social media

Insight și infografie de la Conferința GfK – Menage a Digital Online and Offline

Am fost astăzi la evenimentul organizat de GfK, cu numele din titlu, chiar la ei în sediu. Overall, am rămas cu o impresie bună despre ei, muncitori, profesioniști, dar partea cea mai interesantă a fost, de departe, cea despre cifrele din piață. Am primit câteva informații generale, dar și o bucățică din studiul lor despre influenceri și Facebook.

Pe lângă asta, au anunțat că au un panel digitalizat de consum (FMCG) și că lansează un instrument în premieră, care îmbină online-ul și offline-ul. Dar mai întâi cifrele:

Am mai aflat despre Digitally Natives și Digital Immigrants:

O imagine face cât 1000 de cuvinte, deci 3 imagini fac cât…

Trenduri pentru digital natives: trăiesc în lumea mixta (online și offline), vor să artate bine și le place să aibă parte de fresh fun

social media

Digitally natives sunt hipsteri bio, grasi si narcisisti, care gusta glumele politcally incorrect.

Acum să vorbim un pic despre branduri. Brandurile sociale marchează momentele importante din viața targetului. Ele pun accent pe interacțiuni ce presupun gamification si experientalism, pe mesaje directe și pe a face userul să arate bine.

Digital natives = băștinași

Ei folosesc peste 50 de aplicatii pe mobil și peste 50 de site-uri pe zi.

Nu mai știu cine a zis-o, dar nu a fost combătut, așa că nu o luați ca fact. Next up, a fost Caroline de la IAB UK si GfK CEE, care a prezentat cea mai cărnoasă sesiune pentru mine, niște case-uri pe online care arată cum poți să construiești:

  • Awareness
  • Purchase intent

…pe internet. Și că bannerul nu e mort, nu există banner blindness și că influencerii care zic că nu văd bannerele mint sau sunt manipulați în subconștient (oare care variantă o fi mai rea?).

Niște cifre mai jos:

Am mai discutat despre ce decizii iei pe online: valoare vs. volum, impact, relevanță directă pentru vânzări și am explorat/ne-a dat temă de testare următoarele: frecvențe de 2-3 și efectul de halo.

***logo-ul trebuie sa fie MARE

Fără asta, advertisingul e degeaba.

Am mai aflat că onlineul + tv-ul merg cel mai bine împreuna (impact dublu prin interconectare vs. advertising independent).

În loc de concluzie, a zis că online-ul livrează:
– awareness
– repozitionare
Și e mai ușor de atins targetul, mai ales din punct de vedere al costurilor.

p.s. CTR-ul de 0.1% într-o țară dezvoltata e un succes.

După pauză, am continuat cu o prezentare despre experienta consumatorului – traseu, surse etc. Not that engaging. Redau câteva bullets:

  • Cei care cauta online cumpara si offline.
  • Trebuie sa fii peste tot – consumatorul cauta in multe locuri
  • Search si agregatoarele cresc traficul in magazin

Mobilele au un rol cheie in decizia de cumparare.

Despre case-ul Avon nu o să vorbesc, a fost prezentat foarte slab, generalități, foarte puține insighturi.

În final, Traian a vorbit despre motivul pentru care eram acolo – Studiul Online & Facebook Influencers.

Cum arată un brand urmăribil:
User obișnuit – De încredere și original
Influenceri- Comunicativ, deschis, prietenos

Și ultimul insight – ce se așteaptă consumatorul de la un brand pe Facebook (un titlu de articol în sine):

  • Tinerii vor creativitate
  • Adultii vor amuzament
  • Maturii vor seriozitate, prietenie si comunicativitate
  • Batranii vor incredere si onestitate

4 thoughts on “Insight și infografie de la Conferința GfK – Menage a Digital Online and Offline”

  1. infograficele alea sunt asa mari de ma dor ochii si abia pot sa le urmaresc. o sa presupun ca se vad mult mai bine portrait(pe o tableta).

    Menage? adica cu e? presupun ca e alegerea lor ca nu ai scris tu gresit de 5 ori :)

  2. Da, e în franceză, băi! Și nu cred că-s optimizate infograficele pentru mobil, deci da, pe tabletă sau laptop merge mult mai ok.

  3. “GfK – Overall, am rămas cu o impresie bună despre ei, muncitori, profesioniști, dar partea cea mai interesantă a fost, de departe, cea despre cifrele din piață”? :))
    Asta este impresia pe care o lasa, stiu sa se prefaca bine, in schimb nu sunt deloc profesionisti, iar cifrele sunt foarte des manipulate.
    Pentru asta ar teebuii sa intrebi angajati lor, neoficial, si nu pe cei cu functii de conducere sau din custumer care, ci pe cei ce culeg datele.
    Scandalul cu audientele tv nu este o intamplare sau o exagerare totala.

  4. @Guest Dacă te prezinți și dai și niște nume, nu doar acuzații nefondate pornite din cine știe ce certuri interne/frunstrări, mai povestim. Dacă nu, comentariul tău e redundant. Ți-aș fi dat mail, dar adresa aia e evident fake.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *