Miscarea inteligenta a celor de la Creative Monkeyz (Robotzii)

Nu mi-a plăcut niciodată să mă grăbesc cu afirmaţii despre variile schimbări de pe internet. Cazul de faţă a fost cu atât mai bizară şi mai greu de înţeles, cu cât creatorii serialului Robotzii îşi tăiau, aparent, principală sursă de promovare: Youtube.

Decizia lor de acum o săptămâna şi ceva a început să îşi arate justificarea aproape imediat.

Youtube e greu de monetizat în România

Practic nu există o metodă clară, simplă şi profitabilă prin care să faci bani de pe Youtube, dacă filmuleţele tale au peste, să zicem, 1 milion de view, ca în cazul Creative Monkeyz. Raportat la populaţia României şi la nr. de utilizatori de internet de la noi poate părea o cifră mare, însă comparativ cu marile clipuri de pe Youtube sunt de sute de ori mai mici.

Iau că exemplu The Annoying Orange:

Channel Views: 53,583,618
Total Upload Views: 518,104,549
Subscribers: 1,693,758

Mutarea pe canale proprii

Faptul că Robotzii s-au mutat exclusiv pe site-ul creativemonkeyz.com a generat următorul trend: majoritatea celor care urmăreau pe bune clipurile şi vroiau să le urmărească în continuare au venit pe site – din subscriberi de canal i-au transformat în abonaţi la blog.Mai mult, dacă ne uităm la comentarii şi la rating-uri, vedem că şi ele au explodat de când cu mutarea. Chiestia asta nu poate să însemne decât trafic mult mai mare.

În plus, aseară, odată cu lansarea episodului 7, şi pagina lor de Facebook a avut de câştigat din mişcarea asta. Într-o singură zi, pagină lor a crescut cât alte pagini într-un an, fără să investească în ad-uri – au depăşit 18.000 de fani adunaţi într-o singură zi, ajungând la peste 55.000 de fani pe Facebook.

sursa: Facebrands.ro

Atuuri monetizabile

Să recapitulăm – ce aveau Creative Monkeyz înainte de mutare?

Un supercanal de Youtube cu milioane de views şi zeci de mii de subscribers

Un site cu trafic mediu spre mic

O pagină de Facebook medie şi în creştere

Acum, după mutare, lucrurile stau un pic altfel. Au următoarele canale:

Un site cu trafic evident mai mare şi un potenţial de creştere a lui, deci şi posibilitatea de a vinde reclamă la preţuri bune.

O pagină de Facebook foarte mare şi în creştere, prin care să îşi distribuie materialele şi eventual să câştige nişte bani şi acolo.

Şi cel mai important lucru este că au definit o comunitate în jurul lor, care i-a urmat chiar dacă au scos clipurile de pe Youtube, unde era cel mai comod să le ţină.

Cred că înainte să ne aruncăm în Earned Media, mai ales că publisheri, e mai important să ne consolidam Owned Media, pentru că acolo ne sunt instrumentele de profit.

35 thoughts on “Miscarea inteligenta a celor de la Creative Monkeyz (Robotzii)”

  1. Da, traficul pe situl lor a crescut de cateva ori, vor fi spike-uri mari de audienta joia. Sa vedem daca vor scoate si bani din asta. Sper ca da.
    Tine insa cont si de urmatoarele:

    -O cautare pe Google da la ora asta 38.500 de rezultate DIFERITE pentru episodul 7.
    -Situl CM este pe locul 1 in google.ro dar pe locul 10 in google.com la cautarea dupa propriul lor film.
    -Episodul esta pe toate siturile mari de videosharing (Youtube, Vimeo, DalyMotion, 220, Trilulilu).
    -Pagina de FB este o reluare a cazului paginii de YT: Foarte mare dar nemonetizabila.

    Nu te contrazic, aduc doar in discutie fapte in plus

  2. Așa e, Facebook e greu monetizabil, însă le aduce trafic pe site. Youtube le lua traficul de pe site – ținea oamenii acolo, pe clip.

    Cât despre furtul de materiale, dacă pe torenți e plin de filme abia lansate, ce să mai zicem de episoadele lor? 🙂

    Celelalte aspecte(de SEO) nu le analizez, pentru că nu mă pricep atât de bine.

  3. Baieti, cum sa nu monetizezi facebook? Niste “antreprenori online” imi cereau saptamana trecuta cate 20 eur ca sa puna ceva pe pagina lor de 1500 fani si contul de twitter cu niste sute de followersi random. Cand ajung la 100.000 le dau contactul vanzatorului ca sigur ii imbogateste 😀

  4. @dani 20 Euro pentru un post? Who pays that? Mai bine bagi 20 euro in CPC si scoti lejer 40-50 de clickuri garantate și în target. 🙂

  5. Nu cred ca plateste nimeni, Dani sau, ma rog, mai nimeni.
    Iar calculul lui Titus este corect si ai si targetul atins

  6. Mare adevar grait-ai, Titus, cand concluzionai ca trebuie sa ne consolidam “Owned Media”, inainte sa investim in alte unelte exterioare noua.

    Totusi cred ca fara externalizarea robotzilor pe youtube nu ar fi putut sa faca shift-ul asta si nici trecerea exclusiva a episoadelor pe site-ul lor. Aveau nevoie de social media ca sa iasa in lume, sa-si faca o comunitate, sa umple de viral twitterul si acum “fanii” ii urmeaza oriunde.

    O strategie-acadea clasica aplicata tare dragut:)

  7. Crezi că au plănuit să facă așa? Le-a ieșit strategia la noroc, zic eu. Ieșirea de pe Youtube a fost un gest de frustrare la ei, sunt mai mult decât convins de asta. Totuși, au avut noroc și și-au consolidat pozițiile. Puteau să dispară pur și simplu.

  8. Nu cred că a fost un gest de frustrare. Sau nu doar un gest de frustrare. După părerea mea e o strategie destul de bine pusă la punct. Dacă nu ar fi fost așa, ar fi scos clipurile mai repede de pe Youtube, nu după ce se asigurau ca au deja o comunitate, niste fani. Mi se pare o treabă lucrată bine și îi apreciez pentru asta.

  9. @cristina așa a părut, mai ales din clipul pe care l-au lăsat în urmă. Acum doar ei știu exact ce le-o fost în cap. Noi speculăm, analizăm și tragem ce concluzii putem. Poate se rătăcește vreunul din ei pe blogul meu și povestește mai multe.

  10. @Titus, cand ai zeci de mii de fani nu poti sa dispari asa pur si simplu. Fanii ii vor urma indiferent unde s-ar duce.
    Nu cred ca au planuit iesirea de pe youtube, in locul lor m-as fi retras dupa episodul 10.
    Oricum ar fi, le doresc succes in continuare si multa inspiratie.

  11. Eu i-am sustinut inca dela inceput. Am fost primul care a intrat in contact cu ei. Am scris si despre plecarea lor de pe Youtube.

  12. @Titus, @Cristina, @Reclame TV sincer cred si eu ca a fost mai mult o incercare iesitul de pe youtube, de genul “hai sa vedem cat a prins dracia asta”. Si da, le-a iesit brici. Nu cred ca au fost atat de strategici cum spui, Cristina, pentru ca i-ar fi dus mintea de la inceput sa gandeasca mai in detaliu lansarea siteului Creative Monkeyz, care a lasat de dorit o vreme.
    Sunt insa multe “strategii” scrise prin carti pe care le descoperim abia in practica. Sper doar ca experienta asta sa-i fi invatat multe ceva sau ne plezenasca, pe noi carcotasii, cu o contraofensiva:)

  13. @valy știu, am citit și la tine atât interviul cât și despre plecarea lor. Eu am mers un pic mai departe și am văzut ce s-a întâmplat după plecare.

    @oana bottom line e că am învățat ceva de la ei și asta e cel mai important.

  14. Nu, nu a fost o strategie stabilita in prealabil, a fost doar gestul de revolta impotriva pirateriei. Ca a iesit un mare buzz prin care au avut (sau nu) de castigat, e un efect neluat in calcul initial. Cel putin asta zic ei in interviul pe care li l-am luat in eclusivitate pe 4 martie, la cateva ore dupa incident. E pe blog.
    Sunt primii romani ajunsi in situatia asta si nu a existat o experienta anterioara dupa care sa se ghideze. Totul se face din mers si se analizeaza pe parcurs.

  15. Eh, ce ziceam? E o vizinune de management si asta, cu pasi marunti si rezultate analizate pentru pasul urmator: o metodologie bazata pe dezvoltarea iterativă şi incrementală. Din pacate se potriveste doar unui anumit tip de business.

  16. @Adrian deci s-au scos și cu asta, cum s-ar zice.

    @Oana dacă îi spui așa, pe bune că nu o să o aplic. Am alegie la viziuni, metodologii și dezvoltări iterative 🙂

  17. Eu cred ca ei s-au trezit ca succesul a fost muuuult peste asteptari si nu a mai avut nimeni timp sa conceptualizeze o metodologie incrementala.

    Anyway, imi permit sa fac o propunere, iertat sa-mi fie canalul de comunicare: V-ar interesa o dezbatere in direct pe tema asta, la o televiziune online diseara pe la 19:30 in care sa puteti intra in direct sa va spuneti parerile pe tema asta?

  18. @oana Greu de făcut trecerea asta 🙂 Baftă!

    @adrian în ce fel ar fi intratul ăsta în direct? tell us more

  19. Daca ai skype instalat si te “imprietenesti” cu userul Cristealizari te pot baga in direct in emisiunea NETv LIVE.
    Emisiunea are loc in fiecare vineri de la ora 19.30 pe NETv.ro si e interactiva.
    Daca sunt destui amatori pot stabili tema emisiunii in consecinta, apropo de Creative Monkeys si mutarea lor de pe YT.

  20. O miscare isteata si interesanta. Chiar daca nu vor mai avea milioane de afisari pe clip, cert este ca vor avea un trafic targetat foarte bine si considerabil mai mare pe site.

    Asa reusesc sa-si vanda mai bine portofoliul, sa-si monetizeze mai bine site-ul, serviciile.

  21. Daca se anunta aici ceva amatori, as avea timp sa schimb tema emisiunii in tema de fata

  22. eu nu am vazut inca nici un episod din Robotzi, dar intamplator am citit mai multe materiale despre “miscarea” producatorilor cu retragerea de pe youtube

    intrebarea mea este simpla: ce anume vand sau vor sa vanda producatorii serialului?!

    pt ca daca unii reusesc sa vanda camioane cu ajutorul Robotzi, este clar ca serialul poate vinde

    cred ca problema nu era de fapt ca altii piratau serialul, ci ca nu se transmitea f clar ce vand producatorii serialului

    deci, raspunzand la intrebarea de mai sus, vom gasi raspuns si la “cum sa monetizeze traficul de pe site sau nrul de fani de pe facebook?” 😉

  23. @Adriane din păcate nu o să fiu online la 7 jumate. Dacă vrei, poți să citezi părerile mele de pe blog, pentru că tot ele ar fi fost și la intervenție.

  24. Uff, s-a dus ideea mea de postare pe blog! Nu-i bai, oricum sunt cam lenesa, n-as fi redat fenomenul atat de “la subiect” cum ai facut-o tu.
    On-topic: Si eu ma numar printre fanii CreativeMonkeyz si am apreciat strategia lor. M-am gandit doar ca s-au grabit putin sa faca mutarea cam riscanta dupa atat de putine episoade, sa fi asteptat macar pana la episodul 10. Dupa primele rezultate, se pare ca n-au riscat degeaba. Ramane de vazut cum vor evolua lucrurile, dar daca vor continua cu proiecte interesante, nu au de ce sa nu aiba succes. I hate them for being so brilliant! :))

  25. Foarte destepti tipii. Daca eram in locul lor asa faceam si eu. Traficu e muuuult mai mare acum si sansele de a face bani din asta a crescut considerabil.

  26. Bianca mai sunt subiecte de blog 🙂 despre robotzii as putea sa fac un serial intreg de analize

    Satana stii cum e cu vorba lunga

  27. @Stefan Murgeanu O idee misto de reclama este un fel de BTL in clip, hai sa-i zic product placement. In loc de background ala sau pe el apare o reclama sa-i zic la Vodafone, Orange, Romtelecom sau mai stiu eu la ce, obiecte etc Sau ca chiar robotul poate sa fie tot rosu vorbind la un telefon mobil lansand sa se inteleaga ca vorbeste pe vodafone :). Asta pe langa ad-urile clasice care pot aparea pe site la ei sau 5-6 (more or less) secunde de reclama inainte sau dupa clip.Idei mai am si mai sunt, dar ma rezum pentru moment la ceea ce am spus mai sus 🙂

  28. cred ca serialul RObotzi e creat ca o demonstratie a ce pot face creatorii sai, targhetul fiind potentialii clienti companii, nu fanii sai care sunt pusti de 12-18 ani majoritatea; de pe urma privitorilor nu pot scoate bani decat din reclame pe site si butonul de donatii

  29. intr-adevar, cea mai buna mutare a fost pe Vimeo. dar totusi.. sunt uimit de cate persoane inca le copie filmuletele!!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *