Cuvânt de final si Bibliografie

Contextul în care operează toți agenții economici din România este în continuare unul de criză. Cu toate că la prima vedere bugetele și activitățile de comunicare ar trebui restrânse, cu scopul conservării activității de bază, un bun manager și un antreprenor curajos, vizionar poate să vadă o oportunitate în dezvoltarea activităților de relații publice online în locul vechilor activități de comunicare, mai costisitoare. Mi-am propus în această lucrare să ofer o imagine clară asupra componentelor, canalelor și a metodologiilor ce compun portofoliul de campanii de relații publice online pentru o întreprindere mică sau mijlocie.

Cu siguranță, o mare parte din ideile pe care le-am vehiculat aici se pot aplica și pentru companiile mai mari sau pot fi utile pentru profesioniștii în comunicare aflați la începutul carierei în agenții de relații publice.

Pentru viitor, specialistul în relații publice online va trebui să gestioneze cu și mai mare atenție și rigurozitate prezențele online ale întreprinzătorilor, dat fiind faptul că majoritatea consumatorilor se documentează de pe Internet înainte de a lua decizia de cumpărare. Ei au apelat în principal la site-urile producătorilor sau furnizorilor pentru categoriile financiar (63%), telecom şi servicii Internet (51%), piese şi servicii auto (60%), produse “Do It Yourself” (60%), conform studiului “Internetul şi decizia de cumpărare” efectuat de GfK România. Așadar, e mai important ca oricând pentru întreprinzători să dețină website-uri, pagini de Facebook, canale de Youtube, conturi de Twitter și alte prezențe online coerente, care aduc valoare consumatorului și îi rezolvă dilemele principale legate de decizia de consum.

Bibliografie

  1. BĂDĂU, Horea Mihai, Tehnici de comunicare în social media, Ed. Polirom, Bucureşti, 2011
  2. BREAKENRIDGE, Deirdre, PR 2.0: New Media, New Tools, New Audiences, FT Press, 2008
  3. BRIGGS Rex, STUART Greg, What Sticks: Why Most Advertising Fails and How to Guarantee Yours Succeeds, Kaplan Publishing, Chicago, 2006
  4. BURCHER, Nick, Paid, Owned, Earned: Maximising Marketing Returns in a Sociallz Connected World, Kogan Page, Londra, 2012
  5. CISMARU, Diana-Maria, Social Media şi Managementul Reputaţiei, Ed. Tritonic, Bucureşti, 2012
  6. CUTLIP Scott M., CENTER Allen H., BROOM Glen M., Relațiile Publice Eficiente, Ed. Comunicare.ro, București, 2007
  7. FISHER, R., BROWN, S. Getting Together: Building a Relationship that Gets to Yes., Houghton Mif, Boston, 1988
  8. GALLO, Carmine, Power of Foursquare, McGrawHill, Chicago, 2012
  9. GĂITĂNARU Andrei, Calculatorul – Mediu şi canal de comunicare, Ed. Comunicare.ro, Bucureşti, 2004 [2000]
  10. GREGORY, Anne, Planning and Managing Public Relations Campaigns: A strategic approach, Kogan Page, Londra, 2010
  11. GUȚU-TUDOR, Dorina, New Media, ed. Tritonic, București, 2008
  12. IACOB, Dumitru, CISMARU, Diana-Maria, PRICOPIE, Remus, Relațiile Publice – Coeziune și eficiență prin comunicare, București, Editura Comunicare.ro
  13. KANG, Minejeong, Ph. D, Toward a Model of Engaged Publics: Trust, Satisfaction, and the Mediating Role of Public Engagement for Supportive Behaviors, Syracuse University, 2012
  14. KELMAN, Herman C., Compliance, identification and Internalization: Three Processes of Attitude Change, Journal of Conflict Resolution, 2, no. 1, 1958
  15. KRASIKO, V.G., Psihologia socială, Ed. Ideea Europeană, Bucureşti, 2008
  16. MILLER, Michael, My Pinterest, Que Publishing, 2012
  17. MILLER, Michael, Youtube for Business: Online Video Marketing, Pearson Education, 2009
  18. SCHULTZ, D.E., TANNENBAUM, S.I. and LAUTERBORN, R.E. Integrated Marketing Communications, NTC Business Books, Chicago, 1993
  19. TRAN, Vasile, Teoria Comunicării, București, Editura Comunicare.ro, 2003
  20. TURNER, Jamie, SHAH, Reshma, How to Make Money with Social Media: An Insider’s Guide on Using New and Emerging Media to Grow Your Business, FT Press, 2010
  21. WATSON, John, Behaviorism, Transaction Publishers, New Jersey, 1998
  22. WILCOX, Dennis L., AULT, Philip A., AGEE, Warren K. și CAMERON, Glen T., Relații Publice – Strategii și tactici, București, Ed. Curtea Veche, 2005

Resurse web:

http://ansonalex.com

http://blogs.forrester.com

http://deceiubescromania.gandul.info

http://ec.europa.eu

http://en.wikipedia.org

http://foursquaremap.ro

http://learn.linkedin.com/

http://mobithinking.com/

http://newsroom.fb.com/

http://pinterest.com/

http://refresh.ro/

http://sati.ro

http://sethgodin.typepad.com

http://slycemarketing.com

http://socialmediatraining.ro

http://thinkexist.com

http://tituscapilnean.ro

http://www.alexa.com

http://www.cominovativ.ro

http://www.docstoc.com

http://www.evz.ro

http://www.facebrands.ro

http://www.Internetworldstats.com

http://www.manager.ro

http://www.merriam-webster.com

http://www.prsa.org

http://www.slideshare.net

http://www.thedrum.co.uk

http://www.youtube.com

http://www.zelist.ro

https://www.google.com/adplanner

Capitolul 3Cuprins

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *