Ieri m-am întâlnit cu cineva care a început o agenție de online(inițial axată pe programare de aplicații pentru campanii) și care vrea să își extindă oferta, să includă și componenta de consultanță și implementare de proiecte de comunicare online.
Ideea de extindere i-a venit pentru că oamenii cu care s-a întâlnit pentru deal-uri și clienții pentru care lucrează nu au o direcție strategică în comunicarea online.
Cel mai simplu mod prin care pot să ilustrez diferența pe care o face direcția strategică este să fac următoarea analogie:
Doi țărani au o căruță, fiecare cu câte 4 cai. Ambii merg la pădure să taie lemne pentru iarnă, pentru că se apropie sezonul rece. Fiecare dintre ei taie câte o căruță plină de lemne și le pregătesc pentru drum. Toate bune și frumoase până aici.
Primul țăran leagă caii în puncte la întâmplare pe marginile căruței. Fără ochelari de cal, animalele trag în toate direcțiile, fiecare cum știe mai bine. Omul nostru se chinuie un pic să strunească toți caii și ajunge în final la destinație, obosit, însă cu lemnele aduse. Caii sunt și ei istoviți după efortul mare depus, cu toate că au fost 4.
Al doilea țăran e un pic mai isteț. El leagă cai doi câte doi, în șir, în fața căruței. Le pune și ochelari de cal și ovăz la bot, ca să tragă mai cu spor în direcția care trebuie. El ajunge fluierând acasă, în sfert de timp și cu caii odihniți, pregătiți pentru un alt drum.
A doua zi, primul țăran nu mai poate merge la câmp pentru că nu i s-au refăcut caii. Al doilea a mers și și-a făcut treaba cu toți ce 4 cai odihniți.
Ce-i de reținut de aici?
Direcția strategică îți crește eficiența campaniilor – deci ajungi mai repede la rezultatele dorite, respectiv depășești perspectivele pe care le aveai fără direcția respectivă, pe perioada campaniei.
Direcția strategică folosește un optim de resurse – cheltuiești exact cât trebuie ca să obții rezultatele pentru campanie, iar cu resursele rămase poți să investești în alt exercițiu de comunicare
Strategia de comunicare online îți oferă un avantaj major în fața concurenței tale, care poate nu are o strategie așa de bine pusă la punct. Cât timp ei își irosesc resursele în acțiuni risipite, tu construiești canale puternice, intri în relație cu comunități bine închegate și ai mai multe premise de creștere a vânzărilor pe termen lung.
Pai si ce ne-ai invatat de fapt? Ca trebuie sa ai strategie? Asta stim cu totii. Care este strategia comunicarii online… asta trebuia sa spui ! ;)
Nu doar că trebuie strategie, ci și cum o orientezi. Vezi concluziile de la final. După aceea, ori e consultanță, ori e treaba digital managerului să adapteze strategia pentru campanii online pe care le are de condus.