Scrisoare deschisa catre Metrorex – Biciclete la metrou

Pe 12 martie Metrorex a deschis o dezbatere pe care mulți dintre noi o așteptam – bicicletele la metrou. Treaba asta vine imediat după ce au interzis complet accesul in metrou cu biciclete, role și patine cu rotile. Îmi amintesc de câteva momente în care chiar am avut nevoie să îmi iau bicicleta în spate și să folosesc metroul. Niciodată nu a fost în orele de vârf și s-a întâmplat doar dacă am avut pene sau m-a prins ploaia torențială pe drum. Ultima dată am fost la ziua mișcării și m-a prins ploaia la Dristor. Acolo a trebuit să parlamentez cam 10 minute cu paznicul și casiera ca să pot să intru – am avut argumentul suprem – eram murat și obosit 🙂 Scriu articolul ăsta tocmai ca să nu mai fie nevoie să mai trec prin minute de convingere sau să trebuiască să mă întorc din drum din cauza inflexibilității regulamentului Metrorex.

Scrisoare începe așa:

”Către conducerea Metrorex,

În primul rând felicitări pentru deschiderea acestei dezbateri. Cred că va avea parte de foarte multă susținere din partea tuturor pasionaților de bicilete din București, pentru că avem mare nevoie de o serie de intervale în care să ne putem transporta bicicletele dintr-o parte în alta a orașului. Chiar dacă nu pare așa de întins, străzile din București(și trotuarele) sunt destul de greu de parcurs din cauza mașinilor parcate aiurea, a pietonilor care ocupă și pistele de bicicletă, dar și din cauza gropilor sau a șoferilor imprudenți.

Situația 1 în care cetățenii au nevoie de transportul bicicletelor la metro

Mă gândesc la familia cu copil de până în 12-13 ani, care vrea să iasă cu bicicletele în parc. Ei și-au cumpărat bicicletele în rate, n-au bani să își cumpere suport pentru mașină(sau nu au mașină). Locuința lor se află în Pantelimon, iar ei vor să petreacă un weekend însorit în Herăstrău sau Cișmigiu. Orice alegere ar face, au minim 10 km de parcurs dus și 10 întors, lucru greu de făcut de un copil de sub 13 ani, oricâtă condiție fizică ar avea. Dacă depune un așa efort, parcul nu mai este la fel de distractiv pentru el.Dacă ar putea să meargă cu metroul până acolo, mult mai multe familii ar alege sportul în locul gratarului sau al statului la terasă.

Situația se potrivește cu a doua temă de dezbatere:

Dacă există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement.

Situația 2 în care cetățenii au nevoie de transportul bicicletelor la metrou

Am ieșit cu bicicleta în oraș, spre parcuri, spre locurile în care am de mers. Nu am probleme cu condiția fizică, mă plimb lejer dintr-o parte în alta a capitalei. Singura problemă este în momentul în care sunt surprins de o ploaie torențială, care are mari șanse să mă țină la pat câteva zile, dacă voi continua pedalarea. În mod normal, ar trebui să stau și să aștept să se oprească ploaia, ca să pot ajunge acasă sau la întâlnirea spre care mă îndrept. Dacă ploaia e una mai lungă, nu se poate pune problema așa. Aici ar fi util să pot să intru cu bicicleta la metrou, ca să pot ajunge repede la un schimb de haine, ca să evit o răceală.

Stiuația se potrivește cu a doua temă de dezbatere

Dacă există utilizatori ai metroului care în zilele de sfârşit de săptămână doresc să poată transporta bicicleta în interiorul trenurilor de metrou pentru a se deplasa spre diverse locuri de agreement.

Situația 3 în care cetățenii au nevoie de rasteluri

Există și situația în care stai departe de metrou. Ai o bicicletă, însă nu ai merge cu ea până la birou, pentru că transpiri și ai întâlniri importante în timpul zilei. Dacă ai avea unde să îți lași bicicleta, ai merge de acasă până la metrou, ți-ai parca bicicleta acolo(într-un loc păzit), ai merge liniștit la muncă, te-ai întoarce și ai pleca acasă tot cu bicicleta. Mișcare foarte sănătoasă în fiecare zi.

Situația se potrivește cu prima temă de dezbatere:

Daca este considerată utilă amplasarea în zona staţiilor de metrou a unor suporturi pentru parcarea bicicletelor pe durata utilizării metroului şi care sunt aceste staţii în opinia utilizatorilor.

Luând în considerare aceste trei exemple, deja am formulat argumente mai mult decât raționale pentru introducerea, în primul rând, a rastelurilor în zonele stațiilor – nod, care fac legătura cu autobuze sau cu zone fără metrou – Eroilor, Dristor, Victoriei, Unirii, Crângași, Berceni, Titan, pentru început, iar apoi în toate stațiile de metrou. În al doilea rând, mi se pare foarte important ca bicicletele să fie admise la metrou în afara orelor de vârf. E normal să fie interzise între 7 și 9, respectiv 17 și 20, dat fiind volumul foarte mare de oameni care trebuie să folosească metroul.

Acesteaz fiind spuse, închei scrisoarea și sper că suntem mulți ce care am timis un e-mail cu argumente pro-biciclete spre contact(at)metrorex.ro

Cu bine,

Titus”


Ce alte exemple se mai pot adăuga la scrisoare?

Tu când ai avut nevoie să transporți o bicicletă la metrou?

2 thoughts on “Scrisoare deschisa catre Metrorex – Biciclete la metrou”

  1. Argumentele oferite de tine sunt excelente. De săptămâna trecută merg in fiecare zi cu bicicleta si am simţit pe pielea mea Bucurestiul biciclistilor..din păcate e mai mult trist

  2. Ar trebui să inventăm un nou sport extrem 🙂 Mersul cu bicicleta prin București – ar trebui să încerci ruta Dristor – Dudești – Alba Iulia, pe acolo e omor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *