Una din rețelele cele mai enigmatice pentru români este în continuare LinkedIn, deși e mai veche decât Facebook. Am auzit de foarte puțină lume care să folosească intens această rețea de socializare cu profil în principal de business.
Știu recruiteri care o folosesc intens, oameni din departamentele de vânzări, Business Development și, mai nou, cei care își țin CV-ul online. O să scriu cu altă ocazie un mic ghid de utilizare a LinkedIn pentru această ultimă funcție.
De Facebook și de Twitter vorbim de 2 ani de zile și le cam știm datele despre utilizatori – aproape 2 milioane pe Facebook și undeva în jur de 50.000 pe Twitter.
Pe LinkedIn s-au vehiculat de câteva ori cifre – aproximativ 300.000 de mii de utilizatori în România.
Mi se pare important totuși să stabilim ce fel de utilizatori sunt acești 300.000, ca să vedem dacă putem să facem ceva cu ei.
Total utilizatori: 281.606 în România
Din care:
Bărbați: 135.169
Femei: 92.929
…ceea ce înseamnă o distribuție de 60% – 40%
Distribuția pe vârste e și mai interesantă:
154.882 utilizatori au între 25 și 34 ani – adică 56%
64.768 utilizatori au peste 35 de ani – adică 23,5%
și doar 56.321 utilizatori au între 18 și 24 de ani – 20,5%
Dintre toți utilizatorii ăștia, 72.893 au poziții de top management în companiile pe care le conduc.
Un sfert din românii care folosesc LinkedIn pot intra în grupuri țintă pentru produse de lux, vacanțe, mașini, gadget-uri scumpe, electronice performante, cursuri, MBA-uri, dar și vânzări de servicii B2B
Eu zic că un public mai atent ales decât ăsta nu prea mai ai unde să găsești pe internet.
Și LinkedIn știe asta, pentru că o reclamă CPC costă de la 2$/click, iar CPM-ul costă de la 3$/mia de afișări.
Scump, dar cred că merită pentru un anumit segment de produse și servicii.
Sunt curios – cine a văzut campanii românești pe LinkedIn? Face cineva?
Am facut. Rezultatele nu sunt din cele mai bune (low CTR indiferent de tipul campaniei). In comparatie cu fb ads spre exemplu sunt mult mai scumpi.
Trebuie sa ai un buget “adevaracios” si multa rabdare.
Cu ce categorie de produs ai facut campaniile? Banuiam ca CTR-ul e mic, avand in vedere pretul pe click
In general am facut cu servicii (IT dar nu numai). Serviciile de raportare si optimizare sunt de asemenea spartane.
După cum ziceam și pe Twitter, cred că ar funcționa sistemul de Ads ca suport de lead generation fie pentru recrutare, fie pentru servicii B2B sau sondaje/cercetări.
Asta pe lângă InMail sau Introductions.
Pentru recrutare cu siguranta ar merge, insa dinamica din piata locala este destul de mare (nr. multe aplicari / job indiferent de nivel), iar agentiile de recrutare gasesc mai bun un ad pe un site de profil. Probabil la angajari internationale ar sta altfel lucrurile. Servicii B2B sigur merg, insa dupa cum am spus si mai devreme cu multa rabdare, astfel nu se transforma in canal de lead generation peste noapte.
Romtelecom are reclama pe LinkedIn.
Good to know 🙂 Merci! Un prim nume de brand.
Nu ti se pare ca noi astia 281.606 la data aia, doar devenim un forum in care fiecare stie câte o “chestie”, cautam sa vindem ceva (eventual pe noi insine pt un salar bun), mai pe scurt, stim de minune sa cheltuim cu succes banii nostri si pe ai altora si foarte putine despre cum sa facem banii astia. Asta daca nu pui la socoteala ca toti au o idee despre cum s-ar pricepe ei sa faca bani cheltuind bani. Si ca-i totul in forumul asta, e doar teorie si sfaturi gratis?
Ba din contra, in comparatie cu ce e pe internetul larg, LinkedIn e unul din mediile cele mai “spalate”. Cred ca suntem mai multi care stim sa facem bani mai bine decat sa ii cheltuim, in comparatie cu Facebook sau Hi5, de exemplu