LinkedIn preia din modelul Facebook

Ultima tendință în materie de rețele sociale este polarizarea. Dacă la început utilizatorii erau împrăștiați pe multe rețele atomizate, mai nou, ei se adună încet-încet în jurul câtorva rețele puternice.

Treaba asta se întâmplă din două motive:

  • prietenii lor se mută pe rețeaua mare, pentru că au fost chemați acolo de alți prieteni de-ai lor
  • rețelele mici se închid, devin prea aglomerate de reclame sau sunt cumpărate de rețelele mari și apoi închise sau trase pe linie moartă.

Rețelele sociale care încă mai atrag utilizatori, au înțeles că trebuie să se schimbe și să depășească stadiul la care sunt.

LinkedIn, rețeaua despre care povestesc acum, a înțeles că nu poate să mai fie doar un set de CV-uri online foarte potrivit pentru oamenii de recrutare și de sales.

Am intrat azi pe linkedin.com, pe unul din grupurile pe care îl administrezi și mi-au plăcut următoarele schimbări:

  1. au unificat discuțiile și news items într-un singur tip de mesaj, pe care îl publici în cadrul grupului
  2. au simplificat navigarea și interfața grupului, acum vezi toate discuțiile pe pagina principală a grupului
  3. au pus accentul pe social tools – comment și like, exact ca pe Facebook
  4. au introdus un box lateral cu discuțiile pornite de Managerul Grupului, foarte util pentru anunturile importante sau pentru topicurile oficiale
  5. poți să organizezi cum vrei discuțiile din Manager’s Choice, deci să promovezi discuțiile în funcție de momentul campaniei/conversației.

Asta au fost primele 5 caracteristici noi ale grupurilor, pe care le-am prviit din perspectiva omului de comunicare in Social Media – e din ce în ce mai aproape de a fi utilizabil cu succes într-o campanie de care mă voi ocupa începând din 15 iulie 🙂

Rămâne de văzut cât de mult vor reuși cei de la LinkedIn să atragă și să țină utilizatorii pe site, ba mai mult, să îi facă să se întoarcă zi de zi, ca să citească noutățile.

Datele din AdPlanner nu arată tocmai bine, deși ambele rețele sunt pe un trend de creștere, în comparație cu Facebook:

LinkedIn

Traffic statistics
All traffic statistics are estimates
Country Worldwide
Unique visitors (estimated cookies)
430K 74M
Unique visitors (users)
320K 37M
Reach
3.2% 2.4%
Page views
8.1M 1.9B
Total visits
1.2M 210M
Avg visits per visitor
3.7 5.6
Avg time on site
8:10

Facebook

Traffic statistics
All traffic statistics are estimates
Country Worldwide
Unique visitors (estimated cookies)
4.2M 1.2B
Unique visitors (users)
3.2M 540M
Reach
31.3% 35.2%
Page views
800M 570B
Total visits
39M 19B
Avg visits per visitor
12 34
Avg time on site
16:40 23:20

LinkedIn are, în comparație cu Facebook:

  • De 3 ori mai puține vizite/vizitator
  • De 30 de ori mai puține vizite
  • De 100 de ori mai puține afișări
  • de 10 ori mai puțini vizitatori unici/lună

pentru România

Bonus: Clipul de prezentare pentru noilor caracteristici LinkedIn

One thought on “LinkedIn preia din modelul Facebook”

  1. Pingback: Tweets that mention http://www.titusblog.net/2010/06/linkedin-preia-din-modelul-facebook/#utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=linkedin-preia-din-modelul-facebook?utm_source=pingback -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *