De ce vorbesti de bine despre branduri in Social Media [concluzii]

click pe imaginea din dreapta pentru un grafic

Mi-am amintit că m-am apucat acum vreo 3 săptămâni să pun o întrebare și anume – de ce oamenii vorbesc de bine despre unele branduri prin conturile lor de rețele sociale. Îi mulțumesc lui Cristi pentru ajutorul dat în strângerea de răspunsuri.

Premisa de la care am pornit și pe care am vrut să o verific a fost că utilizatorii de internet care au conturi pe rețelele sociale vor scrie de bine despre un brand în momentul în care ei au o experiență puternic pozitivă cu brandul respectiv. În jurul acestei ipoteze am construit și răspunsurile posibile la întrebare.

Acum, după ce 149 de persoane au bifat cel puțin o variantă de răspuns, am centralizat rezultatele și am obținut confirmarea ipotezei de mai sus.

Primele trei rezultate sunt cele care țin de experiența pozitivă și de calitatea produselor.

56% dintre cei care au răspuns au spus că produsele trebuie să fie de calitate. Mă gândesc la faptul că o companie ar trebui, din capul locului, să facă doar produse de calitate. Dar asta e valabil doar într-o lume ideală.

Lecția de aici e că trebuie să îmbunătățești, înainte de toate, calitate produselor pe care le oferi. Degeaba comunici bine dacă produsul e praf.

Jumătate din cei care au răspuns spun că promovează produsele cu care au avut experiențe mișto la cumpărare. Așadar, trebuie să investești în punctele de vânzare, în oameni zâmbitori, care să ajute clientul să cumpere mai ușor.

”Ce mișto a fost la magazinul ….” va fi rezultatul.

36% din respondenți au spus că ei vor vorbi de bine despre un brand, chiar dacă au avut o problemă cu unul din produsele lui.

Condiția e ca acea problemă să fie rezolvată ușor și fără prea multe explicații de dat din partea clientului. Ăsta e unul din capitolele la care majoritatea companiilor din România ar trebui să lucreze.

Nu de alta, dar nu prea îți mai vine să cumperi de la cineva cu care știi că te-ai chinuit 1-2 săptămâni să rezolvi o problemă aparent simplă.

Surprizele

Peste 30% din cei care au răspuns spun că vor să ajute brandul să crească. Treaba asta se aplică pentru un love-brand, care are produse de calitate și servicii bune, la nivel de Customer Support.

28% susțin că promovează un brand dacă le plac mesajele lor publicitare. Advertise on!

La celălalt capăt, recomandările primite nu generează conținut pozitiv pe rețelele sociale. Doar 5% au spus că promovează branduri recomandate de alții.

Eventual după ce experimentează produsul/serviciul, dacă experiența e pozitivă, atunci poate vorbi de bine despre brandul respectiv.

Fiecare element de conținut pozitiv despre un brand sau despre produse în general, poate să genereze alte elemente de conținut. Și te trezești cu un buzz fără eforturi de comunicare masive!

That’s what it’s all about!

3 thoughts on “De ce vorbesti de bine despre branduri in Social Media [concluzii]”

  1. Pingback: De ce vorbesti de bine despre branduri in Social Media [concluzii] - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » De ce vorbesti de bine despre branduri in Social Media [concluzii] -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *