Cum sa faci campanii bune pe Facebook

Image representing Facebook as depicted in Cru...
Image via CrunchBase

Când am scris articolul despre cum să faci o campanie basic pe Facebook, am vorbit despre un cadru, am dat niște unelte, însă am intrat prea puțin în mecanica de bază a folosirii lor pe rețelele sociale.

E ca și cum i-aș da unui om undiță, momeală, i-aș zice cum arată peștele, însă nu i-aș zice la ce baltă să se ducă și de la ce oră.

Am citit aseară pe zoso.ro un articol care m-a pus un pic pe gânduri în sensul ăsta. Facebook te izbește cu atât de multe unelte, tehnici de agățare, influențare și marketing, încât riști să te pierzi în detalii și să pierzi esența a ceea ce definește o campanie bună în social media.

Facebook functioneaza exact cum a zis Godin – pe triburi. Daca vrei sa fii bagat in seama de un trib, trebuie sa il ajuti pe seful lor sa vorbeasca despre tine cu ceilalti.
Ca sa faci asta, trebuie sa ii oferi ceva(bani, statut prin asociere cu brandul tau, premii, ceva de castigat pentru tribul lui, etc.). Asta ii treaba cea mai complicata.

Asta i-am scris aseară lui zoso pe blog. Mergu un pic mai departe cu explicația.

Triburi

Seth Godin vorbește despre o reorganizare socială, prin care ne întoarcem la triburile de dinainte de Antichitate. Chestia asta se traduce prin grupurile tale de prieteni în care există câte un polarizator(om care adună lumea și care lansează și menține conversațiile).

De la un trib la altul se poate ajunge prin oameni-liant, care sunt în două sau mai multe triburi în același timp și care te pot recomanda.

Nu poți sări de la un trib la altul fără această recomandare sau poți să o faci foarte dificil. Membri tribului trebuie să te accepte și pentru asta trebuie să le câștigi încrederea.

Dacă vrei să propui un subiect de discuții, cel mai simplu e să îl scoți pe polarizator la un cico și să îi povestești cât de tare ar fi să vorbiți în trib despre problema pe care vrei tu să o pui. Ai deja oamenii garantat atenți, măcar pentru introducere.

De acolo, încolo, e treaba ta să îi ții în priză.

Ce înseamnă asta pentru campanii

Pentru un brand care vrea să aibă o prezență consistentă în social media, tot ce am spus mai sus se traduce în următoarele:

1. Caută tribul/triburile care te interesează
2. Caută șefii de trib(polarizatorii) și intră în legătură cu ei. Pune-le întrebări, vezi ce unește grupul, care sunt subiectele ”hot” și interesele sau scopurile tribului
3. Arată-i șefului de trib cât de multe poate câștiga el dacă vorbește despre tine cu ceilalți din trib
4. După ce ți-a făcut intrarea în trib, participă la conversație, fii civilizat și decent, ajută-i pe oamenii interesați să colaboreze cu tine
5. Continuă, nu dezamăgi, surprinde plăcut.
6. Profit!

Ai crede că e cine știe ce filosofie să îl convingi pe șeful de trib să te bage în seamă. Nu, nu e.

Trebuie doar să îi arăți că poate câștiga respect, statut, putere, influență sau bani din colaborarea cu tine și s-a rezolvat jumătate din problemă.

Simplu, nu?

Enhanced by Zemanta

15 thoughts on “Cum sa faci campanii bune pe Facebook”

  1. Pingback: Tweets that mention Titus Blog » Cum sa faci campanii bune pe Facebook -- Topsy.com
  2. De ceva timp ma joc si eu cu aplicatiile pentru Facebook. Au prins la public si intr-o zi am avut vreo 30k unici veniti de pe FB.

    M-am laudat, ca sa vezi de unde trag eu vreo 2-3 concluzii:
    -daca Facebook e foarte mult zgomot, atunci trebuie sa faci pe cat mai multi sa-ti strige mesajul la unison;
    -fiecare individ e un “sef de trib”, trateaza-l ca atare si fa ceva “croit” pentru el;
    -pune lumea in competitie intr-un fel inedit, fa-i sa revina doar din dorinta de a deveni mai buni, mai sus in top.

  3. Wow, 30k unici mi se pare enorm.

    Cum ai reușit?

    Cu ce aplicație?

    Aia cu sloganurile personalizate?

  4. Yeap, cu cea cu sloganuri.
    Mai adaug inca o concluzie:
    -userii se plictisesc foarte foarte repede, ori esti addictive, ori nu mai esti.

  5. Trebuia sa îi pui să facă și un clasament de sloganuri personalizate. Dacă îi pui să concureze cu alții, pe premii, deja ai ceva susținut.

  6. Știi ce i-ar trebui? Un dialog box care te întreabă ”Ești sigur că vrei să publici pe Wall ? Da/Nu”.

    Că eu m-am trezit cu aplicația pe perete fără să îmi dau seama.

  7. Pai, sa zicem ca asta face parte din felul in care se propaga. Greseala aici a fost ca nu am pus normal si nu cu bold textul in care erai anuntat ca ti se va pune un mesaj pe Wall. Am modificat acum.

    Pe scurt, vrei sa vezi rezultatul, publici pe Wall, nu vrei, nu publici.

  8. Probabil că de asta nu am văzut. Oricum, îmi place ce faci, poate vorbim de o aplicație de Facebook la un moment dat 🙂

  9. Hai sa iti explic cam cat de smecher esti tu, vrei?:D

    Intr-atat de smecher incat articolul asta a ajuns sa fie un punct de referinta pentru un seminar de PR online pe care il fac.

    Asa ca, domnule Titus, jos palaria – articolele tale ajuns handout-uri la facultate :>

  10. @mada pai cum? l-a gasit profesoara sau l-ai recomandat tu? Oricum, thanks, e misto sa vezi ca articolele de pe blog nu-s scrise degeaba 🙂

  11. Sorry, am uitat sa dau click pe casuta cu primitul comentariilor pe mail.

    A venit ea cu 2 articole listate, asta si cel despre cum sa faci o campanie basic pe twitter. Si le-a impartit si toata lumea era “ooooaaah:O”

    Ceea ce a fost foarte fain e ca a fost ca un material de studiu pe bune, ca si cum ar fi fost dintr-o carte, scris de vreun profesor.

  12. Sa stii ca ma apuc de o carte. Pana la anul e publicata – macar in format ebook. 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *