Ieri au ieșit rezultatele pe Q2 ale Facebook, primele după listarea la bursă(dezamăgitoare, așa cum am mai scris). Acțiunile au scăzut cu 8% pentru că Facebook a demonstrat că nu poate să se ridice încă la nivelul Google, Linkedin, Forbes sau HBO când vine vorba de monetizarea timpului petrecut de utilizatori pe site.
Rezultate comparative (sursa):
- Facebook: 6,2 cenți/ora petrecută pe site de un utilizator
- Linkedin: 1,3 dolari/ora petrecută pe site de un utilizator
- HBO: 28 cenți/ora petrecută pe site de un utilizator
- Google: 35 cenți/ora petrecută pe site de un utilizator
- Forbes: 3,66 dolari/ora petrecută pe site de un utilizator
Care-i soluția? Unii ar zice ad-uri mai mari, mai multe formate, mai intruzive. Eu zic că nu, tipul ăsta de schimbări ar omorî rețeaua. Facebook trebuie să rămână un instrument curat și gratuit pentru socializarea maselor. Caracteristica asta l-a ridicat la sutele de milioane de utilizatori în lume.
Facebook cu abonament – pentru pagini
O idee pentru Facebook ar fi să lanseze pachete de abonamente pentru administratorii de pagini de branduri. Aceste abonamente ar include acces la mai multe instrumente de analiză și raportare, dar și dreptul de a administra pagini de brand (drept pus la dispoziție doar pentru plătitori). Un exemplu de pachete ar fi:
- Basic – o pagină administrată, acces la insights etc. – 100 dolari/lună
- Start – 3 pagini administrate, insights etc. – 150 dolari/lună
- Advanced – 10 pagini administrate, insights etc. – 300 dolari/lună
- Agency – 50 de pagini administrate, insights, consultant alocat de la Facebook etc. – 600 dolari/lună
- Professional – 100 de pagini administrate, insights, consultant alocat de la Facebook etc. – 800 dolari/lună
- Expert – număr nelimitat de pagini administrate, consultant, prețuri preferențiale pentru ad-uri etc. – 1500 dolari/lună
Fiecare din cont ar putea avea posibilitatea să își extindă numărul de pagini în administrare cu 50 euro/lună/pagină.
Aceste schimbări nu ar afecta Community page-urile, care ar rămâne gratuite.
Deci dragi colegi de agenții, dragi specialiști de la client, ați plăti pentru serviciul de administrare de pagini?
Ahh, intreprinzatoriule ! :))
eu as diferentia abonamentele prin numarul de “features” nu prin cel de pagini disponibile.
SI le-as combina cu pachete de add-uri, etc.
E nivelul următor. Și scăpăm de paginile de spam.
Tu tii cu ursu’? Cred ca i-ar ucide in scurt timp. Cand toate tendintele sunt spre free si cat mai multe featureuri cool si la preturi de nimic, un asemenea pas i-ar supune unei migrari in masa spre alte retele a utilizatorilor marunti. Asta e parerea mea, dar, evident… Daca Facebook ar face o introducere graduala si pe lunga durata a acestor abonamente, cu un plan de comunicare bine pus la punct, poate ca ar putea sa pull it off.