Articol din seria constructivă despre online
De data asta n-am chef să mai scriu un mic how to sau să dau sfaturi. Vreau să analizez un pic un subiect mai sensibil. Fiecare blogger trece și prin momente în care vede pentru a N-a oară ceva ce îl enervează sau cineva îl împinge la limită și îi sare muștarul.
Mi-am făcut o listă de 10 lucruri care mă scot din sărite, din papucii mei de blogger. Deja sunt o grămadă de articole despre ce urăsc alții la bloggeri, subiectul e expirat.
Ia să ne uităm un pic și la noi în ogradă – pe noi ce ne scoate din pepeni?
- Cererile de link exchange – mai ales cu spamblogurile/spamsite-urile
- Articol copiat/idee furată, fără să mai primesc link
- Comunicatele de presă trimise cu BCC, ca pentru jurnaliști
- Oamenii insistenți – care nu se prind că, dacă nu le răspunzi la 5-10 mailuri, înseamnă că s-ar putea să nu te intereseze oferta lor
- Țeparii – promit campanii/proiecte, te bagi și ți-o iei(respectiv plata nu ți-o mai iei)
- Condescendeța de comentator/blogger/troll/hater – hai să nu ne mai purtăm ca și cum unii sunt pe piedestal, alții în plebe
- Oamenii care fură identitatea pe net – comenteaza aiurea în numele meu
- Discuțiile fără rost, în contradictoriu – dacă vrei să fii troll, ajungi în spam
- Postacii – ai de promovat un site, un partid, un ceva. Fă-o inteligent, semnează-te cu un nume, nu da comentarii diferite de pe același IP, sperând că te aprob
- Articolele fără comentarii
Pe tine ce te scoate cel mai tare din sărite?
la punctul 4 ai putea sa eviti foarte usor cele 5-10 mailuri cu un simplu reply: va multumesc, nu ma intereseaza. E foarte urat sa lasi un mail neraspuns indiferent daca e neinteresant pt tine. Da omului reply si spune-i 2 vorbe. Nu de alta, dar sigur nu te va mai agasa cu altele.
@Roxana: Luand impreuna punctul 4 cu 5, daca sunt oameni de genul lui Blogatu nu le raspunzi niciodata. Chiar daca la fiecare 2 zile iti reforwadeaza acelasi mail.
@Roxana Corect. Ce faci dacă îți scrie în continuare?
well…eu nu am dat de d’astia asa insistenti. daca iti scrie in continuare, ok, ignore. sau ii dai un mail “frumos” din care sa inteleaga ca daca mai face asta….:D
Comentariile scrise în bătaie de joc, în care comentatorul dovedeşte că şi-a dat cu părere fără să-ţi fi citit întreg articolul măcar. Asta nu pot să suport.
@chaika Da, e de pus în listă treaba asta cu comentatorii care se află în treabă. Mai ales dacă te pune la punct, că el/ea știe mai bine.
Și pe mine mă enervează mailurile alea trimise de agenții către toată lumea. Dar mai rău decât ele mă calcă pe nervi firmele care au impresia că pe un cupon de reduceri își pot pune bannere pe bloguri timp de nu știu câte luni. Mi se pare așa o lipsă de respect față de munca bloggerului.
@Cristina Da, gotta hate time wasters, reducerile vieții – care dacă ar fi relevante, să zicem că și-ar scoate un 2 săptămâni pe blog – plus alte forme de lipsă de respect. Creativitatea și timpul costă bani. Dacă am blog, nu înseamnă că o să scriu pe gratis despre X sau Y.
Dar să continuăm lista. Mai sunt și invitațiile la tot felul de manifestări religioase/dubioase, mai ales dacă te-au racolat în ceva listă de distribuție.
Nr. 10 e interesant… :))
@dsn Păi nu?
si pe mine ma enerveaza postacii. pe aia de posteaza in disperare comentarii in engleza ii ignor cu usurinta. da’ cand vad oameni de la noi ca vin si comenteaza rahaturi gen ‘vino la cel mai tare magazin hello kitty’ innebunesc. nu inteleg cum dracu nu le e rusine (dupa mine, intrece cu mult spam-ul pe mail)… ca sa nu mai vorbesc despre haul din creieru’ lor..cat de prost sa fii sa crezi ca asta e promovare…
@flo unii sunt boți românești.
Ah, mi-am mai amintit – mă mai enervează momentele în care îmi pică blogul.
Trecand putin mai departe de blog, si incercand sa acopar o gama mai larga a SM:
– in general: cand trimiti mail fara cc si fara sa insisti si nu primesti raspuns. chiar si un simplu “nu pot” ar fi dragut.
– pe Facebook: Brand-urile/Firmele care iti dau add si Invite-uri la o gramada de evenimente tampite.
– pe Twitter: conturile de firme care nu posteaza nimic. de ce iti mai faci cont daca nu il folosesti? :p
@Bogdan un friendly remider poate face minuni. Complet de acord cu companiile/brandurile care iti dau add pe Facebook si te invita la tot felul de evenimente. Unfriend+block e un tratament corect. Pe Twitter, de regula, companiile care nu posteaza nimic sunt cele ale caror conturi au fost create “pentru ca a auzit sefu la o conferinta ca e cool” si, dupa ce seful a uitat, contul a fost facut pierdut.
Totusi, de ce te enerveaza companiile care nu fac nimic pe Twitter? Nu e ca si cum deranjeaza in vreun fel :)
ca e perioada aia dupa ce le dai follow in care speri sa auzi de la ei. si abia dupa multa asteptare, le dau un unfollow trist. am trecut prin asta acum doua saptamani. prima curatienie in lista de twitter de cand am cont. :)
Hmm, eu le dau follow abia după ce văd că au ceva interesant de spus. Altfel niet.
Am adoptat si eu stilul asta acum. (sper) Dar initial am dat add la multa lume. Si cand am ajuns la 1000 de followers si 1600 pe care ii urmaream am zis ia sa vad eu cine sunt aia 600. Si am descoperit multe conturi de genu’ asta. Au scris 2-3 chestii initial si apoi pauza. :(