Câteva idei de la primul meu training de comunicare în Social Media

Toată lumea se pricepe mai nou la fotbal, femei, religie, politică și social media.

Asta e noua paradigmă după care acționează plutoanele de divizii de marketing mici și medii ale companiilor care nu au bani de externalizare și aleg soluții de compromis saaaau ONG-urile care pornesc de la premisa că Facebook e cam la fel de ușor de folosit ca și atunci când comunici cu prietenii.

Sâmbăta trecută am ținut primul meu training despre comunicarea eficace cu ajutorul Social Media.

Nu cred că poți face un training prea reușit despre Social Media – e ca și cum i-ai povesti cuiva ce e aia o cazma, însă fără să îi spui și cum și unde trebuie să lovească cu ea.

Așa că mi-am început training-ul cu un mod de lucru în comunicare, pe care fiecare om care are de-a face cu procesul de conversație în care e implicat un brand ar trebui să îl respire.

  1. Stabilește obiectivul de comunicare
  2. Grupul tinta
  3. Atuurile pe care le ai la dispozitie – canale proprii, oameni influenți cu care te poți alia
  4. Planifică totul și Alege canalele
  5. Executa pe fiecare canal si adapteaza interactiv
  6. Măsoară
  7. Raportează activitatea de comunicare.

Dacă știi lucrurile de mai sus, atunci jumătate din problemă e rezolvată. Acum că am stabilit bazele, concluziile pe care le-am tras(împreună cu ei) în urma training-ului au fost următoarele:

  • Prezența în Social Media poate avea efecte foarte pozitive, dar presupune un efort constant și dedicat, prin prisma faptului că  atât publicul, cât și tehnologia se schimbă destul de repede.
  • Alege un Social Media Manager – om responsabil de strategia și implementarea ei în comunicarea online în Social Media. E mai ușor de gestionat așa.
  • Fiecare element de Social Media are câte un public țintă majoritar către care vrei să comunici. Nu are rost să îți răspândești eforturile către 5-10% din utilizatori(deși îți sunt în plan), dacă ai un corp de 50-60% din utilizatori ca și target. Caută pentru fiecare grup țintă câte un mediu în care sunt majoritari reprezentați. De exemplu: vrei să vorbești cu elevii pe Facebook, cu viitori parteneri de afaceri pe LinkedIn, cu posibili speakeri pe Twitter și cu părinții offline.
  • Social Media e un ecosistem pe care dacă decizi să îl folosești, trebuie să înveți să îl interconectezi.
  • Există o scară de depreciere a conținutului online: Twitter – hiperdepreciere(minute) – Facebook – depreciere ridicată(ore) – Bloguri – depreciere scăzută(săptămâni/luni)
  • Ține cont de scara de depreciere atunci când comunici – pune pe blog un articol de fond despre un subiect, anunță-l pe Twitter și obține ReTweets, publică-l pe Facebook și obține comentarii și Likes de la grupul tău țintă.
  • Fii consecvent – Social Media e o investiție de la 0 la relevant de minim 6 luni. Scrie, intră în contact cu oamenii, pentru că nu e vorba de canale aici, ci de oamenii care influențează comunitățile lor. Lor trebuie să le câștigi încrederea și respectul
  • Nu contează așa de mult cantitatea, cât calitatea. Gândește-te la ce se așteaptă omul care ți-a dat like/follow/add as a connection. Dacă nu-i vei livra ceea ce se așteaptă sunt mari șanse să îl pierzi.
  • Raportarea e importantă ca să vezi unde trebuie să îți adaptezi strategia:

Folosește cu încredere instrumentele de raportare pentru fiecare canal în parte:

  • Facebook – Search și destul de multa munca manuala + Insghts(avansate)
  • Twittertopsy.com
  • Bloguri + ZeList – Zelist monitor(contra cost) sau Google Blogsearch – free + alerte Google + Google Analytics
  • LinkedIn – Search și munca manuala
  • Construiește un document centralizator cu toate canalele de comunicare și măsoară-le performanța individual, atât calitativ, cât și cantitativ.

Construiește apoi o hartă de interacțiune pe tot ansamblul de canale pe care le vei folosi și setează pentru fiecare canal fluxul de comunicare de care am vorbit la începutul articolului. Îți va fi mult mai ușor să urmărești ce are fiecare om din echipă de făcut în implementare. Pe hartă setează responsabilii.

Social media e la fel ca o relatie, poate sa inceapa furtunos, pasional, insa, pe termen lung, trebuie sa investesti in ea ca sa creasca si sa se dezvolte in ceva frumos.

Bun, asta e doar suprafața, pentru că training-ul e personalizat pentru fiecare entitate în parte – în funcție de ceea ce își dorește fiecare organizație. Vin cu exemple și cu situații specifice pentru fiecare canal de Social Media în parte.

Now, who wants to rent me for the weekend?

p.s. câteva sugestii de citit:

Enhanced by Zemanta

13 thoughts on “Câteva idei de la primul meu training de comunicare în Social Media”

  1. Pingback: Câteva idei de la primul meu training de comunicare în Social Media - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Câteva idei de la primul meu training de comunicare în Social Media -- Topsy.com
  3. Si uite cat de folositor este TTT pe care l-ai facut in Aiesec 🙂 Asta, plus faptul ca te ocupi de ceva vreme de social media, cu destul succes as putea spune, chiar creaza asteptarile unui training reusit. Este un solo project sau ceva cu Standout?

  4. Da, să știi + anul de exeecutive board + conferințe facilitate – se simte diferența. A fost un solo project.

  5. Da, imi place prezentarea ta, trebuie sa ma gandesc si eu la una pentru ca sunt dator la o asociatie cu un training 🙂

  6. felicitari, Titus, f. util postul si la cat mai multe traininguri!

    mi-a placut mult partea de luring& keeping:
    “Social media e la fel ca o relatie, poate sa inceapa furtunos, pasional, insa, pe termen lung, trebuie sa investesti in ea ca sa creasca si sa se dezvolte in ceva frumos.”

  7. Cel mai misto mi se pare ca nu ai uitat de partea de monitorizare/evaluare. Am observat ca lumea nu prea e atenta la asta, mai ales cand vine vorba de social media. E asa, doar o chestie la moda de facut. 🙂

    And thanks for sharing!:p

    PS: Pentru cine l-ai tinut?

  8. Lumea nu e atentă pentru că nu le cere nimeni rapoarte detaliate și analize în care să arate relația cost-beneficiu pentru comunicarea prin social media.

    Nici clienții nu sunt pregătiți din punctul ăsta de vedere, pentru că nu știu la ce să se uite. De ex: degeaba ai 1000 de fani pe Facebook, dacă datele demografice arată că 70% sunt sub 18 ani si tu vinzi bilete pentru călătorii de afaceri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *