Ce cauta un Online Communication Manager in companie

Acum mai mult de o săptămână am participat la primul concurs organizat de Biblioteca Bogdana, în care am răspuns cât am putut eu de bine la cerința ei – și anume cum explici clar, concis, concret și inteligibil care e treaba cu poziția de manager al comunicării online, într-o companie în care nu exista poziția asta până la angajarea ta.

Nu pot să zic decât că m-a lovit drept la inimă subiectul și i-am scris următorul mesaj:

Dragi colegi,

Eu sunt noul Online Manager al corporației la care prestăm cu toții cu drag și spor zi de zi. Știu că timpul vostru e important, așa că o să fiu foarte scurt.

De ce online

Deja în România sunt undeva la 9 milioane de utilizatori pe internet, dintre care vreo 3 milioane pe Facebook, 400.000 pe LinkedIn și ale zeci sau sute de mii pe alte rețele sociale și site-uri. E deja inevitabil să ai prezență online, chiar dacă tu, ca organizație, nu te-ai ocupat de asta. Căutați pe Google numele companiei, ca să vedeți despre ce vorbesc.

Ce face Online Managerul

Treaba mea în compania noastră va fi să creez coerență și să dau o direcție, respectiv un sens, acestei prezențe pe internet(atât pe site-uri, cât și în social media), așa încât stakeholder-ii noștri să fie mai aproape de noi, să putem comunica mai bine și mai ușor cu ei, iar la finalul zilei, internetul să ne ajute să facem mai mulți bani și să ne atingem obiectivele mai ușor.

Concret, treaba mea e să cresc traficul pe site, să îl îmbunătățesc, să creez niște prezențe puternice pe Facebook, Twitter, LinkedIn, să coordonez campaniile de comunicare online(fie că vindem un produs sau facem branding). Voi avea nevoie de ajutorul fiecarui departament, ca să pot comunica mai bine și mai clar ceea ce facem noi aici.

Pe lângă ceea ce voi face pentru canalele oficial, îmi doresc ca fiecare dintre voi(cei mai activi pe internet) să contribuie la dezvoltarea prezenței online a companiei noastre, dar despre asta vom discuta cu ocazia unui alt email. Vă aștept să îmi puneți întrebări sau să povestim la cafea/ceai dimineața sau în pauze, dacă aveți neclarități despre ceea ce o să fac.

Bine v-am găsit!

Spre surpriza și bucuria mea, am câștigat una din cele două cărți puse la bătaie – The perfect Pitch – Jon Steel, Wiley & Sons. Abia aștept să o citesc.

Ce-i de învățat de aici? Păi în momentul în care explici o poziție nouă într-o companie, trebuie să explici cine ești, ce faci concret și în ce context, de ce e importantă poziția ta pentru companie, cum se integrează în business și o invitație la dialog.

p.s. Merci, Bogdana!

9 thoughts on “Ce cauta un Online Communication Manager in companie”

  1. nu stiu in ce corporatie ai ajuns dar daca trebuie sa dai explicatii despre rolul tau in organizatie ori lucrezi cu niste retarzi ori ti-ai gresit cariera.
    te bucuri de invatamintele trase din aceasta explicatie ca un american care a stat toata ziua in parc pe iarba si spre seara observa ca e verde.nu ma astept sa intelegi la varsta ta.succes cu explicatiile in online ca nu te vad sa te duci personal la un manager sa-i oferi o explicatie

  2. lucian, asa-i ca n-ai citit articolul?

    era vorba de un concurs, pe un blog, pe o situatie ipotetica nu asa de greu de imaginat in Romania.

    cat despre atitudinea ta, ai mare mare noroc ca n-ai ajuns in spam. ia-o ca pe un avertisment

  3. Merci frumos! M-am apucat de The Perfect Pitch și e promitatoare, to say the least! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *