2012 e anul “salvati” pe internet

După succesul răsunător al campaniei Mediafax/Gândul, Salvează Crăciunul, prin care organizatorii au strând nu mai puțin de 115.000 de like-uri pe Facebook și au împânzit internetul de reacții de susținere, au strâns câteva sute de mii euro în donații și sponsorizări, vine și o a doua mare campanie în social media.

Salvare pentru SMURD (I see what they did there), o campanie a Intact/Observator(care a crescut cu câte 3-4000 de fani în ultimele 2 zile), a strâns în mai puțin de 16 ore peste 88.000 de like-uri, pe fondul isteriei media create în jurul plecării lui Raed Arafat din guvern și pe fondul discursului prezidențial de aseară.

E lesne de observat pe pagina de Facebook cum fiecare postare are mii de like-uri, zeci sau sute de SHARE și comentariile curg:

Ambele campanii sunt exemple foarte bune în care Social Media și online-ul se îmbină cu media tradițională, generând un buzz cumulat mult mai mare decât o campanie de sine stătătoate pe internet. 2012 e anul salvărilor pentru că oamenii vor să participe, vor să contribuie, vor să schimbe ceva, dar și pentru că aceste salvări sunt puse în față de diverse trusturi media, cum sunt cele două de față.

Nu neg efectul pozitiv pe care îl au, ci scot în evidență și elementul de relații publice al fiecărei campanii de genul ăsta. Somebody always gets the ROI.

Wag the Dog” – să-l vedeți ca să înțelegeți.

5 thoughts on “2012 e anul “salvati” pe internet”

  1. Nu neg efectul campaniei, dar cati dintre acei care sar cu like-ul vor sa se implice cu adevarat?

    Nu ne-am gandi inainte de a salva ceva ca sunt si oameni care au dat like doar de dragul de a da sau oameni care au fost indemnati de prieteni cu “hai ma, da si tu un like aici ca nu mori?”

  2. Nu înțeleg efectul în offline. O să rămână o mare perdea de fum, cel puțin la prima vedere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *