Marketing prin SMS – cum ar trebui facut – din perspectiva consumatorului

Am de mai multă vreme în draft titlul acestui articol. Ideea mi-a venit, inițial, de pe Twitter, pentru că 140 de caractere este fix aproape de dimensiunea SMS-ului(160). Din pricina asta, marketerii mobili ar avea multe de învățat de la interacțiunile pe care cei câteva mii de utilizatori de Twitter le au în fiecare zi în România.

Așa nu

Premisa de la care pornește SMS Marketing-ul, la noi, din câte am văzut și experimentat, din poziția de consumator, este că livrezi mesaje direct pe mobil, cu o promoție.

Practic, întrerupi activitatea omului din baza ta de date și îi dai speranțe că cine știe ce SMS important a primit.

Când colo – o promoție. Cei mai mulți nu numai că ignoră mesajul, ba mai mult, se enervează și îl șterg, după care, dacă treaba asta e frecventă, caută metode prin care să se dezaboneze.

Așa da

Nu pretind din capul locului că aș ști cum se face mobile marketing-ul ăsta prin SMS-uri, însă am observat reacțiile la tipurile de mesaje descrise mai sus, în comparație cu SMS-urile care oferă ceva util sau ceva amuzant celui care îl primește. Cazul cel mai fericit este când poți să livrezi ceva util și amuzant în același timp – dar nu e cazul de fiecare dată.

Dacă stai puțin și îți analizezi grupul țintă(așa cum faci la o campanie în social media, de exemplu), descoperi destul de repede care îi sunt obiceiurile de comunicare și comportamentele la care reacționează.

De exemplu, dacă ești o firmă de catering, poți să faci marketing prin SMS dând remindere corporatiștilor să servească masa(pe la ora 11, respectiv pe la ora 15), eventual, oferind și un cod de discount din când în când, prin mesajele pe care le trimit.

Alt exemplu ușor de făcut – dacă ești un club/bar/site/ghid de ieșit în oraș și vrei să te apuci de SMS marketing, atunci dă un mesaj vineri seara, în jur de orele 6-7, prin care îi inviți pe potențialii clienți la petrecerile cele mai tari din seara aia. Fă același lucru și sâmbătă. Dacă le oferi și un voucher odată la 2-3 vizite sau dacă vin cu 5-6 prieteni, atunci deja poți să formezi un obicei de consum și să câștigi clienți fideli, direct prin SMS-uri.

Dacă ai un serviciu de RCA-uri și de CASCO și vezi că se apropie perioada de expirare, dă un SMS clientului. O să îi faci un mare bine! Fă-l să se simtă special, dacă e client vechi/fidel – un discount de 5% e mic și ușor de dat.

Cred că cel mai greu task de SMS Marketing îl au cei din FMCG – țigări, băuturi, mâncare etc. Ei trebuie să te facă să cumperi produsul X sau să participi la promoția Y. Aici, dincolo de tradiționalele promoții și concursuri, poți să faci combinații cu treasure hunt-uri, poți să faci oferte în combinație cu un partener(club, bar, magazin), să oferi știri de interes pentru grupul tău țintă etc.

Ăsta a fost un sample. Restul ideilor costă.

Soluții sunt multe, clienții nu cred că sunt așa de versați, așa că agențiile care oferă serviciul ăsta ar trebui să se străduiască un pic mai mult să ofere o leacă de consultanță, nu doar să ia banii clientului.

13 thoughts on “Marketing prin SMS – cum ar trebui facut – din perspectiva consumatorului”

  1. defapt, depinde: Depending on which alphabet the subscriber has configured in the handset, this leads to the maximum individual short message sizes of 160 7-bit characters, 140 8-bit characters, or 70 16-bit characters (including spaces) – de pe Wikipedia. Si oricum nu asta era esenta articolului 🙂

  2. Majoritatea uita cu cata lejeritate au bifat ghidusia aia cu primirea de sms-uri , mail-uri, telefoane, etc, fara a fi obligati.
    Dar deh, de multe ori o pereche de colanti pe cracii unei promoterite de la tigari te fac sa visezi nu?

  3. De 2 ani, la ora 10.30, in fiecare zi, trimitem pe SMS oferta de la meniul zilei pentru clientii obisnuiti ai restaurantului. Este cea mai eficienta metoda de promovare directa.

  4. @aurel dap, ăsta e un exemplu foarte bun. Dar totuși, cât din meniul zilei încape într-un SMS?

  5. Azi va oferim la masa:ciorba”Moara cu Noroc”,ciorba taraneasca,spaghete bologneze,fasole batuta cu ceapa si carnati,desert.Pofta buna!

    In plus, in fiecare luni trimitem meniul pe toata saptamana. E drept ca a durat vreo doi ani sa construim baza de date.

  6. Excelent mesaj 🙂 felicitari pentru idee si perseverenta. Baza de date cum ati strans-o? Permisiuni cerute la masa sau altfel de campanii?

  7. Am incercat o sumedenie de campanii, insa singura care a dat rezultate a fost abordarea directa a clientilor, in marea lor majoritate prieteni deja, pt. ca sloganul este” “Pt. ca mancarea buna ne face prieteni”. Important este insa ca la o luna, o luna jumatate, toti clientii sa fie abordati telefonic si rezolvate aspectele negative aparute pe parcurs. Care inevitabil, sunt destule.

  8. @aurel deci tot la relatiile cu clientii, elemente de baza si produse de caliate ne intoarcem. Bine de stiut 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *