ro si uk-retailerii nostri nu au siteuri prea complexe, la ei se poate cauta dupa prod si pret #orangemeetup
titus_k:
Marile multinationale n-au inceput sa aiba promotii in romania pe online #orangemeetup prefera offline
titus_k:
80% din cei care au cumparat retail au intrat pe net inainte sa mearga la magazin #orangemeetup
titus_k:
Stanca a anuntat ca vor lansa o platforma de mkt afiliat marca F5 interesant, de urmarit #orangemeetup
titus_k:
Greseala fmcg – banii sunt pusi in aplicatii interesant si nu in promovarea lor #orangemeetup
titus_k:
Fmcg ar trebui sa se promoveze mai agresiv in online daca face campaia online #orangemeetup
titus_k:
Merge ca investitie pt segmentul 15-20 ani.pt ca cu ei poti interactiona pe net #orangemeetup
titus_k:
Provocarea de pe net:contextualizarea campaniilor-mai multi bani pt infrastructura de promo -sisteme #orangemeetup
titus_k:
Mentalitatea trebuie schimbata-nu ne batem pe bugetele de offline,sunt complementare #orangemeetup
titus_k:
N-are sens sa fii 1 in google daca ai un site praf. Ar fi bine sa stie lumea asta 🙂 #orangemeetup
titus_k:
Din pacate n-am aflat prea multe lucruri noi azi #orangemeetup tot ca e crestere si ca o sa fie bine 🙂
Cifrele încă nu le-am procesat, dar le voi procesa când pun mâna pe prezentarea omului de la Google 🙂 Concluzia serii este că există niște portițe de marketing afiliat care nu sunt exploatate încă la noi. Practic există tehnici prin care poți urmări influența unui afiliat și în decizia de cumpărare offline prin câteva metode foare simple: cupoane, programe de fidelizare, oferte online personalizate.
Cam atât pentru seara asta, mai multe o să scriu pe blogul oficial(surpriză 🙂 ).